  • 1. Data: 2012-09-12 10:37:30
    Temat: obudowy na dysk Welland i odczyt s.m.a.r.t.
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    czesc,
    czy ktos moze ma obudowe 3,5" taka jak ME-745Q i jest w stanie
    powiedziec/sprawdzic czy da sie na niej odczytac z dysku
    parametry s.m.a.r.t - czy to poprzez smartmontools, czy np.
    z windowsowego hddscan. Obudowa ma mostek JM20329 wiec w teorii
    smartmontoolsy powinny dzialac, ale nie wiem jak to sie pokrywa
    w praktyce.

    --

    memento lorem ipsum

  • 2. Data: 2012-09-12 15:18:50
    Temat: Re: obudowy na dysk Welland i odczyt s.m.a.r.t.
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 12/09/2012 09:37, elmer radi radisson wrote:
> [...]
    > z windowsowego hddscan. Obudowa ma mostek JM20329 wiec w teorii
    > smartmontoolsy powinny dzialac, ale nie wiem jak to sie pokrywa

    Znając życie wypluje jakieś podstawowe informacje na wbudowane LEDy/LCD,
    ale przez USB imo nie przepuści. Musisz szukać jakiegoś NASa.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 3. Data: 2012-09-12 15:32:40
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2012-09-12 15:18, DooMiniK wrote:

    > Znając życie wypluje jakieś podstawowe informacje na wbudowane LEDy/LCD,
    > ale przez USB imo nie przepuści. Musisz szukać jakiegoś NASa.

    Jakie LEDy/LCD? to jest prosta obudowa 3,5" ;)
    http://www.proline.pl/pic/welland-me-745q_0.jpg

    I czemu ma nie przepuscic? Bez problemu odczytywalem te parametry na
    podobnych obudowach albo poprzez przejsciowki usb-sata (w koncu z tego
    punktu widzenia jest to niemalze to samo) zbudowane na ukladzie initio
    albo jmicron. Ale chodzi mi o ten konkretny model obudowy, jest chyba
    dosc popularny wiec moze ktos bedzie mogl sprawdzic. Ja niestety
    nie mam takiej mozliwosci, a nie chce kupowac w ciemno ;)

    --

    memento lorem ipsum

  • 4. Data: 2012-09-13 13:58:46
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "DooMiniK" <b...@p...pl> wrote in message news:50508bba$1@news.home.net.pl...
    > Znając życie wypluje jakieś podstawowe informacje na wbudowane LEDy/LCD,
    > ale przez USB imo nie przepuści. Musisz szukać jakiegoś NASa.

    do teraz mialem problem z odczytaniem smart w hddscanie tylko z jedna obudowa,
    byl to jakis chinczyk lutowany w garazu i sprzedawany na ebayu po $3.99 z
    wysylka - nie wiem na jakim chipie bo byl zeszlifowany
    pozostale kilkanascie nigdy nie sprawialo trudnosci

  • 5. Data: 2012-09-13 15:19:32
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2012-09-13 13:58, m4rkiz wrote:

> [...]
    > wysylka - nie wiem na jakim chipie bo byl zeszlifowany
    > pozostale kilkanascie nigdy nie sprawialo trudnosci

    Tez wydaje mi sie ze powinno banglac. Ale skoro sprzedawcy ze skadinad
    dosc szanowanych firm, ani tajwanski support samego Wellanda (!) nie
    jest w stanie dac jednoznacznej odpowiedzi (widocznie nie chca sobie
    zadac trudu podlaczyc i sprawdzic) badz nawet neguja taka
    funkcjonalnosc, to licze juz tylko ze 100% wiarygodna odpowiedz moze
    dac jakis zwykly uzytkownik.

    --

    memento lorem ipsum