  • 1. Data: 2009-01-14 14:50:56
    Temat: Jak chodzi netia jeśli chodzi o łącza operatorskie ?
    Od: "gumis" <g...@i...pl>

    Swego czasu klienci raczej rezygnowali z neti z powodu jakiś problemów w ich
    szkielecie.
    Poprawiło się ? Ma ktoś powyżej 50mbit i może pochwalić się jak łącze
    działa ?
    Support działa jak należy w razie jakiś problemów ?
    ~3-4 lata temu mieliśmy netie i było ok. Teraz myślimy nad kolejnym łączem
    i netia jest jednym z kandydatów (więc bgp)
    Rejon Śląsk.
    pzdr
    TG

  • 2. Data: 2009-01-14 16:10:15
    Od: "Wiesław Żurek ...::: zVID :::..." <a...@z...net>

    gumis pisze:
> [...]
    > ~3-4 lata temu mieliśmy netie i było ok. Teraz myślimy nad kolejnym
    > łączem i netia jest jednym z kandydatów (więc bgp)

    Vitam.

    Do niedawna mieliśmy od nich grubo ponad 300 Mbit i po tym co widzę w
    adresie to chyba mieliście je razem z nami.
    Działanie było całkiem poprawne, ale z tego co do mnie dotarło to
    przegrali pod koniec 2008r z powodu ceny.
    Suport nie robił większych problemów w pilnych sprawach, gorzej było z
    błahymi, tutaj czas był gorszy, ale do przeżycia.

    --
    Wiesław Żurek
    Sieci IP i CATV (LAN, MAN)

  • 3. Data: 2009-01-14 16:13:50
    Od: "Sied@r" <s...@w...to.safenet.pl>

    gumis pisze:
    > Swego czasu klienci raczej rezygnowali z neti z powodu jakiś problemów w
    > ich szkielecie.
    > Poprawiło się ? Ma ktoś powyżej 50mbit i może pochwalić się jak łącze
    > działa ?
    jak działało to działało - jak kończyło się pasmo np. na linku
    międzymiastowym to raczej starali się szybko wymieniać urządzenia

    > Support działa jak należy w razie jakiś problemów ?
    A to już temat rzeka. Mi osobiście ciężko się z nimi współpracowało, bo
    jakiekolwiek zmiany były popychane przez handlowca, ciężko było uzyskać
    jakieś odpowiedzi bezpośrednio z noc. Maile wpadały i już nie wracały.

    > ~3-4 lata temu mieliśmy netie i było ok. Teraz myślimy nad kolejnym
    > łączem i netia jest jednym z kandydatów (więc bgp)

    My też teraz rozważamy Netię jako opcję bo mamy ich światło w serwerowni
    - ale jeśli chodzi doświadczenia z przeszłości to z BGP to my mieliśmy
    problemy z rozłożeniem ruchu, pech że drugi dostawca też miał Telię jak
    operatora zagranicznego (jedynego), a w Netii nie było możliwości
    wychodzenia tylko przez deutsche telecom, tylko większość wypychali
    przez Telię. I chyba takiego community do tej pory nie ma.
    Musiałem połowę prefixów rozgłaszać do Netii, połowę do drugiego operatora.

    Więc zwykle rozpatruje jako ostateczność Netię.
    Nigdy nie było technicznych problemów dogadać się z ATMAN, PLIX, z CDP
    (da radę ale chwilę to trwa), i chyba zwykle najdłużej z Netią.

    Mieliśmy chyba ok. 200Mb/s

    Pozdrówka
    Darek

  • 4. Data: 2009-01-14 17:40:29
    Od: "ttt" <t...@n...pl>

> [...]
    > ~3-4 lata temu mieliśmy netie i było ok. Teraz myślimy nad kolejnym
    > łączem > i netia jest jednym z kandydatów (więc bgp)

    Jak Slask to uderz do 3S.

  • 5. Data: 2009-01-14 19:19:41
    Od: <a...@g...pl>

    > Poprawiło się ? Ma ktoś powyżej 50mbit i może pochwalić się jak łącze
    > działa ?
    W Wawie jest jakby "troszku" lepiej - ostatnio coraz mniej jest zanikow
    transmisji bez powodu /fizycznie łacze dziala, urzadzenia widac a netu
    niet/. radio 30 mb plus trakty
    u kolegi 100mb po swiatelku i ze dwie miesciny dalej - identyczne objawy

    > Support działa jak należy w razie jakiś problemów ?
    w umowie SLA z czasem naprawy 4 godz, zgloszenie ze nie dziala w piatek i
    liczymy... liczymy.. oczywiscie cała seria - pracujemy nad problemem, xxxxxx
    stalo sie po naszej stronie z radiem a antena wysoko /w miejsce xxx wpisz
    dowolnie/ w poniedzialek po awanturce z biurem po poludniu dzwoni sobie
    jakis z "anteny" i mowi że doszło do niego zlecenie ze nie działa i co
    konkretnie bo tego nie wie..... /a bok twierdził że już technicy nad tym
    pracują.../ - a radio - dziala caly czas - znaczy trakty PRI dzialaja jak
    zloto a netu dalej niet - stanelo na tym ze ktos laskawie zdalnie
    przeresetowal cos w atm i poszlo od razu.
    Nie to abym sie czepial - ale gdy podobne sciemy pracujemy itp jeszcze 3
    razy wystapily - u nas wychodzila ogolnie loteria - masz 50% szans na
    naprawe zgodna z wykupionym sla... 6 zgloszen - 3 naprawione w czasie sla -
    3 grubo po czasie
    Czasem "sie same niewiadomo dlaczego" robia nieosiagalne jakies www krajowe
    czy zagraniczne
    Po 4 "laskawym podaniu" o wpis revdns do tej pory niet.....
    i dzieki takiemu sla to jeszcze jedno przelaczenie u nas i panstwu juz
    podziekujemy
    dobrze ze drugie lacze dziala - tez 30, tez pri i tez radio tyle ze operator
    inny

