  • 31. Data: 2017-05-01 20:15:39
    Temat: Re: Jak robicie soldermaskę?
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-05-01 o 20:07, Maciek pisze:

    > Próbowałem metody chemicznej, nie wrócę już do niej. Uważam, że kiepsko
    > się lutuje do warstwy naniesionej w ten sposób. No i ogólnie mam zdanie,
    > że nie ma co porównywać pasty i chemii, niebo a ziemia, także podpisuje
    > się pod tym o czym pisał Sebastian.

    No to zapisuję się do Waszego klubu :-) Zamówiłem właśnie na A.. taką
    pastę.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 32. Data: 2017-05-01 20:20:11
    Od: Maciek <n...@n...pl>

    > No to zapisuję się do Waszego klubu :-) Zamówiłem właśnie na A.. taką
    > pastę.

    Będzie Pan zadowolony ;-)

  • 33. Data: 2017-05-01 23:01:38
    Temat: Re: Jak robicie soldermask??
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 1 May 2017 19:34:35 +0200, kriters <k...@o...pl> wrote:
    > Do tego wysyłka, ustalenie szczegółów, nieprzewidziane
    okoliczności?
    > DUŻO ZA DŁUGO. Takie czekanie kompletnie zabija
    > entuzjazm.

    Czy ja wiem... te zabawy w chemika bez jakiś rezultatow to nie
    zabijają entuzjazmu?
    Kwestia terminu to kwestia organizacji sobie pracy. Ja wcześniej
    przygotowuje projekt płytki. Po kilku dniach projektowania i
    weryfikowania wysylam projekt do płytkarni. Jeśli płyttka wykonana
    zgodnie z " design rules" piytkarni, to jedyny z nią kontakt później
    to wysłanie przelewu. Czas oczekiwania na płytkę działa relaksująco,
    odpoczywa się od projektu lub można w tym czasie np. opracować soft.

    --
    Marek

  • 34. Data: 2017-05-01 23:06:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 1 May 2017 19:25:38 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Ktore rownie chetnie znikaja przy uzyciu wlasciwej techniki
    lutowania.

    Poprawianie błędów czasami zajmuje więcej czasu niż podstawowa
    czynnosc, więc po co narażać się na ewentualne poprawki?
    Nawet o samo lutowanie nie chodzi. W warunkach amatorskich taka goła
    płytka jest bardziej narażona na przypadkowe zwarcia.

    --
    Marek

  • 35. Data: 2017-05-01 23:44:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/1/2017 11:06 PM, Marek wrote:
> [...]
    > Nawet o samo lutowanie nie chodzi. W warunkach amatorskich taka goła
    > płytka jest bardziej narażona na przypadkowe zwarcia.

    Nie-goła płytka to znowu kilka godzin zabawy z chemią. IMHO mój czas
    jest cenniejszy. Jesli potrzebuję maskę, idę do płytkarni. Zazwyczaj nie
    potrzebuje do prototypowania. Klu tego wątku to pytanie po co cobić to w
    domu. Jeśli więc ktoś może poświęcić 5 minut na usunięcie zwarć zamiast
    poświęcić 5 godzin na zrobienie krzywej soldermaski to wybór wydaje sie
    oczywisty.

  • 36. Data: 2017-05-01 23:45:18
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > Masz księgowych podczas produkcji soldermaski w domu? Wow.

    Potrafię uczyć się od tych co zęby na danym temacie zjedli, oszczędza
    się sporo kasy i nerwów.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 37. Data: 2017-05-01 23:52:07
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/1/2017 11:45 PM, AlexY wrote:
    > Potrafię uczyć się od tych co zęby na danym temacie zjedli, oszczędza
    > się sporo kasy i nerwów.

    Podsumujmy:
    a) istnieją jakieś niewypowiedziane i oczywiste dla wszystkich
    killer-zalety robienia solder maski w domowych waunkach do pracy amatorskiej

    b) dodatkowo robienie solder maski w domu zasadniczo oszczędza czas i
    nerwy w jakiś magiczny sposób

    c) jest to na tyle proste że ktoś kto tego nie pojmuje nie wart jest
    nawet zadania pytania

    d) i wogle

    No ok, skoro nie chcesz podzielić się jakie to niewątpliwe zalety
    przewyższają problem wykonania takiej maski to trudno. Zakładam że czas
    na naukę od bezzebnych radioamatorów którzy od lat 60tych robią
    soldermaski podpierając się twórczością Sękowskiego i zawartością
    magazynów CEZAS.

    No CHYBA że mówisz o soldermasce z płytkarni. Ale to nie ten wątek.

  • 38. Data: 2017-05-02 00:09:13
    Od: "V.L.Pinkley" <f...@g...com>

    użytkownik Marek S napisał:
    > Gdy zapaćkam płytkę farbą to nie widać
    > ścieżek. Jak więc zsynchronizować położenie maski?

    http://interflux.home.pl/wwwpages/products/shipley/l
    aminar-dm-1.html

    Albo inne cuda typu "Dynamask". Farba z ibeja opisana jako UV jest do innej metody,
    no ale tego chińczyk już nie napisał.

  • 39. Data: 2017-05-02 00:47:58
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > Podsumujmy:

    Widzę że nie czytasz ze zrozumieniem. Napisałem "Bez wnikania w aspekty
    techniczne", zwyczajnie nie widzę sensu dyskusji na temat "po co to
    jest" bo każdy elektronik na pewnym etapie już wie i nie neguje, a potem
    sam decyduje czy to co struga jej wymaga czy nie, skoro tego nie wiesz
    to jak już napisałem "nie mam więcej pytań".
    Twoich wypunktowanych argumentów nie będę podważał, nie ściągniesz mnie
    do tego poziomu.

  • 40. Data: 2017-05-02 12:05:33
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    > Mnie w tym sito odrzucało i babranie się z farbą. No ale suma summarum
    > przy dopracowaniu technologii metoda prosta, no ale czy w ogóle
    > potrzebny jest ten etap ;-). Mniejsza z tym.

    > ...miałem przeczucie, że Cię zaciekawi, pamiętając Twoje wcześniejsze
    > posty ;-)

    > Próbowałem metody chemicznej, nie wrócę już do niej. Uważam, że kiepsko
    > się lutuje do warstwy naniesionej w ten sposób. No i ogólnie mam zdanie,
    > że nie ma co porównywać pasty i chemii, niebo a ziemia, także podpisuje
    > się pod tym o czym pisał Sebastian.

    Nieco offtopicznie: jakiego topnika używacie, że macie problemy z
    lutowaniem?

    P.P.