  • 31. Data: 2012-09-10 23:03:02
    Temat: Re: Jak uniknąć bycia oszukanym podczas sprzedaży samochodu?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > To. Zauważ, że przeniesienie własności nie nastepuje pod warunkiem
    > zaplaty.
    >
    > Spróbuj sprzedając mieszkanie taką klauzulę wstawić. Zobaczysz, że ją
    > notariusz odwali.

    I oczywiście samochód to jest nieruchomość, prawda?
    Nieruchomości nie da się sprzedać z warunkiem zawieszajacym.
    Samochód można.

  • 32. Data: 2012-09-11 00:19:09
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 10 Sep 2012 22:27:28 +0200, J.F. napisał(a):

    > I co zmienia umowa przedwstepna ?
    > Notariusz podpis zlozy na umowie za denata, czy ten podpis wycofa ?

    Bank na jej podstawie uruchamia kredyt. Poza tym, przy zakupie mieszkania
    można się posłużyć akredytywą (czyli transakcja ESCROW).

    --
    ___________ (R)

  • 33. Data: 2012-09-11 08:03:49
    Od: <MW>

    Użytkownik "dorato" <b...@k...com> napisał w wiadomości
    > Nigdy jeszcze nie sprzedawałem samochodu ani innej rzeczy o znacznej
    > wartości. I trochę się boję że podczas przekazywania samochodu i
    > odbierania pieniędzy zostanę oszukany. Różne rzeczy mi przychodzą do
    > głowy: fałszywe banknoty, banknoty pomieszane z kartkami papieru, ucieczka
    > kontrachęta podczas jazdy próbnej itd. Jak sprzedać samochód aby uniknąć
    > oszustwa? Czy jest praktykowany przelew na konto podczas sprzedaży
    > samochodu, zanim zostaną przekazane kluczyki?

    Kontrahent i kątrachent to zupełnie dwie różne osoby. Co innego kontrachęt.
    Ten to potafi oszukać...

    --
    MW

  • 34. Data: 2012-09-11 08:51:54
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    dorato wrote:

    > Jak
    > sprzedać samochód aby uniknąć oszustwa? Czy jest praktykowany przelew
    > na konto podczas sprzedaży samochodu, zanim zostaną przekazane
    > kluczyki?

    Skoro Ty oczekujesz, że ktoś Cie może oszukać,
    to niby dlaczego Ty po zapłaceniu przelewem
    nie mógłbyś się rozmyślić i kluczyków nie dać?
    Przelałbyś?

  • 35. Data: 2012-09-11 09:16:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AdamPłaszczyca" napisał w

    >Bank na jej podstawie uruchamia kredyt.

    Ale bank nie jest glupi i wymaga podpisania umowy wlasciwej i
    przeniesienia wlasnosci przed zaplata :-)
    Co oczywiscie stawia sprzedajacego w zlej pozycji.

    >Poza tym, przy zakupie mieszkania
    >można się posłużyć akredytywą (czyli transakcja ESCROW).

    A to cos zmienia, poza zmniejszeniem ryzyka ? Nadal jednak pozostaje.

    Poza tym nie mieszaj przepisow dotyczacych nieruchomosci do
    ruchomosci.

    J.

  • 36. Data: 2012-09-11 22:15:40
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 11 Sep 2012 09:16:55 +0200, J.F napisał(a):

    > Ale bank nie jest glupi i wymaga podpisania umowy wlasciwej i
    > przeniesienia wlasnosci przed zaplata :-)
    > Co oczywiscie stawia sprzedajacego w zlej pozycji.

    Uruchamia <> wypłaca.

    > A to cos zmienia, poza zmniejszeniem ryzyka ? Nadal jednak pozostaje.

    Oczywiście. Masz zero ryzyka.
    Masz pieniądze w banku. Bank wypłaci te pieniądze sprzedającemu, kiedy ten
    pokaże umowę sprzedaży podpisaną przez Ciebie i potwierdzoną notarialnie.

    --
    ___________ (R)

  • 37. Data: 2012-09-12 00:25:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 11 Sep 2012 22:15:40 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):
    > Uruchamia <> wypłaca.

    Czyli to nic nie zmienia, a potem wrocimy do problemu co ma byc pierwsze..

    > Oczywiście. Masz zero ryzyka.
    > Masz pieniądze w banku. Bank wypłaci te pieniądze sprzedającemu, kiedy ten
    > pokaże umowę sprzedaży podpisaną przez Ciebie i potwierdzoną notarialnie.

    Przychodzisz, a tam drzwi zamkniete, zbankrutowalismy.
    Przychodzisz, a oni ci mowia ze nie mamy pana pieniedzy i co pan nam zrobi
    ... no dobra, to mozemy miedzy bajki wlozyc, banki raczej dzialaja.
    Przychodzisz, a tam ci mowia ze jest akredytywa na Plaszczyce, ale pan sie
    nazywa Płaszczyca.

    Albo w druga strone - przychodzisz i mowisz ze sprzedawca sie miga, a oni
    ze nie mozesz wycofac pieniedzy :-)

    J.

  • 38. Data: 2012-09-12 16:56:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Sep 2012, J.F. wrote:

> [...]
    [...]
> [...]
    > nazywa Płaszczyca.
    >
    > Albo w druga strone - przychodzisz i mowisz ze sprzedawca sie miga, a oni

    Dobrze gadasz, tyle, że jest to sprawa obstawienia umowy klauzulami
    warunkowymi, tak aby samemu nie zapłacić za czyjeś "alejasięrozmyśliłem".

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2012-09-12 19:57:16
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 12 Sep 2012 00:25:23 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    > ... no dobra, to mozemy miedzy bajki wlozyc, banki raczej dzialaja.
    > Przychodzisz, a tam ci mowia ze jest akredytywa na Plaszczyce, ale pan sie

    Wiesz na czym polega Escrow? ;)

    > Albo w druga strone - przychodzisz i mowisz ze sprzedawca sie miga, a oni
    > ze nie mozesz wycofac pieniedzy :-)

    A to nie wiesz, że akredytywa to może zostać wycofana albo może wygasnąć?

    --