  • 1. Data: 2011-05-20 05:58:10
    Temat: Jak oprogramować GPU ?
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Zwykle programujemy główny procesor ale nowoczesne karty graficzne jak
    ATI Radeon(TM) HD 5970 mają moc przy które dwugigahercowy 64-bitowy
    dwurdzeniowy procesor jest żółwiem.
    Czy rysowanie napisów za pomocą TextOut odbywa się przy użyciu karty
    graficznej?
    Słyszałem coś o OpenCL.A jak to jest ze zwykłymi kartami zintegrowanymi
    jak NVIDIA GeForce?

  • 2. Data: 2011-05-20 12:09:03
    Temat: Re: Jak oprogramować GPU ?
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    Użytkownik "Borneq" <b...@a...hidden.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > graficznej?
    > Słyszałem coś o OpenCL.A jak to jest ze zwykłymi kartami zintegrowanymi

    Zależy czy karta obsługuje CUDA/OpenCL. Żeby sprawę uporządkować, to masz
    kilka opcji. Masz Ati i GeForca. AMD ma swoje Ati Stream, a NVIDIA swoje
    CUDA. Są to dwa systemy, które udostępniają swoje API. Ponad te dwa systemy
    jest OpenCL, które też ma swoje API. Czyli możesz pisać w:
    - CUDA (niski poziom, tylko GeForce)
    - Ati Stream (niski poziom, tylko Ati)
    - OpenCL (wysoki poziom, obojętnie)

    Pozdrawiam.

    M.

  • 3. Data: 2011-05-20 15:55:04
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Borneq <b...@a...hidden.pl> napisał(a):

> [...]
    > dwurdzeniowy procesor jest żółwiem.

    > Czy rysowanie napisów za pomocą TextOut odbywa się przy użyciu karty

    dobre pytanie, slabo sie na tym znam i z reguly nie moge sie polapac
    'co' jest w pamieci karty a co w ramie i po ktorej stronie
    dziala jakie api- wydaje mi sie ze moze jednak konteksty okienek
    siedza raczej w pamieci karty graficznej, o tyle mam nadziej ze
    jest jakies api ktore rysuje fonty 'po tamtej stronie'

  • 4. Data: 2011-05-20 17:37:56
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2011-05-20 14:09, MarlonB pisze:
    > - CUDA (niski poziom, tylko GeForce)
    > - Ati Stream (niski poziom, tylko Ati)
    > - OpenCL (wysoki poziom, obojętnie)

    To znaczy że warto pisać raczej w OpenCL pomijając tamte dwa, czy też na
    niskim poziomie kod może być bardziej wydajny?

  • 5. Data: 2011-05-23 06:16:53
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <wojciech.sura_no@spam_poczta.medi.com.pl>

    Dnia 20-05-2011 o 07:58:10 Borneq <b...@a...hidden.pl> napisał(a):

> [...]
    > dwurdzeniowy procesor jest żółwiem.
    > Czy rysowanie napisów za pomocą TextOut odbywa się przy użyciu karty

    Karta graficzna ma architekturę SIMD, co umożliwia pisanie na nią
    oprogramowania wykonującego tą samą operację (Single Instruction) na
    każdym elemencie paczki danych (Multiple Data). Stąd też
    najpopularniejszym przykładem wykorzystania mocy obliczeniowej GPU jest
    sześcian wypełniony piłeczkami (wraz z fizyką) lub symulator oddziaływania
    grawitacyjnego n planet.

    > Słyszałem coś o OpenCL.A jak to jest ze zwykłymi kartami zintegrowanymi
    > jak NVIDIA GeForce?

    Proponuję zainteresować się Direct Compute. Jest obecny w nieco okrojonej
    wersji w DirectX 10.1 i w całkiem wypasionej wersji w DirectX 11, będąc
    jednocześnie niezależnym od platformy (wystarczy dowolna karta zgodna z DX
    10/11).

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 6. Data: 2011-05-23 09:22:39
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    > To znaczy że warto pisać raczej w OpenCL pomijając tamte dwa, czy też na
    > niskim poziomie kod może być bardziej wydajny?

    Warto pisać w OpenCL, tak długo, jak Cie nie ogranicza. Na niższym poziomie
    jest trudniej, bardziej specyficzniej w kierunku danej architektury i
    oczywiście bardziej elastyczniej. Warto wspomnieć, że OpenCL rozwija się też
    wolniej, niż Cuda i Ati Stream.
    Kwestia dobrego zaplanowania co konkretnie chcesz robić i czy OpenCL
    wystarczy.

    Pozdrawiam.

    M.