  • 1. Data: 2014-07-25 15:46:33
    Temat: Jak sprawdzić regularność plamy?
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Mam obraz monochromatyczny z plamami:
    http://i.imgur.com/TplKiAE.png
    Mam wyłapać okrągłe plamki. Plamki mogą być okrągłe lub elipsoidalne.
    Do rozpoznawania stosuję skanowanie w obrysie plamki znalezionej
    FloodFillem x0,y0,x1,y1 w ten sposób że czarny punkt musi się znaleźć
    wewnątrz elipsy a biały na zewnątrz, stosując wzór na obrys:
    x^2/a^2+y^2/b^2=1, błędy nie mogą przekraczać 20%
    Do rozpoznawania liniowych mam szybszy wzór: znaną już liczbę punktów
    dzielę przez kwadrat dłuższego boku i porównuję z 0.2
    Niektóre jednak, i to duże i ważne plamy nie dają się wpasować w elipsę,
    nawet pochyloną pod kątem 45 stopni. Na przykład zwężające się
    trójkątnie a raczej sercowato do dołu.
    Gdy zwiększę tolerancję w elipsie do 40 % wrzuca mi różne poszarpane
    plamy. Jak pikselowo sprawdzić czy plama jest regularna?

  • 2. Data: 2014-07-25 17:15:44
    Temat: Re: Jak sprawdzić regularność plamy?
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 25.07.2014 15:46, Borneq wrote:
> [...]
    > Gdy zwiększę tolerancję w elipsie do 40 % wrzuca mi różne poszarpane
    > plamy. Jak pikselowo sprawdzić czy plama jest regularna?

    Musisz zacząć od zdefiniowania, co znaczy regularna.
    Nawet, jeśli potem tą definicję zmodyfikujesz, to jest
    jakiś punkt zaczepienia.

    Choćby na tyle, aby człowiek był w stanie powiedzieć, która
    plamka jest OK. Po samym słowie 'regularne' nie jestem, a
    jakbym spróbował, pewnie wskazałbym inne niż Ty czy ktoś
    trzeci.

    pzdr
    bartekltg

  • 3. Data: 2014-07-25 17:39:51
    Temat: Re: Jak sprawdzi? regularno?? plamy?
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 25 Jul 2014 15:46:33 +0200, Borneq <b...@a...hidden.pl>
    wrote:

    >plamy. Jak pikselowo sprawdzić czy plama jest regularna?

    Jaka?...

    A.L.

  • 4. Data: 2014-07-25 20:08:25
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-07-25 17:15, bartekltg pisze:
    > Choćby na tyle, aby człowiek był w stanie powiedzieć, która
    > plamka jest OK. Po samym słowie 'regularne' nie jestem, a
    > jakbym spróbował, pewnie wskazałbym inne niż Ty czy ktoś
    > trzeci.

    Kształty to jądra komórkowe. Przeważnie są elipsoidalne, ale należy dać
    pewien zapas tolerancji.
    Na przykład (powiększenie 200%): http://i.imgur.com/sJZYAEc.png
    Może być prawie koliste, mogą być pojedyncze piksele zakłóceń
    elipsy mogą być bardziej poziome lub pionowe, a także pod kątem - tu
    trudno rozpatrywać wszystkie, przyjmuję +-45 stopni
    Teraz pojawiło się duże jądro przy elemencie liniowym, jeśli usuniemy
    ten element, to z lewej strony od dołu jest obcięty i ma kształt
    trójkątno - sercowaty. Też powinien przyjmować.
    I na dole 4 kształty, które nie są regularne, duże poszarpanie, wypustki.

  • 5. Data: 2014-07-25 21:27:45
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 25.07.2014 20:08, Borneq wrote:

    > Kształty to jądra komórkowe. Przeważnie są elipsoidalne, ale należy dać
    > pewien zapas tolerancji.
    > Na przykład (powiększenie 200%): http://i.imgur.com/sJZYAEc.png

    Czym, poza orientacją różnią się trójkątno-sercowy od lewej
    elipsy poziomej?

    Od ilu wąsów jest już nieregularna? "trójkątna" ma trzy "wąsy".

    Lewa elipsa pochylona też jakoś mało regularna. I z dziurami
    w środku.

> [...]
    > trójkątno - sercowaty. Też powinien przyjmować.
    > I na dole 4 kształty, które nie są regularne, duże poszarpanie, wypustki.

    Czyli nie masz jasnego kryterium, tylko dużo 'ifów'. No to pisz
    duzo ifów, nic więcej chyba nie wymyślimy;-/

    pzdr
    bartekltg

  • 6. Data: 2014-07-26 07:29:32
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>