  • 1. Data: 2003-10-10 19:14:35
    Temat: top100
    Od: Marta <m...@n...kochana.pl>

    Witam grupowiczow

    Gdy przygladalam sie serwisowi top100.pl zauwazylam dosc interesujaca rzecz.
    Porownujac liste udostepniana przez NASK i sprawdzajac zgodnosc z tym co
    podaje top100, np. w przypadku onet.pl mozna zauwazyc, ze ilosc domen
    jaka w/g NASKu jest obslugiwana przez onet jest znaczaco wieksza od listy
    jaka przedstawia top100. Co wiecej, dla innych serwisow listowanych na stronie
    dzieje sie rzecz podobna, oprocz jednego - home.pl
    Z tego co sie orientuje tworca top100 jest obecny wlasciciel home.pl,
    zbieg okolicznosci... ?

    Marta

  • 2. Data: 2003-10-10 22:21:35
    Temat: Re: top100
    Od: Przemysław 'Repcio' Gubernat <r...@z...moj.email.dot.com>

    Użytkownik Marta napisał:
> [...]
    > dzieje sie rzecz podobna, oprocz jednego - home.pl
    > Z tego co sie orientuje tworca top100 jest obecny wlasciciel home.pl,

    Nie jest to liczba domen obsługiwanych a liczba domen ZAREJESTROWANYCH
    przez .... [wstaw odpowiednią firmę]. Polityka firmy home.pl zakłada że
    zarejestrowana domena automatycznie jest rejestrowana na ich serwerach
    DNS. IMHO z tego powodu w przypadku home.pl liczby te są bliskie siebie.

    --
    "Ciało dopiero przez erotyzm staje się interesujące i symboliczne."
    (Karol Irzykowski)

  • 3. Data: 2003-10-13 09:45:01
    Od: "Kirk Doniec" <k...@g...WYTNIJ.pl>

> [...]
    > zarejestrowana domena automatycznie jest rejestrowana na ich serwerach
    > DNS. IMHO z tego powodu w przypadku home.pl liczby te są bliskie siebie.

    Na liscie widnieja dwie kolumny:
    - liczba domen obsługiwanych
    - liczba domen delegowanych

    W przypadku tej drugiej liczby podstawa powinny byc informacje z pliku
    ftp://ftp.nask.pl/pub/hostcount/pl.output.gz - niestety zgadzam sie z Marta -
    gdyz wg. informacji z tego pliku serwer nms1.onet.pl ma wydelegowanych ponad
    1600 domen, podczas gdy top100 pokazuje niespelna 1200.

    Wstyd Panowie, tak prefabrykowac liste ktora dla wielu jest niezaleznym
    wskaznikiem polskiego internetu.

    Kirk

  • 4. Data: 2003-10-15 23:42:17
    Od: "Grzegorz Barcicki" <g...@l...pl>

    Marta wrote:
> [...]
    > listy jaka przedstawia top100. Co wiecej, dla innych serwisow
    > listowanych na stronie dzieje sie rzecz podobna, oprocz jednego -

    <-- cut -->

    Informuje ze do serwisu top100.pl zostaly dzis wprowadzone aktualne
    informacje. Opoznienie bylo efektem nieprawidlowego dzialania skrytpu
    odpowiedzialnego za pobieranie pl.output z serwera NASK, co zreszta zdarzylo
    sie po raz pierwszy.

    Analizujac statystyki dotyczace poszczegolnych uslugodawcow prosze wziac pod
    uwage, ze top100.pl prezentuje jedynie domeny strefy .pl (krajowa,
    funkcjonalne, regionalne) i ze dane te sa uaktualniane raz w miesiacu na
    podstawie pl.output w przypadku nowych domen. W przypadku domen juz
    istniejacych zmiany sa przezentowane z opoznieniem nie wiekszym niz 24
    godziny.

    Jednoczesnie pragne zwrocic uwage, ze serwis top100.pl nie jest wlasnoscia
    spolki home.pl a projektem jednego z jej pracownikow. Pytania dotyczace
    serwisu i jego funkcjonowania prosze kierowac na i...@t...pl.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Barcicki

  • 5. Data: 2003-10-15 23:43:04
    Od: Marcin Sochacki <w...@s...bg.univ.gda.pl>

    Kirk Doniec wrote:

    > Wstyd Panowie, tak prefabrykowac liste ktora dla wielu jest niezaleznym
    > wskaznikiem polskiego internetu.

