  • 21. Data: 2014-08-13 23:19:46
    Temat: Re: Inteligentny kask.
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "Alf/red/" wrote...
    A ja widzę, ehem, przewiduję inny problem... Piszą: "bateria na 9
    godzin" plus wyświetlacz, elektronika, złącza... Jeżeli kask 1300 gramów
    oceniamy jako lekki, a 1600 jako ciężkawy, to ile będzie ważył ów? Może
    to bateria wodorowa <rotfl>
    ***
    Zajrzałem na stronę o tym kasku i znalazłem sporo odpowiedzi na postawione
    tu pytania. A więc...
    - Producent wraz z wypuszczeniem wersji beta zaoferuje SDK. Pozwoli to
    niezależnym programistom tworzyć aplikacje działające na Skully. System
    będzie aktualizowany poprzez OTA updates.
    - Nawigacja oraz mapy są wbudowane (działa offline)
    - Waga kasku o rozmiarze XXL to 1792 gramy
    - Obraz jest przezroczysty i wydaje się być zawieszony w powietrzu przed
    oczami. Jest zawsze ostry niezależnie od tego gdzie się patrzy.
    - Bateria wystarcza na 9 godzin ciągłej pracy, ładowanie odbywa się przez
    micro-USB
    - Odpowiednie mapy są pobierane z netu przez aplikację na smartphone podczas
    wstępnego setupu - także dla Polski
    - Kamera pokazuje obraz z tyłu - 180 stopni. Ustawienie kamery regulowane
    jest przez aplikację na telefon. Pozwala dostosować ustawienie do różnych
    pozycji za kierownicą.
    Jak widać na filmie obraz z kamery pochyla się w tą samą stronę co obraz
    przed motocyklem.

    Szkoda tylko, że w Polsce zawsze trzeba narzekać i znaleźć powód do
    niezadowolenia...

    --
    James

  • 22. Data: 2014-08-14 09:49:17
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    W dniu 2014-08-13 23:19, James pisze:

> [...]
    > ustawienie do różnych pozycji za kierownicą.
    > Jak widać na filmie obraz z kamery pochyla się w tą samą stronę co obraz

    Myślę, że obraz z tyłu może być niebezpieczny. Pamiętam, że jak
    jeździłem z żoną i patrzyłem w lusterku na jej motocykl to działało to
    trochę jak hipnoza. Patrzyłem na kształt drogi z tyłu i "traciłem
    kontakt" z trajektorią trasy przede mną.

    > Szkoda tylko, że w Polsce zawsze trzeba narzekać i znaleźć powód do
    > niezadowolenia...

    IMO projekt bardzo fajny.

    --
    pozdrawiam