  • 11. Data: 2009-05-08 08:17:49
    Temat: Re: Jak przemówić do rozsądku?
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    The_EaGle pisze:

    > Spory moment obrotowy na jednego niedoświadczonego człowieka?

    Moment hamowania może jeszcze bardziej ?
    ('Prawie' sprawdzone własnoręcznie)

  • 12. Data: 2009-05-08 08:31:17
    Od: "Easy" <e...@o...nospam.org>

    Użytkownik "Spider A.J." <n...@t...gmx.net> napisał w wiadomości

    > "Piotr May" <p...@r...pl> wrote

    > Musiales?
    > :-(

    Dobrze ze to zrobił....
    z jednej strony Wiewiór powiedzial prawde... Pio tylko przytoczył...

    Z drugiej... sama zapomniałam ile to juz lat... na codzien sie o tym nie
    mysli... ale czasem wspominam...

    --
    Easy
    Zielona Dziura

  • 13. Data: 2009-05-08 08:34:14
    Od: a...@g...com

    On 8 Maj, 10:15, The_EaGle <t...@p...onet.pl> wrote:

    > Spory moment obrotowy na jednego niedoświadczonego człowieka?

    Ja bym tak nie demonizował, zależy w jakim charakterze chce się używać
    danego sprzęta. Jeżeli ktoś kupuje mocny motocykl żeby zapierdalać to
    jest duże prawdopodobieństwo, że prędzej czy później się rozpieprzy.

    Może łatwo mi się to mówi bo jestem sam w podobnej sytuacji. Od zawsze
    jeździłem na jakichś skuterkach i demoludach, od Komarka, przez
    Simsony, WSK-i i Jawy, jakichś kosmosów nie nakręciłem bo łącznie to
    pewnie z 50-55kkm. Teraz ujeżdzam od 2 miesięcy ZZR 1200 (aktualnie
    nakręciłem coś ok. 5kkm) i jakiejś tragedii nie ma oprócz tego, że
    bardzo łatwo przyzwyczaja do prędkości. Ale ja swój wybór kierowałem
    nie mocą a tym, że chciałem motocykl który można obładować i w dwie
    osoby polecieć gdzieś dalej i nie być zmęczonym jazdą.

    --
    Artur

  • 14. Data: 2009-05-08 08:43:52
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    <a...@g...com> wrote in message
    d.googlegroups.com...

> [...]

    pewnie z 50-55kkm. Teraz ujeżdzam od 2 miesięcy ZZR 1200 (aktualnie
    nakręciłem coś ok. 5kkm) i jakiejś tragedii nie ma oprócz tego, że

    **

    Nie chce krakac lecz jedynie uczulic: najgorsze jeszcze przed Toba. Zacznij
    szczegolnie uwazac gdy przestaniesz sie bac i czuc respekt do maszyny.
    Odezwij sie za rok-dwa, gdy zrobisz jakies 30 tys km i wtedy opisz swoje
    wrazenia. Mysle ze to bedzie wartosciowe dla poczatkujacych i mlodych
    gniewnych.

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Traktor XT660X
    weFAQ&v=qvj

  • 15. Data: 2009-05-08 08:53:13
    Od: a...@g...com

    On 8 Maj, 10:43, "Kefir" <k...@r...pl> wrote:

> [...]
    > Odezwij sie za rok-dwa,  gdy zrobisz jakies 30 tys km i wtedy opisz swoje
    > wrazenia. Mysle ze to bedzie wartosciowe dla poczatkujacych i mlodych

    Jestem tego świadomy. Cały czas staram się myśleć, analizować sposób
    jazdy i nie ulec poczuciu, że znam motocykl i mało może mnie
    zaskoczyć. Ale wiem, że samym myśleniem można zauważyć może z 30-40%
    różnic między czymś słabszym/samochodem. Bo gdy jazda wydaje się wcale
    nie szybka i całkiem spokojna wystarczy dosłownie na godzinę usiąść do
    samochodu czy na coś słabszego i wtedy doznaje się szoku.

    --
    Artur

  • 16. Data: 2009-05-08 08:57:24
    Od: a...@g...com

    On 8 Maj, 10:53, a...@g...com wrote:

> [...]
    > nie szybka i całkiem spokojna wystarczy dosłownie na godzinę usiąść do
    > samochodu czy na coś słabszego i wtedy doznaje się szoku.

    Aha i warto sobie w takich momentach przypomnieć pierwsze chwile, gdy
    jak niechcący przekroczyło się granicę 5krpm to wyrywało kierownicę z
    rąk a teraz niczego takiego się nie zauważa.

    --
    Artur

  • 17. Data: 2009-05-08 09:13:49
    Od: "Alti" <a...@g...pl>

    Użytkownik "The_EaGle" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Spory moment obrotowy na jednego niedoświadczonego człowieka?

    No bo ja z tych drugich co nie uważają że to moc zabija.
    Uważam że xjr1300 jest nienajlepsza z zupełnie innego powodu niż moment czy
    moc. Uważam że największym problemem dla niedoświadczonego jest masa.
    Ciężki motocykl trudniej opanować i tyle. A kręcenie manetką zostawiam jako
    mniej istotny szczegół.
    I nie to że mam manie mocy. Obecnie jeżdżę hornetem ledwo 100 KM. A następny
    będzie słabszy bo marzę o enduro typu f800gs.

    Wojtek

  • 18. Data: 2009-05-08 09:21:15
    Od: Marek Borowski <m...@l...pl>

    Kefir wrote:
> [...]
    > maszyny. Odezwij sie za rok-dwa, gdy zrobisz jakies 30 tys km i wtedy
    > opisz swoje wrazenia. Mysle ze to bedzie wartosciowe dla poczatkujacych

    Moze sie wypowiem. 3 lata i 17tys na koncie. Kiedy jezdzilem 500 (7tys)
    bylem absolutnie przekonany iz stosunkowo niewielka moc i masa uratowaly
    mi pare razy tylek ale po przesiadce na mocniejszego i ciezszego sprzeta
    mam duze watpliwosci. Nie ma porazajacej roznicy. Ruch uliczny to nie
    tor. (O czym duzo tutaj zapomina).

    Skrajny debil zabije sie i na 125tke (ostatnio widzialem na moscie
    siekierkowskim NSR jadacego slalomem pomiedzy samochodami przy 140 km/h).

    Zgadzam ze z kefirem iz najwieksze zagorozenie dla "normalnych" to dac
    sie "poniesc" maszynie....... ale to ma malo wspolnego z umiejetnosciami.

    Pozdr

    Marek

  • 19. Data: 2009-05-08 09:29:28
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Marek Borowski napisał(a):

> [...]
    > mi pare razy tylek ale po przesiadce na mocniejszego i ciezszego sprzeta
    > mam duze watpliwosci. Nie ma porazajacej roznicy.

    Popelniasz blad nie uwzgledniajac doswiadczenia i obycia z maszyna,
    jakie zdobyles jezdzac piecsetka.

    > Zgadzam ze z kefirem iz najwieksze zagorozenie dla "normalnych" to dac
    > sie "poniesc" maszynie....... ale to ma malo wspolnego z umiejetnosciami.

    IMO mylisz sie. Ma to bardzo duzo wspolnego z umiejetnosciami. Czesto z
    tymi podstawowymi, wspolnymi dla kazdej maszyny bez wzgledu na jej
    moc/pojemnosc.

  • 20. Data: 2009-05-08 09:35:50
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    Marek Borowski napisał(a):
    > Skrajny debil zabije sie i na 125tke (ostatnio widzialem na moscie
    > siekierkowskim NSR jadacego slalomem pomiedzy samochodami przy 140 km/h).

    NSRki tyle nie jezdzom.
    No i przy tej predkosci to ciezko marke rozpoznac, chyba ze siedziales
    mu na dupie :)

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    _motory_ pijadzio i susuki