    To zrób lepszą.

    Poza tym z tego co widzę na top100.pl onet ma 1579 domen wydelegowanych
    na nms1.onet.pl.

    Wanted

  • 6. Data: 2003-10-15 23:43:15
    Od: Przemysław 'Repcio' Gubernat <r...@z...moj.email.dot.com>

    Użytkownik Kirk Doniec napisał:
    [..]

> [...]
    > 1600 domen, podczas gdy top100 pokazuje niespelna 1200.
    >
    > Wstyd Panowie, tak prefabrykowac liste ktora dla wielu jest niezaleznym

    top100.pl z dnia 13.10.2003

    13 Onet.pl www 1853 1874 1.08% +398 +410 +1474

    Top100.pl pokazuje FAKTYCZNIE obsługiwane domeny, nie liczy martwych
    delegacji.

    --
    "Wymieniaj doświadczenia. Ale tylko na lepsze!" (Janina Ipohorska)

  • 7. Data: 2003-10-15 23:43:32
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>

    Dnia Mon, 13 Oct 2003 09:45:01 +0000 (UTC), Kirk Doniec
    <k...@g...WYTNIJ.pl> napisał:

    > Wstyd Panowie, tak prefabrykowac liste ktora dla wielu jest niezaleznym
    > wskaznikiem polskiego internetu.

    A moze wczesniej przeczytasz instrukcje obslugi?
    http://www.top100.pl/about.htm

    W statystykach uwzględniane są tylko domeny faktycznie obsługiwane przez
    serwery dns providerów (nie wystarczy sama delegacja domeny - musi być
    prawidłowa obsługa domeny na wszystkich zadeklarowanych przez ISP serwerach
    DNS). Dla każdej domeny określany jest faktyczny primary dns serwer (i
    tylko on jest uwzględniany w statystykach), dzięki czemu utrzymanie
    secondary dns na serwerze innej firmy (np. TPSA) nie podbija jej statystyk.

    M.

  • 8. Data: 2003-10-16 15:45:38
    Od: "Kirk Doniec" <k...@g...WYTNIJ.pl>

> [...]
    > spolki home.pl a projektem jednego z jej pracownikow. Pytania dotyczace

    A jak to sie dzieje ze wbrew temu co jest napisane na stronie top100.pl
    informacje na temat domen rejestrowanych przez home.pl sa publikowane na
    biezaco?

    Moze jednak nie jest to calkiem niezalezny serwis od home.pl?

    Prosze sobie zreszta sprawdzic na podstawie domen dzisiaj umieszczonych na
    liscie top100.pl:
    - aerobic.pl
    - baltyk.pl
    - blow.pl

    tych domen nie ma jeszcze w hostcouncie z NASK!

    Kirk

  • 9. Data: 2003-10-16 15:45:41
    Od: "Kirk Doniec" <k...@g...WYTNIJ.pl>

> [...]
    > tylko on jest uwzględniany w statystykach), dzięki czemu utrzymanie
    > secondary dns na serwerze innej firmy (np. TPSA) nie podbija jej statystyk.

    Nie przeczytales widze dokladnie mojej wiadomosci i chyba nie zadales sobie
    trudu aby popatrzyc do pliku hostcounta. Popatrz tez na odpowiedz Grzegorza
    Barcikiego i bedziesz wiedzial dlaczego napisalem to co napisalem.

    Kirk

  • 10. Data: 2003-10-16 19:08:20
    Od: Wiesiek <s...@o...pl>

    On Thu, 16 Oct 2003 15:45:38 +0000 (UTC), "Kirk Doniec"
    <k...@g...WYTNIJ.pl> wrote:

    >tych domen nie ma jeszcze w hostcouncie z NASK!
    O ile mnie pamiec nie myli, to nask uzupelnia hostcount raz w
    miesiacu.
    Czasem sa tam idiotyczne bledy. No zrzut domen pl jest 2x.
    Poza tym fajnie by bylo jakby w tym pliku byly umieszone same NSy. A
    tak to skrypt robi AXFR kazdemu nsowi

    poza tym jak juz sie tyczy home to czy oni czasem nie moga sami juz
    rejestrowac domen pl ?

    Wiesiek