  • 1. Data: 2012-12-02 14:25:43
    Temat: Jak odzyskać cześć dysku?
    Od: bolko <s...@g...com>

    Moja siostra ma kompa pod XP.
    Ma jeden dysk z jedną partycją.
    W pewnym momencie postanowiłem porobić kilka partycji korzystając ze standardowych
    narzędzi Windows.
    Mieszałem
    mieszałem
    i mieszałem.

    Efekt jest taki że z 250 GB zrobiło się 130GB.

    W następnu weekend znowu jade do domu siostry (brak interentu w tym momencie).
    Próbowałem zrobić coś z poziomu instalacyjnego (przy reinstalce windowsów) ale ani
    Format ani usuwanie partycji z tego poziomu nie pomaga.

  • 2. Data: 2012-12-02 14:32:33
    Temat: Re: Jak odzyskać cześć dysku?
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik bolko napisał:
> [...]
    > Próbowałem zrobić coś z poziomu instalacyjnego (przy reinstalce windowsów) ale ani
    Format ani usuwanie partycji z tego poziomu nie pomaga.

    A nie przelaczyles czegos w BIOSie, co pozwala widziec wiecej niz 130GB?
    Cos mi tak kolacze sie po lepetynie, ze kiedys gdzie na jakims kompie
    takie cos wiedzialem...

  • 3. Data: 2012-12-02 14:55:58
    Od: Maru <m...@n...pl>

    W dniu 02.12.2012 14:25, bolko pisze:
> [...]
    > Próbowałem zrobić coś z poziomu instalacyjnego (przy reinstalce windowsów) ale ani
    Format ani usuwanie partycji z tego poziomu nie pomaga.

    Może po prostu część dysku nie została przydzielona i sformatowana.
    Proponuję poustawiać partycje spod programu GParted. Program w pełni
    darmowy i bardzo dobry do takich rzeczy.

  • 4. Data: 2012-12-02 16:47:40
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "bolko" napisał:

    > Moja siostra ma kompa pod XP.
    > Ma jeden dysk z jedną partycją.
    > W pewnym momencie postanowiłem porobić kilka partycji korzystając
    > ze standardowych narzędzi Windows.

    A to quo modo? Bo "standardowe narzędzia" z XP nie pozwalają na zmianę
    rozmiaru partycji rozruchowej i - co za tym idzie - wygospodarować wolnej
    przestrzeni na utworzenie innych partycji. Musiałeś grzebać czymś innym.

    > Efekt jest taki że z 250 GB zrobiło się 130GB.

    To wygląda na efekt działania jakiegoś narzędzia, które "nie umie" 48-bit
    LBA. Nie bawiłeś się płytką instalacyjną Windows XP z SP1 lub w ogóle
    bez SP?
    BIOS "widzi ten dysk normalnie?

    JoteR

  • 5. Data: 2012-12-02 18:13:56
    Od: s...@g...com

> [...]
    >

    > To wygląda na efekt działania jakiegoś narzędzia, które "nie umie" 48-bit
    > LBA. Nie bawiłeś się płytką instalacyjną Windows XP z SP1 lub w ogóle

    To jest orginalny komputer ze stanów z angielską wersją windowsów. Siostra chciała
    polskiego windowsa.
    W Biosie nie sprawdzałem ale zakładam że jak wszystkie klocki były składane przez
    Compaqa to nie powinno być problemów.
    Na obudowie była nalepka 250GB i na dysku też sprawdzałem.

    To były Windows czyściutkie bez zadnych servic packów.
    Przy tworzeniu partycji skorzystałem z:
    Panel Sterowania>Narzędzia administracyjne>Zarządzanie komputerem>Zarządzanie dyskiem

    i tam coś "mieszałem" ostatnio teraz już było 130GB. Ale pamietam że jak mieszalem
    jakiś rok temu w Systemie żeby wydzilić partycje systemową żeby jak "COŚ" to nie
    tracić wszystkich danych.

    PS
    Głowy sobie nie dam uciąć ale w Biosie chyba było 130 GB. Ale na 100% nie jestem
    pewien.

  • 6. Data: 2012-12-02 20:27:57
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    <s...@g...com> napisał:

    > To były Windows czyściutkie bez zadnych servic packów.

    Taki XP nie ma prawa "zobaczyć" więcej niż 128 GiB. Jeśli postawiłeś już
    tam ten "goły" XP i da się go odpalić, to dograj SP2, system "zobaczy"
    wówczas pełną pojemność dysku. Na przyszłość spreparuj sobie płytkę
    instalacyjną ze zintegrowanym SP3.

    > Głowy sobie nie dam uciąć ale w Biosie chyba było 130 GB.
    > Ale na 100% nie jestem pewien.

    To i tak w tym przypadku w zasadzie bez znaczenia, XP korzysta z własnych
    procedur obsługi dysków, BIOS może wystawić cokolwiek, wystarczy nawet 8
    GiB, jak u mnie. Zatem skoro wszystko wskazuje na to, że winnym jest
    nieobserwispackowany system, proponuję ewentualną dalszą dyskusję
    przenieść na odpowiednią grupę.

    FUT pl.comp.os.ms-windows.xp

    JoteR

  • 7. Data: 2012-12-02 22:02:50