  • 1. Data: 2010-05-14 22:47:57
    Temat: Jaka rozdzielczosc pod Photoshopa, karta grafiki, komp
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    przymierzam sie do zakupu monitora, pomijajac kwestie jakosci
    chcialbym zapytac na poczatek o rozdzielczosci w ktorych pracujecie
    i jak sobie organizujecie pulpit pracy, co daje panorama

    co da sie np: wycisnac z 24' 1920x1080 ??
    jaka karte zakupic by to obsluzyla ow rozdzielczosc,
    no bez szalenstw sredniej klasy co sadzisz?
    a moze na 1200px ?

    tylko ile cali 22, 24 ?

    tak przy okazji
    planuje zakup Windows 7 Prof 64 bit warto ?
    czy sa jakies problemy z 7 czy 64bitami ?

    i procka Intel Core i3 530 2,93 GHz ktorego pewnie zmienie pozniej za kilka
    lat na plycie z Chipset Inetl P55

  • 2. Data: 2010-05-15 10:01:46
    Od: ApanasBudriszko <c...@g...pl>

    W dniu 2010-05-15 00:47, Kris pisze:
    > przymierzam sie do zakupu monitora, pomijajac kwestie jakosci
    > chcialbym zapytac na poczatek o rozdzielczosci w ktorych pracujecie
    > i jak sobie organizujecie pulpit pracy,

    tak żeby się dobrze pracowało, każdy ma inne upodobania

    >co daje panorama

    najczęściej niższą cenę :-)

    > co da sie np: wycisnac z 24' 1920x1080 ??

    a dlaczego by nie ?

    > jaka karte zakupic by to obsluzyla ow rozdzielczosc,
    > no bez szalenstw sredniej klasy co sadzisz?

    taką żeby można było skorzystać z CUDA (info google), rozdzielczości w
    specyfikacji, jesli będzie cuda to i zakres rozdzielczości będzie z zapasem

    > a moze na 1200px ?

    może

    > tylko ile cali 22, 24 ?

    taki żebyś mógł komfortowo pracować - kwestia wzroku, ilości miejsca,
    przyzwyczajeń

    > tak przy okazji
    > planuje zakup Windows 7 Prof 64 bit warto ?
    > czy sa jakies problemy z 7 czy 64bitami ?

    Photoshop bedzie działał bardzo ładnie

  • 3. Data: 2010-05-15 13:07:34
    Od: Szarlih <s...@w...pl>

    Kris jest autorem poniższej tajemniczej notatki, zapisanej pradawnymi
    runami na koźlej skórze:

    > co da sie np: wycisnac z 24' 1920x1080 ??

    da, ale wszystko maluteńkie jest. lepiej 26 cali.

    > jaka karte zakupic by to obsluzyla ow rozdzielczosc,

    każda obsłuży, w 2D

    > a moze na 1200px ?

    a czemu nie 1680x1050?

    > planuje zakup Windows 7 Prof 64 bit warto ?
    > czy sa jakies problemy z 7 czy 64bitami ?

    są problemy z aplikacjami, które mają z tym problemy ;)
    a poważnie, raczej nic się nie dzieje, można używać dużej ilości pamięci
    dla aplikacji i zawsze jest tryb zgodności (wbudowana wirtualna maszyna
    z XP).

    > i procka Intel Core i3 530 2,93 GHz ktorego pewnie zmienie pozniej za kilka
    > lat na plycie z Chipset Inetl P55

    nie zmienisz, Intel wprowadza nowe gniazdo.

    --
    _____
    _______________/ \_______________ |GG: 2822174

  • 4. Data: 2010-05-15 17:17:15
    Od: "Kris" <k...@o...pl>

> [...]
    > i jak sobie organizujecie pulpit pracy, co daje panorama
    >
    > co da sie np: wycisnac z 24' 1920x1080 ??

    Tak, nawet 1920x1200

    > jaka karte zakupic by to obsluzyla ow rozdzielczosc,

    Chyba dowolną, najtańszą, w PS nie ma to znaczenia. Nie wiem jak z technologią
    CUDA w PS-ie...Niech ktoś inny napisze.

    > no bez szalenstw sredniej klasy  co sadzisz?
    > a moze na 1200px ?

    Tak

    > tylko ile cali 22, 24 ?

    Bierz 24, do PS na matrycy S-PVA lub chociaż SIPS.

    > tak przy okazji
    > planuje zakup Windows 7 Prof 64 bit warto ?

    Warto!

    > czy sa jakies problemy z 7 czy 64bitami ?

    Nie ma.

    > i procka Intel Core i3 530 2,93 GHz ktorego pewnie zmienie pozniej za kilka
    > lat na plycie z Chipset Inetl P55

    Procek troche słaby, ale wystarczy. Choć nowy CS5 na którym właśnie pracuje ma
    wymagania spore i w robocie na Core i7 niektóre rzeczy wykonuje dłuuugggoooo.

    /KRZ