  • 1. Data: 2010-09-14 21:09:57
    Temat: Jak to jest z ciśnieniem w oponach?
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Na progu mam naklejkę z wartościami ciśnienia w oponach. W przednich kołach
    powinno być 1,8 bara, a w tylnych, w zależności od "ładunku", 1,8 lub 1,9
    bara. Napompowałem do wymaganych wartości ale opony wydają się jakieś nieco
    sflaczałe. Podobne opinie usłyszałem też od kilku osób.
    Z jednej strony jest tyle, ile wymaga producent, z drugiej - opony już
    bardzo stare (to już ich ostatni letni sezon) i może rzeczywiście coś z nimi
    nie tak?

    JaromirD

  • 2. Data: 2010-09-14 21:13:38
    Temat: Re: Jak to jest z ciśnieniem w oponach?
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JaromirD" <r...@q...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Z jednej strony jest tyle, ile wymaga producent, z drugiej - opony już
    > bardzo stare (to już ich ostatni letni sezon) i może rzeczywiście coś z

    Pompujesz na zimnych po dłuższym postoju, czy na ciepłych po jeździe?
    Na ciepłych będzie pokazywało więcej.

  • 3. Data: 2010-09-14 21:17:10
    Temat: Re: Jak to jest z ci?nieniem w oponach?
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Robert Wicik wrote:

    > U?ytkownik "JaromirD" <r...@q...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Pompujesz na zimnych po d?u?szym postoju, czy na ciep?ych po je?dzie?
    > Na ciep?ych b?dzie pokazywa?o wi?cej.

    Oczywiście na zimnych - po całonocnym postoju.

  • 4. Data: 2010-09-14 21:20:19
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-14 21:17, JaromirD pisze:

    > Oczywiście na zimnych - po całonocnym postoju.

    Według kogo opony się za mocno uginają?
    Skąd wiesz, że masz dobrze napompowane, tyle ile producent zaleca?
    Czym to sprawdzasz?

  • 5. Data: 2010-09-14 21:37:06
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Filip KK wrote:

    > Według kogo opony się za mocno uginają?
    > Skąd wiesz, że masz dobrze napompowane, tyle ile producent zaleca?
    > Czym to sprawdzasz?

    Nazwisk nie podam bo bez znaczenia. Po prostu kilka osób widząc samochód
    pytało czy przypadkiem opony nie są za mało napompowane.
    Pompowałem na stacjach (po krótkim, kilkusetmetrowym dojeździe), gdzie
    kompresory mają wskaźnik, albo po prostu ustawiałem wymagane ciśnienie i do
    tylu pompowało (Orlen). Pompowałem też "nożnie".

  • 6. Data: 2010-09-14 21:37:08
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-14 21:37, JaromirD pisze:

> [...]
    > kompresory mają wskaźnik, albo po prostu ustawiałem wymagane ciśnienie i do
    > tylu pompowało (Orlen). Pompowałem też "nożnie".

    Hmm... Ciekawe zjawisko. A jakie masz auto i opony? Podaj producenta,
    ile mają lat i jaki rozmiar.

  • 7. Data: 2010-09-14 21:46:51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 14 Sep 2010 21:37:06 +0200, JaromirD wrote:

    >Nazwisk nie podam bo bez znaczenia. Po prostu kilka osób widząc samochód
    >pytało czy przypadkiem opony nie są za mało napompowane.

    Ja na wlasnych mam wrazenie ze flaki, a cisnienie 2.2 i wydaje sie
    prawidlowe. Widac tak ma byc.

    Suwmiarka w dlon - jak cisnienie za wysokie to zuzywa bieznik na
    srodku, a jak za niskie to po bokach.

    J.

  • 8. Data: 2010-09-14 21:49:07
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Filip KK wrote:

    > Hmm... Ciekawe zjawisko. A jakie masz auto i opony? Podaj producenta,
    > ile mają lat i jaki rozmiar.

    Samochód to Honda CR-V z 1999 roku, a opony to Goodrich Macadam 205/70r15,
    rocznik chyba 2004.

  • 9. Data: 2010-09-15 08:58:28
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-09-14 21:46, J.F. pisze:

    > Suwmiarka w dlon - jak cisnienie za wysokie to zuzywa bieznik na
    > srodku, a jak za niskie to po bokach.

    Dobra metoda, tylko trochę powolna :)

    Ja też, porównując z oponami innych, mam często wrażenie, że moje są
    trochę niedopompowane (różne typy opon), mimo że sprawdzam rozmaitymi
    stacyjnymi manometrami i jest +- ok.

    A może po prostu ludziska za mocno pompują?

  • 10. Data: 2010-09-15 09:19:58
    Od: choczsz <z...@j...pl>

    On 14 Wrz, 21:49, JaromirD <r...@q...pl> wrote:
    > Filip KK wrote:
    > Samochód to Honda CR-V z 1999 roku, a opony to Goodrich Macadam 205/70r15,
    > rocznik chyba 2004.

    W poprzednim aucie mialem na zime 195/65/15 a na lato 225/45/17. I
    stosowalem do nich znaczaco rozne wartosci cisnienia, bo inaczej kupy
    by sie to nie trzymalo. Zatem bez sensu byloby kierowac sie tym co
    jest napisane na slupku auta, bez wziecia poprawki na szerokosc i
    profil opony.
    Druga sprawa, to profil Twoich opon. Profil 70 jest wysoki, wiec byc
    moze, nawet przy prawidlowym cisnieniu, sprawiaja wrazenie nieco
    sflaczalych ale tak ma byc?