    > ~3-4 lata temu mieliśmy netie i było ok. Teraz myślimy nad kolejnym
    > łączem i netia jest jednym z kandydatów (więc bgp)
    > Rejon Śląsk.
    jakby wawa to bym polecil swojego opa - duze problemy przy instalacji ale
    jak juz odpali to w zasadzie nie pamietam kiedy nie dzialalo- ale w kraju to
    nie wiem jak on dziala

  • 6. Data: 2009-01-14 19:45:28
    Od: "j.k." <k...@r...gmail.com>

    Ja mam rózne doświadczenia, w większości niezbyt pozytywne. Kiedyś(5 lat
    temu) braliśmy Frame Relay i raz wylączyli mi łącze z powodu DDoS (ja
    byłem źródłem) nawet nie powiadomili mnie mailowo ani telefonicznie.
    Zablokowali całkowicie!. Łącze było biznesowe i płacilismy dużo kasy
    więc chyba powinni poinformować tym bardziej, że łącze było do dalszej
    odsprzedaży. Trudny support i zgłaszanie usterek - brak kontaktu. Przy
    uruchamianiu łącza na ethernecie (100Mb) po bgp brak jakiegokolwiek
    wsparcią "in realtime" - tylko mailowo :(. Trudny kontakt- nie ma z kim
    pogadać na tematy techniczne. Dzisiaj też mieli problemy - nawet
    ślimaczył im się portal netia.pl. Nie mogłem dodzwonić sie na support, a
    pod numerem telefonu który podał mi dzisiaj opiekun biznesowy zgłosila
    się automatyczna sekertarka :(.

    Pozdrawiam J.K.

  • 7. Data: 2009-01-14 20:23:37
    Od: <a...@g...pl>

    > nawet nie powiadomili mnie mailowo ani telefonicznie.
    o planowanych pracach tez im sie zapomina

    > pod numerem telefonu który podał mi dzisiaj opiekun biznesowy zgłosila
    > się automatyczna sekertarka :(.
    to my mielismy lepiej - ktos sie zglaszal - ale pi..tlumaczyl jak
    automatyczna sekretarka w kolko to samo, a tel bezposrednio do noc czy ca -
    pracujemy nad skomplikowanym problemem, diadnozujemy diagnozy diagnostyczne
    i poinformujemy o wynikach
    wiec taniej i mniej nerwow bylo sekretarke posluchac ;P

    aaa i co wazne - oddzwonienie w celu potwierdzenia czy usluga dziala
    odbywalo sie najczesciej /o ile wogole/ nastepnego dnia roboczego /czyli jak
    piatek wypadl to w poniedzialek/

  • 8. Data: 2009-01-14 21:20:46
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    a...@g...pl pisze:

> [...]
    > trakty PRI dzialaja jak zloto a netu dalej niet - stanelo na tym ze ktos
    > laskawie zdalnie przeresetowal cos w atm i poszlo od razu.

    to nie na temat może, ale w takim zakresie jak piszesz na Śląsku to GTS
    jest rewelacja. W zeszłym roku miałem zmianę z radiolinii 80Mbitów na
    155 i coś poszło nie tak - arpy się widziały, ale ruchu nie było.
    Technicy zrobili - pojechali. Po paru godzinach moje zgłoszenie, że
    NADAL nie działa. O 22.00 telefon, że inżynier z Katowic już jedzie do
    Częstochowy do mnie.
    Przyjechał koło 23.30 z całym samochodem z gratami (praktycznie dwie
    nowe radiolinie w kawałkach). potem testy. u mnie w serwerowni i na
    węźle. Koło 3 w nocy pojechał po nową kartę eth do radiolinii znowu do
    Katowic. Wrócił o 6.30 i od tego czasu działa.

    Jak dla mnie rewelacja - no może oprócz niezaplanowanego mojego dyżuru w
    serwerowni podczas prac :)
    Ale człowiek też miał ciężką noc ... Niemniej przyjechał fachowiec - nie
    to co ci co robili wymianę radia.

    Wojtek

  • 9. Data: 2009-01-14 21:55:48
    Od: K <...@...c>

    gumis pisze:
> [...]
    > ~3-4 lata temu mieliśmy netie i było ok. Teraz myślimy nad kolejnym
    > łączem i netia jest jednym z kandydatów (więc bgp)

    56Mbit (trojmiasto), przez ostatnie 1,5 roku jedna awaria: 50% strat
    przez dwie godziny)

    2009-01-14 22:51:09 (3.20 MB/s) - `linux-2.6.28.tar.bz2' saved
    [52665364/52665364]

    + ruch klientow ~20 Mbit

    mamy jeszcze 25Mbit od atmana i rowniez nie mam zadnych zastrzezen.

  • 10. Data: 2009-01-15 00:01:13
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    > Jak dla mnie rewelacja - no może oprócz niezaplanowanego mojego dyżuru w
    > serwerowni podczas prac :)
    > Ale człowiek też miał ciężką noc ... Niemniej przyjechał fachowiec - nie
    > to co ci co robili wymianę radia.

    hehe, przecież wiadomo że Andrzej B. to cyborg ;-)

    Marcin