  • 1. Data: 2015-09-11 21:52:53
    Temat: Intel Haswell i błędy pamięci - winny procesor?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam.

    Procesor i5-4570, płyta Gigabyte GA-B85M-D3H.
    Niecały rok pracy i zaczęły się klocki -czasami po uśpieniu Windows 7
    nie udaje się uruchomić komputera (znaczy obudzić) - płyta sygnalizuje
    pięćdziesięcioma krótkimi piskami i trzema długimi, w dwóch takich
    sekwencjach, jakiś błąd, po czym wykonuje pełen restart i wstaje
    (później znalazłem że to błąd zasilania, Gigabyte nie przyznaje się do
    tego opisu błędu w instrukcji).
    Przekopałem połączenia, styki wszystkiego co powkładane. Nic. Raz na
    jakiś czas taki numer.

    Ostatnio ni z gruszki ni z pietruszki robił blue-screen i restart. Błędy
    różne, szukając opisu niby problem błędów pamięci i najczęściej związane
    dodatkowo z plikiem ntfs.sys.
    Pewnego dnia bluescreeny miałem w kółko, aż padł całkiem Windows. Ok,
    może coś z plikami systemowymi - próbuję zainstalować na nowo - nie da
    się, błędy rozpakowywanych plików.
    Restart i puściłem memtesta z USB - jedzie na czerwono od samego
    początku. Wymieniłem pamięć. Nic.
    Znowu rozbebeszyłem wszystko, poskładałem i nic.

    Na drugi dzień odpalam kompa - działa. Memtest OK, po kilku minutach
    znowu restarty. Memtest na czerwono.
    Pamięci wymienione, no to pewnie procesor. Ale wymienię jeszcze zasilacz.
    Był BeQuiet 350W, wsadziłem nowy Cooler Master 460W.
    Działa.

    Pocieszyłem się 7 dni. Ni z gruchy ni z pietruchy blue screen i restart
    i tak w koło. Spowodowany przez ntfs.sys, kod błedu raz 1a (memory
    management), raz 50 (page fault in nonpaged area), i na czerwono memtest.

    Wsadziłem wczoraj nowiutki i5-4670. Nowa instalacja Windows i działa.
    Dziś rano po uśpieniu nie wstał, zrobił restart i napisał błąd
    spowodowany przez ntfs.sys, kod błędu 24. Na razie działa od tego czasu.

    Nie wiem co o tym myśleć. Została już tylko płyta stara, ale sterownik
    pamięci jest w CPU.

    Płyta jednak?

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2015-09-12 09:50:36
    Temat: Re: Intel Haswell i błędy pamięci - winny procesor?
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-09-11 21:52, Irokez wrote:
    [...]
    > Nie wiem co o tym myśleć. Została już tylko płyta stara, ale sterownik
    > pamięci jest w CPU.
    >
    > Płyta jednak?
    Obstawiam, że tak. Miałem podobne objawy w maszynie z 12-letnią płytą
    główną Asusa - najpierw okazjonalne bluescreeny, a niecały miesiąc temu
    zaczęły pojawiać się na okrągło podczas bootowania Windows. Okazało się,
    że kondensatory na płycie spuchły. Wymieniłem i płyta działa jak nowa.
    :-D A ze dwa lata temu wymieniałem spuchnięte kondensatory w zasilaczu
    tej maszyny - objawy: czasami komp nie chciał się włączać, włączał się
    dopiero po którejś z rzędu próbie.

  • 3. Data: 2015-09-12 15:18:49
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Płyta jednak?

    A dysk?
    Pamiec i dysk to podstawa, potem zasilacz i plyta - procesor sprawdzalbym na
    samym koncu.

  • 4. Data: 2015-09-12 20:26:41
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-09-12 o 15:18, jakson pisze:

    > A dysk?
    > Pamiec i dysk to podstawa, potem zasilacz i plyta - procesor
    > sprawdzalbym na samym koncu.

    Dysk nic nie raportuje że jest coś nie tak (Samsung Evo 840). Zamiana
    kabli nic nie daje. Poza tym co miałby dysk do braku włączenia się
    całego komputera i pisków POST?
    Procesor wymieniłem, ponieważ pojechałem do sklepu komputerowego i
    serwisant mówił że po przełożeniu do innej płyty miał podobnie, ale na
    pamięciach Goodram działał. Mi wywalał się zarówno na Corsair 1600 jak i
    na Patriotach 1333 (dokupiłem jak się zaczęło sypać na podmianę, ale nic
    to nie dało).

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2015-09-13 19:44:40
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > A dysk?
    > Pamiec i dysk to podstawa, potem zasilacz i plyta - procesor
    > sprawdzalbym na samym koncu.

    A i jeszcze co napisałem - memtest z USB uruchamiany więc dysk już
    zupełnie nie gra tutaj żadnej roli.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2015-09-13 20:23:40
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    kiedyś przed tym jak mnie europa ujebała na nagrywarkach
    to testowałem pamięci nagrywając i weryfikując płytkę...
    100% skuteczności...