  • 1. Data: 2003-07-16 05:53:07
    Temat: Jak zostać ISP
    Od: "PC User" <p...@e...podany.w.tresci.pl>

    Witam, mam takie pytanko jak w temacie. Wiem że brzmi to trochę śmiesznie
    ale planuję świadczenie komercyjnego dostępu do internetu w moim regionie.
    Chodzi mi głównie o to, jaki typ łącza wybrać, jaka jest jego cena itp.

    Zaznaczam że nie jestem głupi i znaleźć w intercenie ofety łącz stałych, ale
    mi chodzi o ŁĄCZE Z PRAWEM DO UDOSTĘPNIANIA OSOBOM TRZECIM a wszystkie umowy
    które widziałem zawierają wzmiankę o tym, że nie mogę udostępniać łącza
    innym osobom/firmom.

    Jak ci ISP to robią, czym fizycznie jest połączenie do internetu? Gdzie
    podłączają się ci ISP?

    Proszę o odpowiedź i ewentualnie namiary na firmy/instytucje pozwalające
    podłączyć się (nie wiem jak to nazwać, w sumie to nie podłączyć się tylko
    podłączyć się, tam gdzie inni ISP się podłączają).

    Mateusz Bartczak
    s...@w...pl

  • 2. Data: 2003-07-16 11:45:50
    Temat: Re: Jak zostać ISP
    Od: Maciej Lopacinski <M...@a...pl>

    Najpierw zapoznaj sie z przepisami prawa, w szczegolnosci z komentarzem
    MI do rozporzadzenia z 24 stycznia 2003r w sprawie wypełniania przez
    operatorów telekomunikacyjnych zadań na rzecz obronności, bezpieczeństwa
    państwa oraz bezpieczeństwa i porządku publicznego (Dz. U. Nr 19, poz.
    166). Jesli nadal uwazasz, ze oplaci Ci sie zostawac ISP, to musisz
    zrocic sie do dowolnego duzego ISP o oferte na lacze operatorskie. Takie
    lacze kosztuje odpowiednio wiecej.

    http://www.mi.gov.pl/moduly/informacje/informacja.ph
    p?id_informacji=114&opcja=pokaz

  • 3. Data: 2003-07-18 12:30:04
    Od: "gear" <g...@p...fm>

    Użytkownik "Maciej Lopacinski" <M...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:bf32p8$gtc$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > 166). Jesli nadal uwazasz, ze oplaci Ci sie zostawac ISP, to musisz
    > zrocic sie do dowolnego duzego ISP o oferte na lacze operatorskie. Takie

    A jeżeli wspólnota mieszkaniowa chciałaby świadczyć takie usługi ale tylko
    dla swoich mieszkańców (10-20mieszkańców)?
    Czy też potrzebuje zgody na świadczenie usług teleinformatycznych?

    pzdr
    gear