  • 1. Data: 2013-01-18 10:02:35
    Temat: Jaka lustrzanka amatorska?
    Od: Raffaello <r...@r...pl>

    Witajcie

    Obecnie mam Canona 1000D z obiektywem standardowym i Tamronem 18-200mm 3.5.
    W zasadzie to praaawie by mi starczał, ale są problemy z wykonywaniem zdjęć
    w trudnych warunkach oświetleniowych. Ostatnio na imprezie okazało się, że z
    700 zdjęć wyszła może setka a i to po dojaśnianiu itepde.

    Dlatego szukam czegoś nowego, najlepiej ze stajni Canona albo Nikona - tylko
    nie wiem co ewentualnie wybrać.
    Limit cenowy - do 2.5 tysiąca PLN.
    Wymagania:
    - ładne kolory bez doprawiania ich (Canon 1000D dodatkowo nasyca barwy i
    wychodzi nie wiadomo co czasami)
    - karta SDHC
    - tanie i fajne obiektywy
    - duże ISO
    - szybki AF (bardzo szybki)
    - gdyby jeszcze miało wbudowane IS...
    - RAW + JPG
    - ergonomiczność wykonania (jestem przyzwyczajony do Canonów)
    Do czego:
    - krajobrazy, wycieczki na lądzie i na wodzie
    - warunki oświetleniowe od wspaniałych do bardzo trudnych takich jak
    fotografowanie w półmroku, albo nawet "na dyskotece" bez używania lampy
    błyskowej
    - wytrzymałość na długie leżenie i nagłe wyjęcie i focenie

    Co warto kupić w tej cenie jak podałem? Jest na rynku coś w ogóle wartego
    uwagi? Rozmyślałem nad serią 3 cyfrową Canona, ale czy to będzie
    odpowiednie?

  • 2. Data: 2013-01-18 11:26:45
    Temat: Re: Jaka lustrzanka amatorska?
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Raffaello" napisał w wiadomości grup
    > Co warto kupić w tej cenie jak podałem? Jest na rynku coś w ogóle wartego
    > uwagi? Rozmyślałem nad serią 3 cyfrową Canona, ale czy to będzie
    > odpowiednie?

    IMO nie ma sensu zmieniać tego 1000D na innego Canona SLD do 2500 pln z
    obiektywem. To byłaby zmiana dla zmiany, poprawisz sobie tylko samopoczucie
    na chwilę.

    Popracuj trochę nad tym aparatem, z nowym także będziesz musiał.

    Pozdr.

  • 3. Data: 2013-01-18 11:30:23
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Raffaello" napisał w wiadomości grup

    > Co warto kupić w tej cenie jak podałem?

    Jasny obiektyw. Żaden współczesny aparat nie da Ci takiej różnicy w
    kontekście zdjęć w słabym świetle jak zakup jasnego obiektywu.

    > Jest na rynku coś w ogóle wartego
    > uwagi? Rozmyślałem nad serią 3 cyfrową Canona, ale czy to będzie
    > odpowiednie?

    Da ci ok 1EV mniejsze szumy, ale to tyle co nic.

    Ps. Jak nie robisz zdjęć w RAWach (a problem z kolorami sugeruje, że nie) to
    przejście na ten format też zwiększy liczbę udanych zdjęć w trudnych
    warunkach.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2013-01-18 17:57:27
    Od: adal <a...@a...eu>

    Jeśli już to tylko Nikon 5100, spelnia wszystkie Twoje warunki.
    Popatrz sobie
    http://www.dxomark.com/index.php/Cameras/Compare-Cam
    era-Sensors/Compare-cameras-side-by-side/(appareil1)
    /698%7C0/(brand)/Nikon/(appareil2)/270%7C0/(brand2)/
    Canon

  • 5. Data: 2013-01-19 08:48:08
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2013-01-18 10:02, Raffaello pisze:
    > Ostatnio na imprezie okazało się, że z
    > 700 zdjęć wyszła może setka a i to po dojaśnianiu itepde.

