eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJaka jest wydajność prądowa alternatorów? › Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
    Date: Fri, 26 Oct 2018 19:54:06 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 33
    Message-ID: <pqvkc2$83m$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-70-94-204.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1540576450 8310 89.70.94.204 (26 Oct 2018 17:54:10 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 26 Oct 2018 17:54:10 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.2.1
    X-Mozilla-News-Host: news://news.atman.pl:119
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642264
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,

    Pytam wyłącznie z ciekawości. Otóż czytając o problemach posiadaczy
    samochodów osobowych z np. ładowaniem akumulatora gdy coś tam ekstra
    włączą (np. grzanie szyby, światła czy radio) kłóci mi się z obserwacją
    jaką poczyniłem w swoim aucie. W końcu alternatory w samochodach
    posiadają tę samą zasadę działania, posiadają zbliżone rozmiary itp.
    Pomijam jakieś mikro-samochodziki z rozważań. A mimo to bywają między
    nimi gigantyczne różnice - jak domniemam.

    Otóż instalacja w moim aucie jest prądożerna. Np. gdy zewnętrzna
    temperatura jest dyskomfortowo niska, to zaraz po uruchomieniu zimnego
    silnika włącza się elektryczne grzanie kabiny (niemalże natychmiast robi
    się ciepło). Ciągnie ono 60...130A w zależności od potrzeb. Zdarzyło mi
    się całą zimę przejeździć na nim nie wiedząc, że zepsuł się zawór od
    klasycznego grzania hydraulicznego. Do tego podgrzewane fotele, szyby,
    lusterka, audio. Mimo to żadnych problemów z akumulatorem. Alternator
    dawał radę nawet na postoju. Owszem, przyznaję, że silnik czasem
    podnosił obroty spoczynkowe z 800 na 1000 gdy by podreperować wydajność
    alternatora, ale tylko na chwilę.

    Jak to zatem jest z alternatorami? Czy jedne (szczególnie na postoju)
    ledwo dają radę ładować akumulator a inne, geometrycznie podobne, mogą
    niemalże miasto zasilić? Oczywiście koloryzuję aby podkreślić konflikt
    logiczny.

    Zastanawia mnie też jak to możliwe, że konstrukcja wytrzymuje tak
    ogromne obciążenia (zgaduję: 200A)? W końcu to wymaga grubego drutu,
    sporych diod więc alternator powinien być ogromny, a nie jest.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: