  • 1. Data: 2009-01-07 23:16:55
    Temat: Jaki MOSFET dobrac ?
    Od: "Waldeusz" <s...@n...cpam>

    Witam

    Jako ze nie mam z elektronika doczynienia juz nascie lat
    a wiem ze sporo sie zmienilo, prosilbym o pomoc
    we wskazaniu jakiegos latwodostepnego i niezbyt drogiego mosfeta
    ktory posiadalby jak najmniejsza opornosc kanalu
    przy mozliwie niskim napieciu bramki ~4,5V
    Praca w ukladzie wlacz/wylacz - ok. 5V/2A na mosfecie
    i mozliwie najmniejsze straty na cieplo - czestotliwosc raczej do pominiecia

    Fajnie by jeszcze bylo, gdyby to nie byl SMD ;)

    A swoja droga, dogoglalem sie do tranzystorkow z kanalem N
    o przykladowym Rds 0,041ohm przy Vgs=1,2V / Id= 12A :)
    ale to pewnie u nas egzotyka, a poza tym klopot z polutowaniem
    takiej "piczki" 2x2mm :)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-01-07 23:39:36
    Temat: Re: Jaki MOSFET dobrac ?
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Waldeusz pisze:

> [...]
    > Praca w ukladzie wlacz/wylacz - ok. 5V/2A na mosfecie
    > i mozliwie najmniejsze straty na cieplo - czestotliwosc raczej do

    Jeżeli chodzi o P-MOS to ja w takich przypadkach często używam Vishay
    Si2301BDS, sterowany z 4,5V przy prądzie 2,8A ma rezystancję kanału
    0,090..0,112Ohm:
    http://www.vishay.com/product?docid=68741

    Tyle że w SMD. Kosztowały mnie po 0,50 PLN przy 100 szt AFAIR.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2009-01-07 23:40:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Waldeusz,

    Thursday, January 8, 2009, 12:16:55 AM, you wrote:

> [...]
    > Praca w ukladzie wlacz/wylacz - ok. 5V/2A na mosfecie
    > i mozliwie najmniejsze straty na cieplo - czestotliwosc raczej do pominiecia

    Si4410DY/BDY

    > Fajnie by jeszcze bylo, gdyby to nie byl SMD ;)

    Dlaczego nie? Obudowa SO-8 - spokojnie lutuje się transformatorówką.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2009-01-08 16:52:28
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Thu, 8 Jan 2009 00:16:55 +0100 "Waldeusz" <s...@n...cpam> napisał:

    >ktory posiadalby jak najmniejsza opornosc kanalu
    >przy mozliwie niskim napieciu bramki ~4,5V

    SPD21N05L - używam bo koło mnie są akurat w "sklepiku za rogiem" :-)
    "Sklepik za rogiem" to Semiconductors Bank na ul.Hożej w Warszawie.

    Dla Ugs=4,5V przy Id=2A ma Rds=0,05 ohm

    >Praca w ukladzie wlacz/wylacz - ok. 5V/2A na mosfecie
    >i mozliwie najmniejsze straty na cieplo - czestotliwosc raczej do pominiecia
    >Fajnie by jeszcze bylo, gdyby to nie byl SMD ;)

    To jest DPAK (TO-252) - żaden problem polutować.

    >A swoja droga, dogoglalem sie do tranzystorkow z kanalem N
    >o przykladowym Rds 0,041ohm przy Vgs=1,2V / Id= 12A :)
    >ale to pewnie u nas egzotyka,

    No to jak się dogooglałeś to byś się chociaż symbolem pochwalił.

    >a poza tym klopot z polutowaniem
    >takiej "piczki" 2x2mm :)

    Eee, przesadzasz. O ile coś nie ma padów pod spodem to da się normalną
    lutownicą polutować bez problemu, a na takie z padami pod spodem też
    są sposoby.

    --
    RUN"
    Press PLAY then any key:

  • 5. Data: 2009-01-08 18:09:00
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Waldeusz" <s...@n...cpam> napisał w wiadomości
> [...]
    > ktory posiadalby jak najmniejsza opornosc kanalu
    > przy mozliwie niskim napieciu bramki ~4,5V

    Każdy "logic level", na im mniejsze napięcie tym lepiej, __Maciek podał Ci
    akurat takowy z ST, ale myślę, że popularniejszy będzie np. IRL540
    (Rdson=0.063@4V) i jak najbardziej nie jest on SMD :)

    e.

  • 6. Data: 2009-01-08 22:12:29
    Od: "Waldeusz" <s...@n...cpam>

    > Każdy "logic level", na im mniejsze napięcie tym lepiej, __Maciek podał Ci
    > akurat takowy z ST, ale myślę, że popularniejszy będzie np. IRL540
    > (Rdson=0.063@4V) i jak najbardziej nie jest on SMD :)

    Dziekuje wszystkim za wskazowki

    Grupe czytam sporadycznie, choc od dawna nie praktykuje
    staram sie przynajmniej cokolwiek orientowac
    Tak sadzilem, ze przynajmniej kolega Roman pewnie sie odezwie
    ale oczywiscie dziekuje za wszystkie odpowiedzi :)

    Do Macka - wspomniana "piczka" 2x2mm
    to np. http://www.vishay.com/docs/73954/sia414dj.pdf
    polutowac na upartego sie da, ale robic pod to plytke ... lekka masakra
    jak sie nie ma wprawy z "termotransferami" czy emulsjami typu positiv
    - ja zatrzymalem sie na rapitografach ;)

    Co do lutowania karaluchow z nogami pod spodem
    wiem ze ludzie radza sobie np. metoda "na piecyk" ;)

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-01-10 06:03:55
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Thu, 8 Jan 2009 23:12:29 +0100 "Waldeusz" <s...@n...cpam> napisał:

    >Do Macka - wspomniana "piczka" 2x2mm
    >to np. http://www.vishay.com/docs/73954/sia414dj.pdf

    No faktycznie, obudowa nie za przyjemna jak na amatorskie warunki (pad
    źródła mam na myśli), ale jak odpowiednio zrobić pady i posmarować
    pastą do rozpływu to i zwykłą lutownicą by się dało.

    >polutowac na upartego sie da, ale robic pod to plytke ... lekka masakra
    >jak sie nie ma wprawy z "termotransferami" czy emulsjami typu positiv
    >- ja zatrzymalem sie na rapitografach ;)

    Nic nie szkodzi opanować nowsze technologie :-)

    --
    RUN"
    Press PLAY then any key: