  • 1. Data: 2014-01-06 14:28:47
    Temat: Jaka to linia energetyczna i minimalna odległość...
    Od: krak <k...@o...pl>

    Witam
    zastanawiam się nad zakupem mieszkania, problem w tym że przed budynkami
    biegnie linia energetyczna (110kv?)
    Czy ktoś by mógł potwierdzić jaka to linia i czy odległość 10metrów od
    przewodów do ściany budynku jest wartością bezpieczną i zgodną z przepisami?

    zdjęcie sytuacyjne:
    http://postimg.org/image/rkm7y6z05/

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2014-01-06 15:04:07
    Od: "t-1" <n...@n...pl>

    Użytkownik "krak" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy ktoś by mógł potwierdzić jaka to linia i czy odległość 10metrów od
    > przewodów do ściany budynku jest wartością bezpieczną i zgodną z

    Masz tu przykładowe dwa opracowania z różnych punktów widzenia.
    Wnioski wyciągnij sam.

    http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source
    =web&cd=15&ved=0CEYQFjAEOAo&url=http%3A%2F%2Fpluton.
    pol.lublin.pl%2F~borowik%2Fdomowa%2Fpliki%2Fartykuly
    %2Fpem.pdf&ei=B7TKUqTTDILOtQbMgIHoDQ&usg=AFQjCNEcu1A
    Glm6rp-2cVL9CzJAJmeYr7g&bvm=bv.58187178,d.Yms

    http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source
    =web&cd=18&ved=0CF0QFjAHOAo&url=http%3A%2F%2Fwww.pse
    .pl%2Fuploads%2Fpliki%2Fzalacznik2-grudzien2011.pdf&
    ei=B7TKUqTTDILOtQbMgIHoDQ&usg=AFQjCNFt2848D0wWRqlQsH
    b41ykbJgakSg&bvm=bv.58187178,d.Yms

  • 3. Data: 2014-01-06 15:12:35
    Od: Jack <J...@w...pl>

    To linia 2x110kV. Odległość 10m jest całkowicie wystarczająca jeśli
    chodzi o bezpieczeństwo "bezpośrednie". Nie ma ryzyka przeskoku czy
    jakiegokolwiek porażenia. Ale musisz zdawać sobie sprawę z dość silnego
    oddziaływania pól magnetycznych (50Hz), które podobno nie są obojętne
    dla zdrowia przy dłuższej ekspozycji.

    http://www.bbemg.ulg.ac.be/
    http://www.electric-fields.bris.ac.uk/HREG_front.htm
    http://ec.europa.eu/health/ph_risk/committees/04_sce
    nihr/docs/scenihr_o_022.pdf

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2014-01-06 16:07:16
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 06 Jan 2014 15:12:35 +0100, Jack napisał(a):

> [...]
    > jakiegokolwiek porażenia. Ale musisz zdawać sobie sprawę z dość silnego
    > oddziaływania pól magnetycznych (50Hz), które podobno nie są obojętne

    Samego pola magnetycznego raczej nie, prędzej pola elektromagnetycznego
    bądź jego składowej elektrycznej.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 5. Data: 2014-01-06 16:33:05
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-01-06 15:12, Jack wrote:
    > oddziaływania pól magnetycznych (50Hz)

    Ile energii odzyskam wstawiając jakiś układ sprzegający się z linią?
    Pytam z ciekawości, jestes w stanie ukraśc kilka W mając do dyspozycji
    powierzchnię typowej działki pod domek?

  • 6. Data: 2014-01-06 16:52:13
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 06.01.2014 14:28, krak wrote:
> [...]
    > Czy ktoś by mógł potwierdzić jaka to linia i czy odległość 10metrów od
    > przewodów do ściany budynku jest wartością bezpieczną i zgodną z

    Jest bezpieczne. Powiem więcej, szybciej dostaniesz raka jąder lub
    prostaty od telefonu komórkowego który nosisz w kieszeni niż od tej
    linii. Normy obowiązujące w Polsce dotyczące dopuszczalnych odległości i
    natężeń pól od linii energetycznych są jednymi z najbardziej
    wyśrubowanych w Europie.

    Jakub Rakus

  • 7. Data: 2014-01-06 17:02:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "krak" 52caaf8d$0$2184$6...@n...neostrada.pl

    > biegnie linia energetyczna (110kv?)

    IMO 2 razy po 110 kV.

    Bezpieczeństwo? IMO pytanie żartobliwe.
    Syczy, może ulec pęknięciu izolator, szpeci...

    Pola elemagnetyczne to nie jest wszystko, co zagraża.

    Ale chyba takie linie można już chować pod ziemię.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2014-01-06 17:24:53
    Od: Jack <J...@w...pl>

    > Samego pola magnetycznego raczej nie, prędzej pola elektromagnetycznego
    > bądź jego składowej elektrycznej.

    No właśnie nie... Możesz mi wierzyć lub nie, ale przerabiałem ten temat
    3 lata temu czytając prawie wszystko co było wtedy dostępne. Składowa
    elektryczna (wg różnych publikacji) nie ma negatywnego wpływu na
    zdrowie, natomiast składowa magnetyczna MOŻE być odpowiedzialna za
    białaczki u dzieci i za choroby neurodegeneracyjne u dorosłych przy
    wieloletnim narażeniu na pola powyżej 0,5uT (zaledwie!). To, w jakiej
    odległości od linii występuje takie natężenie pola magnetycznego, zależy
    od konstrukcji linii (geometrycznego układu przewodów) oraz od
    obciążenia linii (proporcjonalne). W praktyce linie 110kV biegnące przez
    miasto są słabo obciążone i 0,5uT wychodzi gdzieś w odległości 10 - 20m.
    W przypadku tranzytowych linii 220 lub 400kV 0,5uT występuje zwykle w
    zakresie odległości 40 - 100m.
    Jacek

  • 9. Data: 2014-01-06 18:30:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 06 Jan 2014 17:24:53 +0100, Jack napisał(a):
> [...]
    > białaczki u dzieci i za choroby neurodegeneracyjne u dorosłych przy
    > wieloletnim narażeniu na pola powyżej 0,5uT (zaledwie!).

    A mnie w ramach rehabilitacji zapakowali w cewke :-(

    Ale one maja tez spora wysokosc.

    J.

  • 10. Data: 2014-01-06 18:38:43
    Od: Jack <J...@w...pl>

    > A mnie w ramach rehabilitacji zapakowali w cewke :-(

    Spokojnie, znacząco inna częstotliwość :)

    > Ale one maja tez spora wysokosc.

    Podane wartości dotyczą pomiarów 2m nad poziomem gruntu. Natężenie pola
    bezpośrednio pod linią jest jeszcze wyższe, ale bardzo zależy od tego,
    czy znajdujemy się przy słupie czy po środku między słupami. Oczywiście
    między słupami pole jest dużo silniejsze ze względu na zwis przewodów i
    tym samym mniejszą odległość od nich.
    Jack