  • 1. Data: 2010-02-03 12:26:58
    Temat: Jaka obudowa MediaCenter
    Od: Doc <d...@w...pl.die.spamer.die>

    Witam,

    Dostałem "w spadku" całkiem przyzwoitego peceta z którym nie specjalnie mam
    co zrobić :) I tak sobie pomyślałem, że mogę go zaadoptować do roli
    MediaCenterPC. Do wymiany miałbym obudowę na jakiegoś slima lub właśnie
    mediacenter. Co szanowni ugrupowicze by mi polecili w obu tych kategoriach?
    Wyguglowałem jakiś test obudów i dobrze tam ocenili NOXa, Anteca, AeroCoola
    i Tracera (przy czym tego ostatniego skrytykowano w komentarzach za
    trwałość).

    Osobiście zastanawiałem się nad obudową NOX Live II:
    http://www.proline.pl/sklep.php?p=NOX+LIVE+2

    Co o niej myslicie? Ewentualnie jakiś elegancki slim bez bajerów.
    Oczywiście obudowy grubo powyżej 1000 PLN odpadają :)

    I jeszcze jest kwestia systemu (chociaż to trochę NTG). Ale może też mi
    doradzicie. W tej chwili jest XP Home i zastanawiałem się nad wymianą na
    bardziej dopasowany do roli MediaCenterPC. Ale na jaki?

    Pozdrawiam,
    --
    Doc,
    Zawsze dumny, wielkopański, to jest 7 DAK poznański

  • 2. Data: 2010-02-03 12:52:42
    Temat: Re: Jaka obudowa MediaCenter
    Od: zielony bazyliszek <b...@a...pl>

    Użytkownik Doc napisał:

    > Osobiście zastanawiałem się nad obudową NOX Live II:
    > http://www.proline.pl/sklep.php?p=NOX+LIVE+2
    >
    > Co o niej myslicie?

    Tez sie zastanaiwalem, chcialem kupic, ale nigdzi enei maja od reki ani
    nawet nie wiedza kiedy mozna sie spodziewac jak zamowie...

    Wiec juz predzej kupie NOX Media 2 - nie ma bajerow, ale widzialem na
    zywo egzemplarz. Nie kupilem, bo byl obmacany i troche "skiereszowany"
    przez ogladajacych...

  • 3. Data: 2010-02-04 10:30:31
    Od: Marx <M...@n...com>

    Ja tam bym sprzedal tego kompa i wtedy myslal jak zlozyc Media Center.
    Jest bardzo male prawdopodobienstwo ze podzespoly z tego komputera beda
    sie nadawac do takiego MC. Poczawszy od procesora ktory musi w stanie
    spoczynku zuzywac malo pradu, poprzez plyte glowna najlepiej ze
    zintegrowana odpowiednio mocna grafika poprzez dysk twardy, ktory
    powinien byc cichy i energooszczedny.

    Marx

  • 4. Data: 2010-02-04 17:37:04
    Od: Doc <d...@w...pl.na.pohybel.spamerom>

    Dnia Thu, 04 Feb 2010 11:30:31 +0100, Marx napisał(a):

> [...]
    > spoczynku zuzywac malo pradu, poprzez plyte glowna najlepiej ze
    > zintegrowana odpowiednio mocna grafika poprzez dysk twardy, ktory

    Ten komp jest stosunkowo nowy. Składałem go w zeszłym roku - płyta ze
    zinegrowanym GeForcem, CoreDuo. Do wymiany byłby dysk i... wlasnie
    obudowa. Generalnie to MediaCenter aż tak bardzo nie potrzebuję żeby
    kupować nowego kompa. Uznałem tylko, że dobrej ceny za tego starego kompa
    nie dostanę a szkoda żeby był niewykorzystany - w tej chwili mam laptopa a
    stacjonarkę można powiedzieć, że dostałem w spadku...

