  • 1. Data: 2012-11-05 22:40:28
    Temat: Internet z UPC
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    Sytuacja, wcześniej mi nieznana, wygląda następująco:
    w pokoju właścicielki mieszkania znajdują się dwa urządzenia. Jedno,
    które dostarcza Internet tylko do jej komputera, a drugie to zwykły
    router. Przy włączonej listwie zasilającej, do której wszystko jest
    podpięte, jej komputer nie chodzi, ale np. diody na klawiaturze się
    świecą. Jej brat-elektryk ma niby zrobić tak, by przełącznik od tej
    listwy znajdował się na korytarzu (sam bym to zrobił i bez rycia w
    ścianie, ale nie chcę się wtrącać), bo właścicielka chce, żeby sprzęt
    był wyłączany, gdy nie jest używany. A dla mnie to kłopot, bo ona idzie
    spać np. o 23 i wyłącza, a ja o 03. I niby mogę sobie wejść do jej
    pokoju i włączyć, kiedy tylko zechcę, ale muszę poczekać aż uśnie, bo
    inaczej nie miałoby to sensu. Ogólnie - chora sytuacja, bo net jest
    dobry (25/1.5 Mb/s), ale nie ma go 24h/d.
    W domu mam jedną skrzyneczkę - Liveboxa 2.0, na którym chodzi wszystko i
    jest ok. A tu UPC, jak mi się zdaje, robi jakieś cyrki.
    Wobec tego: czy ktoś wie, o co właściwie tu chodzi i jak
    najprościej/najlepiej rozwiązać tę sytuację?

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 2. Data: 2012-11-05 23:55:12
    Temat: Re: Internet z UPC
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    $heikh el $hah pisze tak:

    > Wobec tego: czy ktoś wie, o co właściwie tu chodzi

    nie ale niektórzy tak mają że nie zasną jeśli choć jedna dioda się
    pali. PowiedZ jej że modemów się nie wyłącza z prądu.

    > jak najprościej/najlepiej rozwiązać tę sytuację?

    1. włącznik na kablu za drzwi
    2. włącznik na pilota z OBI

    --
    Piter

  • 3. Data: 2012-11-06 00:10:17
    Od: Chris <s...@s...de>

    W dniu 2012-11-05 22:40, $heikh el $hah pisze:

    > Wobec tego: czy ktoś wie, o co właściwie tu chodzi i jak
    > najprościej/najlepiej rozwiązać tę sytuację?

    Taśma klejąca na diody i nie będzie widać że pracuje :)

    --
    www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

  • 4. Data: 2012-11-06 00:24:04
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik PiteR napisał:

    > nie ale niektórzy tak mają że nie zasną jeśli choć jedna dioda się
    > pali. PowiedZ jej że modemów się nie wyłącza z prądu.

    Albo kup sobie UPS-a takiego, co mozna wylaczyc pikanie :D

    No co? Grupa sprzetowa to rozwiazanie hardłerowe :D

  • 5. Data: 2012-11-06 01:11:42
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-11-05 23:55, PiteR pisze:

    > nie ale niektórzy tak mają że nie zasną jeśli choć jedna dioda się
    > pali. PowiedZ jej że modemów się nie wyłącza z prądu.

    > 1. włącznik na kablu za drzwi
    > 2. włącznik na pilota z OBI

    To drugie byłoby fajne, gdyby było radiowe. Jest?

    Łącznik za drzwiami ma niby zrobić jej brat-elektryk, choć on chce ryć w
    ścianie całą ścieżkę, a ja bym tylko zrobił taką dziurkę, by dwie
    średnice kabla się mieściły.
    Wcześniej myślałem o tym, żeby te dwa urządzenia podłączyć niezależnie
    od listwy, by chodziły sobie stale, ale nie wiem w ogóle, skąd są te dwa
    urządzonka. W domu mam jednego liveboksa, który obsługuje i Internet, i
    telefon, i telewizję.
    A tu jej, po włączeniu listwy, świecą diody na klawiaturze, a komputer
    nie reaguje.
    Nie ogarniam, stąd ten temat, bo ja płacę za stały dostęp do Internetu i
    tryb "maksymalna wydajność, a nie eco"...

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 6. Data: 2012-11-06 06:24:36
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "$heikh el $hah" <s...@g...com> napisał w wiadomości

    > To drugie byłoby fajne, gdyby było radiowe. Jest?

    Jest, np.:
    http://www.nokaut.pl/pozostala-elektryka/zestaw-gnia
    zd-zdalnie-sterowanych-apo-tm-3.html
    Można kupić znacznie taniej ale nie chce mi się szukać ;) Ja zapłaciłem
    bodajże 35zł. Działa :)

  • 7. Data: 2012-11-06 08:24:45
    Od: ikov <i...@t...pl>

    A może najprościej - szarpnąć się i kupić drugą listwę, do której
    podłączyć można router / modem i pierwszą listwę, do której to
    podłączamy sam komputer. Jak chce wyłączyć pieca, to wyłącza swoją
    listwę, a na drugiej wszystko działa. Mam dokładnie tak samo - z tym, że
    warto pomyśleć o listwie z małą dioda sygnalizująca włączenie, a nie jak
    u mnie - ze świecącym przyciskiem, który może w nocy robić za światło
    pozycyjne w rowerze...

  • 8. Data: 2012-11-06 11:06:30
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 05/11/2012 21:40, $heikh el $hah wrote:
> [...]
    > Wobec tego: czy ktoś wie, o co właściwie tu chodzi i jak
    > najprościej/najlepiej rozwiązać tę sytuację?

    To nie odpowiedź na Twoje pytanie - ale możesz wytłumaczyć, że koszt
    roboty, sprzętu (włączanie/ wyłączanie szybko uszkodzi) będzie
    większy, niż koszt prądu. Najprościej: wrzuć do Excela koszt kWh, pobór
    prądu przez te urządzenia (pewnie z 15W) i policz, że to pewnie ze 2zł.
    Inna sprawa, że jak właścicielka jest z tych, co "pola
    prądowe/magnetyczne ją wykańczają" i trzyma kasztany w łóżku...

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 9. Data: 2012-11-06 11:09:28
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Tue, 06 Nov 2012 10:06:30 +0000, DooMiniK napisał(a):

    > Inna sprawa, że jak właścicielka jest z tych, co "pola
    > prądowe/magnetyczne ją wykańczają" i trzyma kasztany w łóżku...

    Zawsze mozna powiesic w sieci artykul o zbawiennym wplywie fal z routera na
    zdrowie i dac linka wlascicielce ;-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 10. Data: 2012-11-06 12:27:16
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 06/11/2012 10:09, R.e.m.e.K wrote:

    > Zawsze mozna powiesic w sieci artykul o zbawiennym wplywie fal z routera na
    > zdrowie i dac linka wlascicielce ;-)

    Mam chroniczne uczulenie na ludzi owijających pokoje miedzianymi
    drutami i robiących inne magiczne sztuczki, jednocześnie palących
    papierosy i żrących g*wno. ;-)

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel