  • 1. Data: 2009-01-07 16:04:30
    Temat: Pilot do PC
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Pomóżcie, bo mnie zaraz trafi. W necie, na elektrodzie i gdzie
    tylko by nie spojrzeć materiałów na ten temat jest masa i wydawać
    by się mogło, że rzecz jest do zrobienia w przerwie między
    pierwszym a drugim śniadaniem, tymczasem siedzę nad tym od rana.
    Hardware zmontowałem (TSOP1736 pod RS232, układowo proste jak
    drut), ponieważ wszystkie znalezione materiały zgodnie polecały
    jako jedynie słuszny soft Grider wraz z wtyczką niejakiego Igora.
    Wtyczkę ściągnąłem, Gridera w najnowszej wersji też i pierwszy
    zonk: ta najnowsza wersja po pierwsze jest Trialem, po drugie nie
    przyjmuje owej wtyczki (wykrzacza się przy każdej próbie jej
    zaimplementowania).
    Poszukałem więc starej wersji gridera, o której mówią wszystkie
    materiały, które znalazłem, wersja 3.0.20 pozwoliła sobie tego
    Igora podłączyć, niestety nie widzi odbiornika IR (stwierdza
    "możliwy problem z hardware"). Czytając to, co gógiel wypluł
    znalazłem jakieś informacje, że wczesne wersje tej v.3 miały
    jakiś problem przy współpracy z XP, przeznaczone były generalnie
    pod W98, niestety późniejszej (3.0.24) nie znalazłem, poza tym
    szlag mnie trafił i już zacząłem się zniechęcać. To przecież
    powinien być temat przez samą swą popularność rozpracowany na
    wszelkie możliwe sposoby, więc co jest nie tak? Zabieram się do
    niego od jakiejś archaicznej strony czy co?

    J.

  • 2. Data: 2009-01-07 18:53:30
    Temat: Re: Pilot do PC
    Od: WojtasW <w...@g...pl>

    Witam
    > Hardware zmontowałem (TSOP1736 pod RS232,
    kiedyś bawiłem się tym i działało mi to bezproblemowo z tym programem
    ale chyba pod 2000 winamp i inne tego typu programy ładnie się sterowało
    nawet wyłączanie systemu. Spróbuj może podłączyć ten czujnik
    bezpośrednio na płytę i ustaw w biosie odpowiednio bo tam jest kilka
    wersji transmisji czy protokołów o ile sobie dobrze przypominam.
    Ogólnie w dobie sprzętu takiego jak kina domowe, mp3 i itp to puszczanie
    muzyki z kompa chyba umarło, też szukałem podobnego projektu bo ten
    jakby umarł i dałem sobie spokój pozostał mi uniwersalny pilot którym
    przy okazji mogłem sterować też telewizorem.

    Pozdrawiam
    WojtasW

  • 3. Data: 2009-01-07 20:15:13
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    WojtasW <w...@g...pl> wrote:

> [...]
    > kilka
    > wersji transmisji czy protokołów o ile sobie dobrze

    W BIOSie mogę jedynie zablokować COMy o ile pamiętam, mam je na
    100% odblokowane, bo używam do mnóstwa innych rzeczy.

> [...]
    > projektu bo ten jakby umarł i dałem sobie spokój pozostał mi
    > uniwersalny pilot którym przy okazji mogłem sterować też

    No właśnie w dobie kina domowego wymyśliłem sobie zakup starego
    desktopa Della, postawienia przy domowym centrum rozrywki i
    cieszenia się komfortem obsługi czegoś, co ma w sobie wszystkie
    posiadane filmy i muzykę, nie wymaga żonglowania płytami, jest w
    pełni konfigurowalne, dodatkowo zapewnia dostęp do radiowych
    kanałów internetowych, a dodatkowo będąc tak naprawdę nonstop
    włączonym komputerem PC, zapewni również parę usług o charakterze
    czysto komputerowym , a wszystko to za dość śmieszne pieniądze.
    Dell już stoi, aktualnie dorabiam mu zdalne sterowanie, następna
    w kolejce jest jakaś porządna karta audio, bo z tej dellowej
    muzyka puszczona przez zestaw audio jest... no powiedzmy, że
    przeciętny audiofil by mnie po 10 sekundach odsłuchu zarżnął
    tępym nożem, a potem się tym na wszelkich audiofilskich forach
    szczycił, że takiego megaprofana ze świata audio usunął :-)

    J.

  • 4. Data: 2009-01-07 20:15:49
    Od: "T.O." <o...@b...pl>

    On Wed, 07 Jan 2009 17:04:30 +0100, Jarek P. <"jarek[kropka]p"@gazeta.pl>
    wrote:

> [...]
    > przeznaczone były generalnie pod W98, niestety późniejszej (3.0.24) nie
    > znalazłem, poza tym szlag mnie trafił i już zacząłem się zniechęcać.

    Poleciłbym wersję 3.2.9 - to chyba ostatnia darmowa "for personal use" bez
    limitu czasu i innych takich.
    Alternatywnie lirc, w ostateczności winlirc.

    --
    T.O.

  • 5. Data: 2009-01-07 20:45:29
    Od: "marian" <m...@p...neostrada.pl>

    Jakiego pilota używasz
    Musi być pilot z kodem RC5
    nie Sony ; Samsung.........

    Taki pilot kupisz za ok. 10 zł nawet mniej.

  • 6. Data: 2009-01-07 21:20:07
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    T.O. <o...@b...pl> wrote:

    > Poleciłbym wersję 3.2.9 - to chyba ostatnia darmowa "for
    > personal
    > use" bez limitu czasu i innych takich.

    Znalazłem, ściągnąłem i jest tak: z pluginem IgorPlug stwierdza
    "prawdopodobny defekt hardware". Z pluginem IgorPlugXP zachowuje
    się poprawnie, ale nic nie wykrywa. Woltomierzpdłączony na
    zenerkę stabilizującą zasilanie odbiornika (zasilanie jest
    "robione" z linii portu RS232) wykazuje jakieś pół wolta (i nie,
    nie podłączyłem diody odwrotnie), więc coś tu z komunikacją jest
    chyba nie tak.

    > Alternatywnie lirc, w ostateczności winlirc.

    Obejrzę, dzięki

    J.

  • 7. Data: 2009-01-07 21:21:24
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    marian <m...@p...neostrada.pl> wrote:

    > Jakiego pilota używasz
    > Musi być pilot z kodem RC5

    Tak, mam RC5

    J.

  • 8. Data: 2009-01-07 21:48:48
    Od: Krzysiek <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 7 Jan 2009 17:04:30 +0100, "Jarek P."
    <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote:

    >Pomóżcie, bo mnie zaraz trafi. W necie, na elektrodzie i gdzie

    do sterowania winampem uzywam winlirca.
    dziala tez media player classic, innymi pewnie tez. kwestia wtyczki
    lub obslugi przez sam program.

    odbiornik to wlasnie jakis tsop na rs - dostalem to jako obiornik ir
    do skystara.
    oczywiscie dziala tez z innymi pilotami niz ten dolaczony. kwestia
    'nauczenia' programu.

    pzdr.

  • 9. Data: 2009-01-07 21:54:02
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Krzysiek <j...@p...onet.pl> wrote:

    > do sterowania winampem uzywam winlirca.

    Winlirca przetestowałem, też nie działa. Na porcie COM "coś"
    wykrywa, ale nic z tego czegoś nie odbiera. Jeszcze zostaje
    możliwość, że ten mój TSOP jest walnięty...

  • 10. Data: 2009-01-07 23:33:01
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Jarek P. pisze:

> [...]
    > muzykę, nie wymaga żonglowania płytami, jest w pełni konfigurowalne,
    > dodatkowo zapewnia dostęp do radiowych kanałów internetowych

    Do takich zastosowań lepszy jest raczej sprzęt pokroju Popcorn Hour.
    Mały, zgrabny, z wyjściem HDMI i dźwiękiem toslink a po włożeniu dysku
    1TB zmieścisz tam duużo materiału. Działa też jako domowy NAS.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/