  • 21. Data: 2015-01-08 23:01:50
    Temat: Re: Jaka sprezarke kupic ??
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 8 stycznia 2015 22:47:07 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    > zwykłej suportowej to chyba nie problem. Gorzej byłoby w maszynach
    > wielowrzecionowych czy większych centrach obróbczych - ale one to
    > miewały "od urodzenia".
    >
    > Inna rzecz mnie ciekawi: powietrze ma małą pojemność cieplną. Słabo
    > widzę go w charakterze środka do schładzania. Nawet przy wykorzystaniu
    > przemiany adiabatycznej, wykorzystując duże ciśnienie i mały otwór w dyszy.
    > Nie prościej konewka z chłodziwem i wężyk od spryskiwacza?
    > Chyba, że chodzi o skrawanie jakichś metali kolorowych albo nie-metali

    Jak ktoś lubi być ujebany emulsją to jasne że może z konewki. Oczywiście ze nie jest
    w moim wykonaniu tak skuteczne chłodzenie jak chłodzenie emulsją. Ale jeśli chłodzę
    powietrzem i po toczeniu mogę wyjąć detal z uchwytu ręką a bez chłodzenia nie mogę to
    znaczy że chłodzenie działa. Przy obróbkach maszynowych chłodzenie powietrzem jest
    uznaną i stosowaną metodą. na tą okoliczność jest sporo rozwiązań schładzających
    powietrze do kilku, kilkunasty a czasami kilkudziesięciu stopni poniżej zera.

  • 22. Data: 2015-01-09 18:15:42
    Od: Xen <x...@n...pl>

    to ktora brac z baniakiem czy bez ?? ceny takie same, moc taka sama

  • 23. Data: 2015-01-09 18:23:15
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 9 stycznia 2015 18:15:53 UTC+1 użytkownik Xen napisał:
    > to ktora brac z baniakiem czy bez ?? ceny takie same, moc taka sama

    Z baniakiem.

  • 24. Data: 2015-01-09 19:55:33
    Od: Xen <x...@n...pl>

    a czym to sie rozni ???

  • 25. Data: 2015-01-10 14:17:34
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-01-09 o 18:15, Xen pisze:
    > to ktora brac z baniakiem czy bez ?? ceny takie same, moc taka sama

    Do pompowania kół - bez znaczenia.
    Do używania z narzędziami pneumatycznymi czy pistoletem - zdecydowanie z
    zasobnikiem, który eliminuje wahania ciśnienia powietrza.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam