  • 1. Data: 2003-10-09 13:13:25
    Temat: Internet via łącze radiowe.
    Od: "Gen12" <1...@w...pl>

    Witam,
    czy ktoś orientuje się jaką procedurę należy wdrożyć i co (ramowo) zrobić
    aby świadczyć usługę bezprzewodowego dostępu do Internetu na obszarze
    miasta? Wszelkie uwagi, gotowe rozwiązania, pomysły miło będą widziane.
    Pzdr,
    Gen12

  • 2. Data: 2003-10-10 09:07:22
    Temat: Re: Internet via łącze radiowe.
    Od: Tomasz Orzechowski <t...@a...cs.net.pl>

    W artykule <bm3g39$8rn$1@atlantis.news.tpi.pl> Gen12 napisał(a):
> [...]
    > aby świadczyć usługę bezprzewodowego dostępu do Internetu na obszarze
    > miasta? Wszelkie uwagi, gotowe rozwiązania, pomysły miło będą widziane.

    Podaj technologię dostępu, może być istotne.

    --
    _ _._. _ .|_
    (_)| /_(/.(.| )

  • 3. Data: 2003-10-10 13:32:43
    Od: Bartol Partol <b...@p...co>

    Użytkownik Tomasz Orzechowski napisał:

    > Podaj technologię dostępu, może być istotne.

    Od technologii chyba bardziej istotne sa czestotiwosci. Byc moze rowniez
    to, czy bedzie to system punkt-punkt, czy punkt-wielopunkt, czyli stacja
    bazowa i wielu klientow.

    Bartol

  • 4. Data: 2003-10-11 14:04:12
    Od: s...@a...gda.pl.invalid (Marek Michalkiewicz)

    Gen12 <1...@w...pl> wrote:
[...]

    Zalezy od wielkosci miasta i czy ma to byc legalnie, czy tanio ;)

    Marek

  • 5. Data: 2003-10-11 21:27:47
    Od: "Gen12" <1...@w...pl>

    Użytkownik "Bartol Partol" <b...@p...co>
    > Od technologii chyba bardziej istotne sa czestotiwosci. Byc moze rowniez
    > to, czy bedzie to system punkt-punkt, czy punkt-wielopunkt, czyli stacja
    > bazowa i wielu klientow.

    Technologia to: IEEE 802.11b (DSSS) 2,4 GHz
    Moje miasto jest małe i wydaje się, że jednosektorowa antena starczy (2-3
    anteny w różnych punktach).
    Planowana konfiguracja to punkt - wielopunkt.
    Jeśli wiecie to proszę o informacje:
    - jaki sprzęt polecacie,
    - jakie formalności w PAR trzeba dopełnić, aby było lege artis,
    - jakie są pułapki w tej technologi.
    Pzdr,
    Gen12

  • 6. Data: 2003-10-12 08:33:41
    Od: "Gen12" <1...@w...pl>

    Użytkownik "Marek Michalkiewicz" <s...@a...gda.pl.invalid>

    > Zalezy od wielkosci miasta i czy ma to byc legalnie, czy tanio ;)

    Miasto do 50 tys. mieszkańców, sieć legalna (wszelkie możliwe rejestracje i
    zezwolenia).

  • 7. Data: 2003-10-12 13:58:00
    Od: Leszek <r...@f...onet.pl>

    In article <bm9oir$d1b$1@nemesis.news.tpi.pl>, 1...@w...pl says...

    > Użytkownik "Marek Michalkiewicz" <s...@a...gda.pl.invalid>

    > Miasto do 50 tys. mieszkańców, sieć legalna (wszelkie możliwe rejestracje i
    > zezwolenia).

    A sprzet tez legalny?

    Leszek

    --
    http://www.google.com
    Search before you ask.

  • 8. Data: 2003-10-13 09:44:13
    Od: "Gen12" <1...@w...pl>

    Użytkownik "Leszek" <r...@f...onet.pl>

    > A sprzet tez legalny?

    Wiesz,
    to bedzie oficjalna działalność, więc najlepiej legalny, z FV, gwarancjami
    itd., ale jeśli masz jakąś propozycje to można ją rozpatrzyć.
    Gen12

  • 9. Data: 2003-10-15 23:43:01
    Temat: Re: Internet via ??cze radiowe.
    Od: s...@a...gda.pl.invalid (Marek Michalkiewicz)

    Gen12 <1...@w...pl> wrote:
    : to bedzie oficjalna działalność, więc najlepiej legalny, z FV, gwarancjami
    : itd., ale jeśli masz jakąś propozycje to można ją rozpatrzyć.

    Nie o ten rodzaj legalności chodzi - tylko o to, że stosowane urządzenia
    WLAN muszą mieć certyfikaty wydane przez URTiP. Certyfikat dotyczy
    komplentnego zestawu, urządzenia wraz z anteną - zwykle dookólną, na
    której realny zasięg jest rzędu 300m w otwartym terenie. Są anteny
    zewnętrzne o dużym zysku, na których możliwe są znacznie większe zasięgi,
    ale używanie ich jest nielegalne. Co nie zmienia faktu, że są używane ;)

    Marek

  • 10. Data: 2003-10-16 13:33:59
    Od: Leszek <r...@f...onet.pl>

    In article <bmek57$fnt$1@alf.amelek.gda.pl>,
    s...@a...gda.pl.invalid says...
> [...]
    > ale używanie ich jest nielegalne. Co nie zmienia faktu, że są używane ;)

    No jest tez i sprzet ktory ma certyfikaty nie tylko na anteny do 300m.
    Np. nasz (sorry za autoreklame)

    www.oslink.pl/osbridge/downloads

    Leszek

    --