  • 1. Data: 2011-05-18 20:24:28
    Temat: przekształcenia lub rozbior języka naturalnego
    Od: Maciek P?i?z?? <p...@s...pl>

    Czy jest gdzies moze jakis art. o automatycznym rozbiorze lub
    przekształceniach jezyka naturalnego?

  • 2. Data: 2011-05-18 21:19:59
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    Maciek P?i?z?? <p...@s...pl> wrote:
    > Czy jest gdzies moze jakis art. o automatycznym rozbiorze lub
    > przekształceniach jezyka naturalnego?
    ... jest nawet troche dostepnego softu, pod warunkiem, ze nie jest to jezyk polski.
    Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 3. Data: 2011-05-19 06:27:10
    Od: Maciek P?i?z?? <p...@s...pl>

    Adam Przybyla wrote:

    > ... jest nawet troche dostepnego softu, pod warunkiem, ze nie jest to
    > jezyk polski.

    zalezy mi na jezyku polskim ;)
    ale nie musi byc soft. Moze byc artykuł

  • 4. Data: 2011-05-19 09:06:26
    Od: apl <a...@i...pl>

    On 18 Maj, 23:19, Adam Przybyla <a...@r...pl> wrote:
> [...]
    gdzies moze jakis art. o automatycznym rozbiorze lub

    >         ... jest nawet troche dostepnego softu, pod warunkiem, ze nie jest to jezyk

    Czy mógłbyś nieco rozwinąć swój post?
    apl

  • 5. Data: 2011-05-19 11:40:49
    Od: ethanak <e...@a...pl>

    Dnia Wed, 18 May 2011 21:19:59 +0000, Adam Przybyla napisał(a):

    > ... jest nawet troche dostepnego softu, pod warunkiem, ze nie
    jest to
    > jezyk polski.

    Mówisz że swigra jest do swahili czy chińskiego?

    ethanak

  • 6. Data: 2011-05-19 12:28:23
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Maciek P?i?z?? pisze:

    > zalezy mi na jezyku polskim ;)
    > ale nie musi byc soft. Moze byc artykuł

    Poszukaj informacji o Denise-Myth, autor kiedyś tym się z tego co wiem
    zajmował, czy jakieś artykuły popełnił, możliwe, czy są dostępne w
    sieci? - poszukaj...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 7. Data: 2011-05-19 17:43:08
    Temat: Re: przekszta?cenia lub rozbior j?zyka naturalnego
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Thu, 19 May 2011 08:27:10 +0200, Maciek P?i?z??

    >zalezy mi na jezyku polskim ;)
    >ale nie musi byc soft. Moze byc artykuł

    Owszem. Jezeli kestes z Warszawy, pojdz do ksiegarni MDM na
    Koszykowej. W piwnicy jest dzial naukowy. Jak ostatnio tam bylem, to
    po prawej stronie w kacie ejst polka z publikacjami polskich
    naukowcow, nie pamietam wydawcy. Wygladaja jak skrypty. Co najmniej
    kilka bylo na temat atomatycznej analizy jezyka polskeigo.

    Niestety, nie pamietam autorow, a googlem trudno znalezc - polscy
    naukowcy nie maja zwyczaju posiadania profesjonalnych stron webowych,
    a jak maja to nei ma tam publikacji a informacja o ostatnich wakacjach
    w Egipcie.

    Mam pare egzemplarzy tego wydawnictwa; sprawdze pozniej czy nie ma
    listy publikacji

    A.L.

  • 8. Data: 2011-05-19 18:09:30
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    ethanak <e...@a...pl> wrote:

    > jest to
    >
    > Mówisz że swigra jest do swahili czy chińskiego?
    ... tz? ;-) BTW, w formie opisowej, czyli zrob to sam opierajac sie
    na "latwo" weryfikowalnych przykladach w prologu, jest cos w ksiazce:
    "Komunikacja czlowieka z maszyna", autor Zygmunt Vetulani z AMU Poznan.
    Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 9. Data: 2011-05-19 23:56:08
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Wed, 18 May 2011 22:24:28 +0200, Maciek P?i?z??

    >Czy jest gdzies moze jakis art. o automatycznym rozbiorze lub
    >przekształceniach jezyka naturalnego?

    Wydawnicttwo nazywa sie EXIT, www.exit.pl a ksaizki ktore mialem na
    mysli to te ponizej

    Formalny opis jezyka polskiego. Teoria i implementacja, Adam
    Przepiórkowski, Anna Kupsc, Malgorzata Marciniak, Agnieszka Mykowiecka
    objetosc: 400 str., cena: 40,00 zl + VAT

    Powierzchniowe przetwarzanie jezyka polskiego, Adam Przepiórkowski
    objetosc: 322 str., cena: 40,00 zl + VAT

    Efektywna metoda analizy i syntezy morfologicznej w jezyku polskim,
    Robert Wolosz
    objetosc: 152 str., cena: 40,00 zl + VAT

    A.L.