    Uczestniczyłeś w niej jako 'fotograf', czy była to dłuuuga impreza z
    afterkiem? :>

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 6. Data: 2013-01-19 13:32:23
    Od: Raffaello <r...@r...pl>

    On Fri, 18 Jan 2013 17:57:27 +0100, adal wrote:

> [...]
    > http://www.dxomark.com/index.php/Cameras/Compare-Cam
    era-Sensors/Compare-
    cameras-side-by-side/(appareil1)/698%7C0/(brand)/Nik

    No ok, a co ze szkłami? Obiektyw 18-200 za ile bym kupił z jakimś
    rozsądnym światłem?
    Bo o ile samego 5100 widziałem na jakimś ceneo czy gdzieś za 1.6k to
    obiektyw będzie kosztował do tysiąća, prawda?

    I przy okazji mam jeszcze pytanie i odgłosy migawki. C1000D strzela
    okropnie, a czy migawki w tych wyższo-półkowych aparatach chodzą może
    ciszej/lepiej?

  • 7. Data: 2013-01-19 13:35:12
    Od: Raffaello <r...@r...pl>

    On Fri, 18 Jan 2013 11:26:45 +0100, quent wrote:

> [...]
    > samopoczucie na chwilę.
    >
    > Popracuj trochę nad tym aparatem, z nowym także będziesz musiał.

    Nad kolorami już popracowałem, faktycznie jedno z ustawień skiepściłem.
    Ale tak czy inaczej brakuje mi dobrego ISO do robienia zdjęć w
    trudniejszych warunkach, kiedy już nie ma co liczyć na jakiekolwiek
    zadziałanie małej przesłony w dobrym obiektywie. A chciałbym jednak nie
    korzystać z flesza... Zwłaszcza, że próbowałem walić zdjęcia z fleszem i
    czas łapania AF na nim jest ogydnie długi, w dodatku wówczas sam flesz
    także daje błyski...
    A to przeszkadza - wolę aby zdjęcia były spontaniczne, robione ad hoc -
    bez "przygotowania się" ludzi do robionego im zdjęcia.

  • 8. Data: 2013-01-19 13:37:50
    Od: Raffaello <r...@r...pl>

    On Fri, 18 Jan 2013 11:30:23 +0100, Ergie wrote:

    > Jasny obiektyw. Żaden współczesny aparat nie da Ci takiej różnicy w
    > kontekście zdjęć w słabym świetle jak zakup jasnego obiektywu.

    Hmmm, przyjmijmy, że tak, ale jaka będzie róznica w czasie między
    obiektywem z przesłoną 3.5 a 2.8 i 2.0?

    > Da ci ok 1EV mniejsze szumy, ale to tyle co nic.

    Szumy to wiesz... Po zmniejszeniu (99% osób przeglądających strony i tak
    nie zauważy tego, bo w rozdziałce 1024 tego się nie widzi.

    > Ps. Jak nie robisz zdjęć w RAWach (a problem z kolorami sugeruje, że
    > nie) to przejście na ten format też zwiększy liczbę udanych zdjęć w
    > trudnych warunkach.

    Z RAWów nie korzystam w zasadzie. Czyz tego formatu można wydobyć
    wiekszą jasność i brak szumów?

  • 9. Data: 2013-01-19 14:21:58
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2013-01-19 13:32, Raffaello pisze:

    > No ok, a co ze szkłami? Obiektyw 18-200 za ile bym kupił z jakimś
    > rozsądnym światłem?
    > Bo o ile samego 5100 widziałem na jakimś ceneo czy gdzieś za 1.6k to
    > obiektyw będzie kosztował do tysiąća, prawda?

    Obiektyw nikona do tysiąca, z dobrym światłem?
    Chyba drewniany, nie umiesz tego sprawdzić sam, np. ceneo?
    Następny gość bez kasy udający fachowca, bo ma lustro.
    Kabaret.

  • 10. Data: 2013-01-19 14:28:33
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    http://www.ceneo.pl/15894361