    From: K <...@...c>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Insecure $ENV{PATH} while running setuid
    Date: Mon, 13 Oct 2014 14:22:02 +0100

    witam,
    (wlasciwa grupa umarla, wiec pozwolilem sobie tutaj)

    probuje uruchomic gotowy skrypt dla nagiosa. skrypt ma sprawdzac 'lewe'
    serwery dhcpd, przy czym zna te prawidlowe.

    przy uruchamianiu skryptu pojawia sie blad jak w temacie:
    Insecure $ENV{PATH} while running setuid at ./check_rogue_dhcp line 7.

    tresc skryptu:

    #!/usr/bin/perl
    use POSIX;
    use lib "/usr/lib/nagios/plugins";
    use utils qw(%ERRORS);
    use Switch;
    my $responses;
    my @check_dhcp = qx{/usr/lib/nagios/plugins/check_dhcp -v};
    #my @check_dhcp = $ENV{"PATH"} ="/usr/lib/nagios/plugins/";qx{/usr
    /lib/nagios/plugins/check_dhcp -v};
    foreach $value (@check_dhcp) {
    if ($value =~ /DHCPOFFER from IP address/i){
    $value =~ m/(\d+\.\d+\.\d+\.\d+)/i;
    switch ($1) {

    case "10.172.3.12"{ $responses = $responses +1; }
    case "10.172.3.56"{ $responses = $responses +1; }
    else { print "SERVICE STATUS:CRITICAL: DHCPd service
    running on $1";
    exit $ERRORS{'CRITICAL'} }
    }
    }
    }
    print "SERVICE STATUS:OK: $responses Expected response to DHCP Broadcast";
    exit $ERRORS{'OK'};

    czy ktos moze mi pomoc z poprawieniem tej linii? jedna linia nizej to
    moje proby, ale przy takiej konfiguracji, odpowiedz mam zawsze OK.