    Pozdrawiam,
    --
    mgr inż. Doc, d...@w...pl.na.pohybel.spamerom
    Zanim odpowiesz na priva i mnie zaspamujesz popraw adres...

    "Jak sobie pomysle, że jestem już inżynierem
    to aż się boję iść do lekarza" - Student Anonim

  • 5. Data: 2010-02-04 21:32:18
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Co o niej myslicie?

    nie podoba mi sie cena i wyglad :)

    > Ewentualnie jakiś elegancki slim bez bajerów.

    cholernie ciezko dostac cos prostego, ladnego
    i zeby jeszcze bylo funkcjonalne i tanie;
    staralem sie wg cen posortowac,
    ale moglo do konca nie wyjsc:

    http://www.ram.net.pl/product_info.php?products_id=3
    9369
    http://www.ram.net.pl/product_info.php?products_id=3
    9503

    http://www.silentpcreview.com/Antec_ISK300-65
    http://www.imperium.net.pl/x-p-76877.html

    http://www.proline.pl/sklep.php?p=ANT+NSK1480-EC

    http://www.silentpcreview.com/article183-page1.html

    http://www.karen.pl/index.php/product/70158/Podzespo
    ly-PC/Obudowy-do-komputerow/Aplus_Cupid_2_miniITX_(9
    0Watt).html
    http://www.karen.pl/index.php/product/70157/Podzespo
    ly-PC/Obudowy-do-komputerow/Aplus_Cupid_1_miniITX_(9
    0Watt).html

    kurcze, sam nie wiem co wybrac...
    przy czym szukam obudowy do 500zl,
    na dodatek nie wiem czy pojsc w mITX czy w mATX...

    dalej cena zestawu na mITX w stosunku do jego mozliwosci
    wyglada slabo?

  • 6. Data: 2010-02-05 01:29:20
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 3.2.2010, Doc napisał(a):

> [...]
    > Wyguglowałem jakiś test obudów i dobrze tam ocenili NOXa, Anteca, AeroCoola
    > i Tracera (przy czym tego ostatniego skrytykowano w komentarzach za

    Może zacznij od podania formatu płyty głównej oraz jakie karty i ile
    dodatkowo chcesz tam upchać bo od tego przede wszystkim zależy wybór
    obudowy. No i napęd optyczny zakładam, że nie slim.

    > Osobiście zastanawiałem się nad obudową NOX Live II:
    > http://www.proline.pl/sklep.php?p=NOX+LIVE+2

    O rany jaki wielki klocek. ;D

    > Co o niej myslicie? Ewentualnie jakiś elegancki slim bez bajerów.
    > Oczywiście obudowy grubo powyżej 1000 PLN odpadają :)

    Jakiś czas temu kolesiowi złożyłem HTPC w tym (sam wybrał i mi też się
    podoba - wybór padł na to bo potrzebny był full ATX - z mniejszymi jest
    większy wybór) http://www.hardcoreware.net/reviews/review-346-1.htm
    - nadal jest moim kolesiem. ;D

    > I jeszcze jest kwestia systemu (chociaż to trochę NTG). Ale może też mi
    > doradzicie. W tej chwili jest XP Home i zastanawiałem się nad wymianą na
    > bardziej dopasowany do roli MediaCenterPC. Ale na jaki?

    AFAIK koleś testował kilka systemów opartych o Linuxa - jak go "złapię"
    zapytam co wybrał.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://www.pajacyk.pl/

  • 7. Data: 2010-02-05 14:44:36
    Od: Doc <d...@w...pl.die.spamer.die>

    Dnia Fri, 5 Feb 2010 01:29:20 +0000, Michal Lukasik napisał(a):

    > Może zacznij od podania formatu płyty głównej oraz jakie karty i ile
    > dodatkowo chcesz tam upchać bo od tego przede wszystkim zależy wybór
    > obudowy. No i napęd optyczny zakładam, że nie slim.

    Płyta mATX. Żadnych kart rozszerzeń - wszystko zintegrowane. HDD - 1
    sztuka, w tej chwili stara 80GB Baracuda ATA, z czasem do wymiany na sATA.
    Optyka - zwykłe CD-RW. Możliwa wymiana na blue-ray (jak ceny spadną :)

    Będę dźwięczny za info.

    Pozdrawiam,

  • 8. Data: 2010-02-06 01:22:42
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 5.2.2010, Doc napisał(a):

    > Płyta mATX. Żadnych kart rozszerzeń - wszystko zintegrowane. HDD - 1
    > sztuka, w tej chwili stara 80GB Baracuda ATA, z czasem do wymiany na sATA.
    > Optyka - zwykłe CD-RW.

    Może Thermaltake SD200?
    http://uk.thermaltake.eu/product_gallery.aspx?PARENT
    _CID=C_00001368&id=C_00001369&name=SD200&ov=&ovid=&p
    arent_cp=

    > Możliwa wymiana na blue-ray (jak ceny spadną :)

    Ale nadal nie slim? ;D

    Zapomniałem też spytać czy chcesz to z pilotem, może z wyświetlaczem?
    I czy wolisz niską, długą obudowę czy raczej jakiegoś cube boxa?

    > Będę dźwięczny za info.

    Nadal szuka. Jest na etapie testowania http://mythbuntu.org/
    Jak to wygląda na YouTube http://www.youtube.com/watch?v=b-yNCqj_MXs

    Możesz też sam poszukać ;D
    http://www.google.co.uk/search?hl=en&q=htpc+linux
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://www.pajacyk.pl/

  • 9. Data: 2010-02-06 01:31:57
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 5.2.2010, Doc napisał(a):

    > Płyta mATX. Żadnych kart rozszerzeń - wszystko zintegrowane. HDD - 1
    > sztuka, w tej chwili stara 80GB Baracuda ATA, z czasem do wymiany na sATA.
    > Optyka - zwykłe CD-RW. Możliwa wymiana na blue-ray (jak ceny spadną :)

    Przejrzyj to http://www.silverstonetek.com/ mają dużą i ciekawą ofertę.
    Później można tego szukać w Polsce, albo zamówić bezpośrednio od nich.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://giveawayoftheday.com/

  • 10. Data: 2010-02-06 17:08:28
    Od: Doc <d...@w...pl.na.pohybel.spamerom>

    Dnia Sat, 6 Feb 2010 01:22:42 +0000, Michal Lukasik napisał(a):

    > Może Thermaltake SD200?
    > http://uk.thermaltake.eu/product_gallery.aspx?PARENT
    _CID=C_00001368&id=C_00001369&name=SD200&ov=&ovid=&p
    arent_cp=

    Hmm. Ta jest o tyle ciekawa, że można ją postawić również w pionie. W tej
    chwili dopiero rodzi mi się koncepcja gdzie to ustawić i takie uniwersalne
    rozwiązanie ma swoje zalety. Zastanawiam się jedynie jak z CD/DVD podczas
    pracy w pionie. Są specjalne napędy czy zwykły też się do tego nadaje (nie
    mam akurat pod ręką stacjonarki coby to sprawdzić)?

    > Ale nadal nie slim? ;D

    A coś ze slimami jest nie tak? W każdym razie nie myślalem o slimie tylko
    "normalnym" napędzie.

    > Zapomniałem też spytać czy chcesz to z pilotem, może z wyświetlaczem?
    > I czy wolisz niską, długą obudowę czy raczej jakiegoś cube boxa?

    Jak wyżej napisałem dopiero mam koncepcję na umiejscowienie MC w pokoju.
    Myślałem przede wszystkim o slimi bo go łatwo wsunąć w szafkę pod TV jak
    zwykły odtwarzacz. Ale cube boxy też są interesujące. Nie zdecydowałem
    jeszcze.

    Dzięki :)

    Pozdrawiam,