  • 1. Data: 2010-11-27 13:44:45
    Temat: Jak oświetlić garaz bez dostępu prądu
    Od: Piotrek <b...@o...pl>

    Witam

    Pytanie jak w temacie.Mam mozliwość wynajęcia garażu ale nie ma w nim
    prądu. Właściciel nie chce bawić się w przyłącza, zezwolenia itd, ale
    chciałbym jakieś oświetlenie tam mieć, a im więcej widać tym fajniej. Stąd
    prośba o ocenę kilku pomysłów. co by było lepsze:
    1. lampa biwakowa np. taka
    http://8a.pl/page,produkt,id,4596,camp-lantern.html
    i podwieszona gdzieś na końcu gdzie jest najciemniej

    2. lampa fluorescencyjna z wbudowanym akumulatorem PODOBNA do tej:
    http://www.linear.biz.pl/inkontrahent.php?t=1572&g=6
    1&q=&r=0&rg=0&sg=

    3. listwa led o długości powiedzmy około 2 - 4 m.

    4. coś innego?

    Od razu mówię że lampę nr 2 posiadam w piwnicy i jest dość słaba (2
    świetlówki 18w i wg instrukcji nie można dawac mocniejszych) a na 2
    świetlówkach czas świecenia to max 1,5 h. Najbardziej ciekawi mnie opcja 3.
    Zasilanie bym zrobił z 8 baterii R20 połączonych w szereg i wsadzonych do
    koszyczka. Nie przewiduję zasilania akumulatorem samochodowym, raczej wolę
    bateryjne lub z akumulatorków R20. Nie wiem jaki byłby pobór prądu z listwy
    Led, ale sądzę że taki system oświetlenia byłby najbardziej ekonomiczny.
    Niestety nie mam możliwości zastosowania zasilania solarnego np. w oknie
    stąd tylko baterie wchodza w rachubę. Co radzicie?

  • 2. Data: 2010-11-27 14:18:00
    Temat: Re: Jak oświetlić garaz bez dostępu prądu
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    Swieczki, pochodnia, lampa naftowa ?

  • 3. Data: 2010-11-27 14:20:02
    Od: geyb <g...@g...pl>

    Wszystkie wymienione przez Ciebie źródła będą dawać mało światła, a jak
    postarasz się o mocniejsze to zbankrutujesz na zakupie baterii R20.
    Do głowy przychodzi mi normalna oprawa ze świetlówkami (jedna lub dwie)
    np taka.
    http://www.eph.pl/product/id/445,oprawa-przemyslowa-
    hermetyczna-economy-2x36w

    Zasilanie? Cóż, skoro nie ma przyłącza "z elektrowni" trzeba postarać
    się o własną np:
    http://allegro.pl/promocja-agregat-pradotworczy-spit
    z-ap-900-850w-i1323931628.html

    g.

  • 4. Data: 2010-11-27 15:02:18
    Od: "085" <z...@g...pl>

    Sa swietlowki na 12V DC, kup aku 14Ah i bedziesz mial cala noc swiecenia :)

    p, zul

  • 5. Data: 2010-11-27 15:12:58
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Piotrek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1. lampa biwakowa np. taka
    > http://8a.pl/page,produkt,id,4596,camp-lantern.html
    > i podwieszona gdzieś na końcu gdzie jest najciemniej

    Takie cos, jedno dwa lub wiecej
    http://allegro.pl/swietlowka-na-prad-staly-12v-11w-c
    iepla-i1338162463.html
    i aku samochodowy ktory ma raczki i za te raczki nosisz go do ladowania.

    Tmek

  • 6. Data: 2010-11-27 15:17:46
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Sat, 27 Nov 2010 16:02:18 +0100, 085 <z...@g...pl> wrote:
    > Sa swietlowki na 12V DC, kup aku 14Ah i bedziesz mial cala noc swiecenia :)

    A dokładniej - lampki zawierające świetlówkę i przetwornicę zasilaną 12V.

    --
    Artur Stachura

  • 7. Data: 2010-11-27 17:17:29
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > Co radzicie?
    w tesco były takie lampy z akumulatorkiem, na 120 diód. (rura - ok 80cm,
    2 rączki 2 magnesy) swieci to 2 godziny i można naładować z gniazda
    zapalniczki samochodowej cena 60zł

    ToMasz

  • 8. Data: 2010-11-27 18:01:08
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

> [...]
    iepla-i1338162463.html
    > i aku samochodowy ktory ma raczki i za te raczki nosisz go do
    A to nie daje tyle samo swiatla co swietlowka samochodowa - w lidlu czy innym
    markecie za np 15zl (tez z przetwornica oczywiscie). 46zl ciut drogo bo mamy 3
    swietlowki chyba tez 11W z lidla (tylko trudniej to przymocowac moze). Jesli ma
    byc duzo swiatla to pomysl z agregatem nie taki glupi choc nie tani. 500W
    halogen sie podlaczy i masz i grzejnik i lampe w jednym :)

  • 9. Data: 2010-11-27 18:37:43
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]
    > prądu. Właściciel nie chce bawić się w przyłącza, zezwolenia itd, ale
    > chciałbym jakieś oświetlenie tam mieć, a im więcej widać tym fajniej. Stąd

    Ja bym dał panel słoneczny, akumulator i oświetlenie jarzeniówkami ale
    długie rury.
    Jakbym miał targać coś jednak to wyżej już różności opisali.

    Na działkę już zaopatrzyłem się z wyprzedaży w kilka lamp solarnych,
    akumulator żelowy 7.2Ah i będzie jak znalazł na wiosnę. Ale tam nie chodzę
    często wieczorami więc długi czas ładowania z tych "lampek solarnych" mnie
    nie martwi. A nosić będę piwko a nie bateryjki :)

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2010-11-28 15:14:48
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    ?
> [...]
    > prądu. Właściciel nie chce bawić się w przyłącza, zezwolenia itd, ale
    > chciałbym jakieś oświetlenie tam mieć, a im więcej widać tym fajniej. Stąd

    A możesz tak dokładniej opisać jakie prace będziesz tam robił ? Raz na miesiąc
    sprawdzał, ewentualnie zmieniał płyny (i potrzebujesz akumulatorowego zasilania do
    oświetlenia jarzeniowego), czy planujesz większe majsterkowanie z elektronarzędziami
    (i wówczas agregat będzie lepszym zakupem).