  • 41. Data: 2021-07-22 22:34:47
    Temat: Re: Jak działa zawór antysyfonowy?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5649d6cf-7efa-44c3-980c-3954ec784fd5n@g
    ooglegroups.com...
    czwartek, 22 lipca 2021 o 13:33:42 UTC+2 Adam napisał(a):
> [...]

    Naprawde byly perystaltyczne?
    Wspolczesne samochody chyba maja wirowe ...

    >Akurat dawno temu miałem warsztat w którym naprawiałem samochody.
    >Pompki o których napisałeś były w 125p i Polonezach.
    >Od chuja tego wymieniałem rocznie. I to nie psuły się silniczki a
    >wyciągały jelita.

    Czyli naprawde. A teraz nadal sa robione?

    Male pompy perystaltyczne bywaja w drukarkach atramentowych.
    Ale kupic to sie chyba tego nie da - trzeba cale drukarki na zlomie.
    No chyba, ze na alibabie - ktos to przeciez produkuje.

    >Czy zdajesz sobie sprawę z tego że w przeciętnym samochodzie w czasie
    >całego jego życia taka pompka może pracowac dwie może trzy godziny?
    >To gdzie ta nieśmiertelność.

    No ale ... troche litrow musiala wypompowac. Ze 100?
    Klima kondensuje wiecej?

    >Powietrza się bały bo wirnik z kulkami ściskającymi jelito był na osi
    >silniczka i obracał się z prędkością kilku tysięcy obrotów na minutę.
    >Bez chłodzenia jelito się niszczyło.

    Tak bez przekladni bylo?

    No i ... w klimie jest jakis czujnik poziomu wody.
    Jak czujnik wysiadzie ... to chyba kazda pompa szybko sie zepuje, na
    sucho jeszcze szybciej.
    A kto zauwazy, ze pompka stale pracuje? Powinna glosno halasowac :-)

    J.

  • 42. Data: 2021-07-22 23:44:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 22 lipca 2021 o 22:34:53 UTC+2 J.F. napisał(a):
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
    ..

> [...]
    > sucho jeszcze szybciej.
    > A kto zauwazy, ze pompka stale pracuje? Powinna glosno halasowac :-)

    Jak napisałem że wirnik z kulkami był na osi silniczka to znaczy że był na osi. Coś
    jeszcze chciałbyś wiedzieć?

  • 43. Data: 2021-07-22 23:58:03
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-07-22 o 22:34, J.F. pisze:
> [...]
    > sucho jeszcze szybciej.
    > A kto zauwazy, ze pompka stale pracuje? Powinna glosno halasowac :-)

    Swego czasu używaliśmy pompek zębatych plastikowych, dosyć trwałych.
    W układzie chłodzenia potrzebowaliśmy dużego ciśnienia, by pokonać opory
    przepływu w małych kanałkach chodnicy.
    Pompka wodna była od urządzenia prasującego ubrania parą.

    WM

  • 44. Data: 2021-07-23 00:10:57
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    t/aspen-pumps/manuals/4052-6-mini-maxi-orange-manual
    -REV08-0919.pdf

    > Akurat dawno temu miałem warsztat w którym naprawiałem samochody. Pompki o których
    napisałeś były w 125p i Polonezach. Od chuja tego wymieniałem rocznie. I to nie psuły
    się silniczki a wyciągały jelita. Czy zdajesz sobie sprawę z tego że w przeciętnym
    samochodzie w czasie całego jego życia taka pompka może pracowac dwie może trzy
    godziny? To gdzie ta nieśmiertelność. Powietrza się bały bo wirnik z kulkami
    ściskającymi jelito był na osi silniczka i obracał się z prędkością kilku tysięcy
    obrotów na minutę. Bez chłodzenia jelito się niszczyło.

    Tobie zaś zniszczyły się zwoje mózgowe.

    Fachowiec od wszystkiego. Nawet od jelit w samochodach. Zbyt bujną
    wyobraźnię masz kłamco.

  • 45. Data: 2021-07-23 05:26:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-22, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Czyli naprawde. A teraz nadal sa robione?

    Pracuję od czasu do czasu z perystaltykami i nietrwałość węży jest
    mega upierdliwa. Ale może jak mało pracują to wytrzyma z parę lat.

    > Male pompy perystaltyczne bywaja w drukarkach atramentowych.
    > Ale kupic to sie chyba tego nie da - trzeba cale drukarki na zlomie.
    > No chyba, ze na alibabie - ktos to przeciez produkuje.

    Jest tego od cholery i sa bardzo tanie. Nawet nie wiem do czego w
    sumie służą.

> [...]
    > sucho jeszcze szybciej.
    > A kto zauwazy, ze pompka stale pracuje? Powinna glosno halasowac :-)

    Można by zrobić jeszcze tak, że zbiornik jest opróżniany pompką
    powietrzną.

    --
    Marcin

  • 46. Data: 2021-07-24 05:54:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 23 Jul 2021 03:26:10 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Pracuję od czasu do czasu z perystaltykami i nietrwałość węży jest
    > mega upierdliwa. Ale może jak mało pracują to wytrzyma z parę lat.

    Pewnie zalezy od zastosowania.
    "weze nie sa zadnym problemem, bo sie je latwo wymienia" :-)

    podobnie jak pasek rozrzadu w samochodzie, choc tu juz nie musi byc
    "łatwo".

    > Można by zrobić jeszcze tak, że zbiornik jest opróżniany pompką
    > powietrzną.

    Ciagle ten sam problem - klima wymaga np 5 minut pracy na dobe, a
    zepsuty czujnik daje 1440 minut/d :-)

    J.

  • 47. Data: 2021-07-24 06:08:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 23 Jul 2021 00:10:57 +0200, Uzytkownik napisał(a):
    [...]
    > Tobie zaś zniszczyły się zwoje mózgowe.
    >
    > Fachowiec od wszystkiego. Nawet od jelit w samochodach. Zbyt bujną
    > wyobraźnię masz kłamco.

    Ale o co chodzi?
    Ze nie mial warsztatu, ze te pompki byly inne, czy ze sie nie psuly od
    pracy na sucho?

    J.

  • 48. Data: 2021-07-24 12:19:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-24, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ciagle ten sam problem - klima wymaga np 5 minut pracy na dobe, a
    > zepsuty czujnik daje 1440 minut/d :-)

    Odpada problem zajechania pompy. Rybki z akwarium coś o tym wiedzą.

    --
    Marcin

  • 49. Data: 2021-07-24 16:13:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Jul 2021 10:19:59 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Odpada problem zajechania pompy. Rybki z akwarium coś o tym wiedzą.

    No nie wiem - jakas tam trwalosc ta pompka akwariowa chyba ma.

    Ile wytrzymuje ?

    J.

  • 50. Data: 2021-07-24 17:35:39
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    To chyba nie ta wydajność, klimatyzacja potrafi skroplić kilka litrów na
    dobę.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza