  • 1. Data: 2012-09-13 12:23:55
    Temat: Jaki CPU i GPU do przyzwoitego przeglądania internetu?
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Witam,

    Ostatnio przyglądałem się komputerowi u rodziców i jego wydajności.
    Wygląda na to że Flash 11.5 + IE8 skutecznie zabijają zasoby sprzętowe
    komputera. Jest to Athlon XP 1700 Palomino 1 GB RAM + GPU Nvidia 6800
    AGP. Karta chodzi w trybie 1900x1080 i komputer dostaje wyraźnie
    zadyszki (beznadziejne przewijanie zawartości strony w IE, bardzo duży
    lag przy wprowadzaniu tekstu w pola search przeglądarki).

    Jaki sprzęt pozwoli na uniknięcie 100% CPU przy małych kosztach? Czy
    platformy oparte na Atomie dają radę, da się tym obejrzeć filmik na YT?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2012-09-13 12:30:09
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Piotr Rezmer nabazgrał(a):

> [...]
    > (beznadziejne przewijanie zawartości strony w IE, bardzo duży lag przy
    > wprowadzaniu tekstu w pola search przeglądarki).

    Format + zmienić przeglądarkę na np. Chrome.

    > Jaki sprzęt pozwoli na uniknięcie 100% CPU przy małych kosztach? Czy
    > platformy oparte na Atomie dają radę, da się tym obejrzeć filmik na YT?

    Daje radę choć nie testowałem w fullHD.

    Zawsze możesz zmienić płytę + procka na np. Intela PIV 3.0HT taki zestaw
    kupisz za max 100zł.

  • 3. Data: 2012-09-13 12:35:25
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Chris pisze:

    > Format + zmienić przeglądarkę na np. Chrome.

    OS jest czysty jak dziewica. Wyłączyłem większość zbędnych usług NT, Do
    IE8 dodałem adblocka w celu minimalizacji odtwarzania śmieci. Trochę
    pomogło ale nadal jest słaby.
    Chrome niestety obciąża CPU podobnie jak IE. Firefox nie jest lepszy.

    > Zawsze możesz zmienić płytę + procka na np. Intela PIV 3.0HT taki zestaw
    > kupisz za max 100zł.

    Jakiś konkretny stepping procka? P4 HT były chyba produkowane niewiele
    później niż Athlony XP.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2012-09-13 12:39:21
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Thu, 13 Sep 2012 12:35:25 +0200, Piotr Rezmer napisał(a):

    > Chrome niestety obciąża CPU podobnie jak IE. Firefox nie jest lepszy.

    nie wiem jak z obciazalnoscia cpu, ale roznica w szybkosci pokazywania
    stron miedzy ie a reszta jest zauwazalna nawet golym okiem.

    --
    jg

  • 5. Data: 2012-09-13 12:44:40
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Piotr Rezmer nabazgrał(a):

> [...]
    > Chrome niestety obciąża CPU podobnie jak IE. Firefox nie jest lepszy.
    > Jakiś konkretny stepping procka? P4 HT były chyba produkowane niewiele

    Ale są wyrażnie szybsze ...

    http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Intel_Penti
    um_4_HT_3.0_GHz_Prescott-2604.html

  • 6. Data: 2012-09-13 13:31:03
    Od: Marx <a...@g...com>

    Może zerknij np na AsRock E350M1 lub coś podobnego. 400zł + RAM i gotowy
    komputer
    Marx

  • 7. Data: 2012-09-13 14:02:33
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    ja bym zaczal od sprawdzenia http://forums.adobe.com/thread/889580

  • 8. Data: 2012-09-13 14:14:13
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Może zerknij np na AsRock E350M1 lub coś podobnego. 400zł + RAM i gotowy
    > komputer

    W tych samych pieniadzach bedzie tez cos z FM1 + najtanszy A4....

    E350 czy 450 maja sens przy skladaniu czegos chlodnego
    w malych obudowach ITX.

    pozdrawiam,
    Vituniu

  • 9. Data: 2012-09-13 16:54:03
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "jg" napisał w wiadomości grup
    et...
    > nie wiem jak z obciazalnoscia cpu, ale roznica w szybkosci pokazywania
    > stron miedzy ie a reszta jest zauwazalna nawet golym okiem.

    Mam 630@3,8 GHz i nawet speedtest potrafi go zatkać. Raczej szukałbym coś
    taniego na core2duo. Przy wymianie w laptopie z coreduo na core2duo widać
    diametralną różnicę w działaniu OS.

  • 10. Data: 2012-09-13 18:34:54
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    m4rkiz pisze:

    > ja bym zaczal od sprawdzenia http://forums.adobe.com/thread/889580

    Masz na myśli downgrade Flasha do v.10? Lepiej sobie radzą na słabszym
    sprzęcie?

    --
    pozdrawiam
    Piotr