    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Inwerter matrycy laptopa - sygnały
    Date: Sat, 6 Jan 2018 15:56:34 +0100

    Cześć.

    Spalił się inwerter w pewnym monitorze. Oryginał nie do naprawy, cewka
    poszła z dymem.

    Oryginał kosztuje bandyckie pieniądze.

    Włożę jeden z uniwersalnych inwerterów z aliexpress albo jakiś z pudełka
    z przydasiami z innego monitora.

    Wziąłem jeden przydaś i widze że ma 7 pinów. 2x zasilanie, 2x GND i trzy
    sterujące.

    Monitor ma tylko dwa sterujące, prawdopodobnie Enable i PWM d regulacji
    jasności.

    Brakuje jednego pinu. Podobnie na innym który mam, jest też jeden pin
    więcej. Zgaduje ze to feedback, który mi nie będzie potrzebny. Ale zanim
    zmontuje zjada mnie ciekawość: czy ktoś wie co można przesyłać 3-cim
    drutem sterującym?

    Swoją droga dlaczego inwerter w trybie standby jest cały czas pod
    zasilaniem nastu woltów i załacza się do Enable? Wszystkie inwertery
    mają ten bajer więc to do czego jest. Do czego? Szybszy start?