-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Date: Fri, 26 Oct 2018 19:54:06 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 33
Message-ID: <pqvkc2$83m$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-70-94-204.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1540576450 8310 89.70.94.204 (26 Oct 2018 17:54:10 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 26 Oct 2018 17:54:10 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.2.1
X-Mozilla-News-Host: news://news.atman.pl:119
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642264
[ ukryj nagłówki ]Witam,
Pytam wyłącznie z ciekawości. Otóż czytając o problemach posiadaczy
samochodów osobowych z np. ładowaniem akumulatora gdy coś tam ekstra
włączą (np. grzanie szyby, światła czy radio) kłóci mi się z obserwacją
jaką poczyniłem w swoim aucie. W końcu alternatory w samochodach
posiadają tę samą zasadę działania, posiadają zbliżone rozmiary itp.
Pomijam jakieś mikro-samochodziki z rozważań. A mimo to bywają między
nimi gigantyczne różnice - jak domniemam.
Otóż instalacja w moim aucie jest prądożerna. Np. gdy zewnętrzna
temperatura jest dyskomfortowo niska, to zaraz po uruchomieniu zimnego
silnika włącza się elektryczne grzanie kabiny (niemalże natychmiast robi
się ciepło). Ciągnie ono 60...130A w zależności od potrzeb. Zdarzyło mi
się całą zimę przejeździć na nim nie wiedząc, że zepsuł się zawór od
klasycznego grzania hydraulicznego. Do tego podgrzewane fotele, szyby,
lusterka, audio. Mimo to żadnych problemów z akumulatorem. Alternator
dawał radę nawet na postoju. Owszem, przyznaję, że silnik czasem
podnosił obroty spoczynkowe z 800 na 1000 gdy by podreperować wydajność
alternatora, ale tylko na chwilę.
Jak to zatem jest z alternatorami? Czy jedne (szczególnie na postoju)
ledwo dają radę ładować akumulator a inne, geometrycznie podobne, mogą
niemalże miasto zasilić? Oczywiście koloryzuję aby podkreślić konflikt
logiczny.
Zastanawia mnie też jak to możliwe, że konstrukcja wytrzymuje tak
ogromne obciążenia (zgaduję: 200A)? W końcu to wymaga grubego drutu,
sporych diod więc alternator powinien być ogromny, a nie jest.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 26.10.18 20:40 Tomasz Pyra
- 26.10.18 21:23 Marek S
- 26.10.18 22:02 s...@g...com
- 26.10.18 22:21 Tomasz Pyra
- 27.10.18 11:17 PiteR
- 27.10.18 11:18 J.F.
- 27.10.18 11:30 J.F.
- 27.10.18 12:57 J.F.
- 27.10.18 16:21 p...@g...com
- 27.10.18 21:37 Marek S
- 27.10.18 21:49 Marek S
- 27.10.18 21:58 Marek S
- 27.10.18 22:28 J.F.
- 27.10.18 22:55 J.F.
- 27.10.18 23:08 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław