  • 1. Data: 2009-08-31 11:52:09
    Temat: Jaki duży ekran do telewizji w SD
    Od: Ormianin <o...@c...epf.pl>

    Po awarii 29 calowego philipsa (11 lat) fachowiec stwierdzil ze nie bedzie
    oplacalna jego naprawa (transformator i jakas elektronika)... kupiłem wiec
    LCD philipsa, okazyjnie, tanio z Reala model 37PFL3312/10, 37 cali w
    salonie zrobilo wrazenie, ale... mimo, iz minelo juz ponad 4 miesiace jak
    kupilem tego LCD nie jestem w stanie przyzwyczaic sie do tego obrazu.
    Zrodlo sygnalu mam z anteny analogowej oraz z dekodera sat ferguson FK 9600
    CR z wykupionym abo Cyfry. Generalnie lepiej widac ten sygnal z cyfry, ale
    to tez nie jest cudo... obraz jest rozciagniety, nienaturalny, czasem
    kolory sa jakies nietypowe... z tego wszytskiego w drugim pokoju naprawilem
    tego starego CRT i na nim ogladam sporadycznie TV, czuje sie na nim
    znacznie lepiej... zdecydowalem ze sprzedaje ten LCD, no ale co w zamian,
    kupowac 37/42 calowa jakas plazme? bedzie lepiej? czy tez sa jakies bardzej
    zaawansowane technologicznie LCD poprawiajace obraz w formacie SD ? Nie ma
    co uikrywac, musze liczyc na SD bo wiecej w tym formacie jest nadawane, a
    HDTV to na razie jest (i bedzie) jeszcze przyszlosc...

  • 2. Data: 2009-08-31 11:54:34
    Temat: Re: Jaki duży ekran do telewizji w SD
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Ormianin" <o...@c...epf.pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > CR z wykupionym abo Cyfry. Generalnie lepiej widac ten sygnal z cyfry, ale
    > to tez nie jest cudo... obraz jest rozciagniety, nienaturalny,

    Instrukcja do łapy i naucz się obsługiwać tv.
    Obraz jest rozciągnięty, bo TY tak ustawiłeś, albo tego nie zmieniłeś.

  • 3. Data: 2009-08-31 12:30:07
    Od: Ormianin <o...@c...epf.pl>

    Mon, 31 Aug 2009 13:54:34 +0200, na pl.rec.telewizja, Cavallino napisał(a):

    > Instrukcja do łapy i naucz się obsługiwać tv.
    > Obraz jest rozciągnięty, bo TY tak ustawiłeś, albo tego nie zmieniłeś.

    bzdura i wogole dlaczego taka uwaga?
    Uzywam wszytskich trybów jakie posiada ten TV, 4:3, 14:9, 14:9 zoom, 16:9
    zoom, 16:9 napisy, superszeroki i szeroki ekrna... oczywiscie zazwyczaj
    wlaczony jest super szeroki ktory "inteligentnie rozciaga" 4:3 do
    powierzchni 16:9

  • 4. Data: 2009-08-31 12:38:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > zoom, 16:9 napisy, superszeroki i szeroki ekrna... oczywiscie zazwyczaj
    > wlaczony jest super szeroki ktory "inteligentnie rozciaga" 4:3 do

    No i właśnie na tym polega nieumiejętność obsługi.
    To rozciąganie to zniekształcanie obrazu, czyli właśnie to co Ci przeszadza.
    Niezależnie ilu epitetów przy tym użyjesz, to zawsze w ten sposób obraz
    zniekształcisz.
    Jak chcesz oglądać porządnie, to takich trybów się nie używa i tyle.

  • 5. Data: 2009-08-31 13:06:06
    Od: "news.atman.pl" <s...@s...pl>

> [...]
    > zoom, 16:9 napisy, superszeroki i szeroki ekrna... oczywiscie zazwyczaj
    > wlaczony jest super szeroki ktory "inteligentnie rozciaga" 4:3 do

    Ustaw w Ferdku 16x9

  • 6. Data: 2009-08-31 13:40:33
    Od: Ormianin <o...@c...epf.pl>

    Mon, 31 Aug 2009 15:06:06 +0200, na pl.rec.telewizja, news.atman.pl
    napisał(a):

    > Użytkownik "Ormianin" <o...@c...epf.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ustaw w Ferdku 16x9

    nie chodzi mi o rozciaganie, moze zle sie wyrazilem, ale obraz ktory bedzie
    bardzej wyrazny i szczegolowy prawie jak na CRT, czy plazma rozwiazuje ten
    problem?

  • 7. Data: 2009-08-31 13:46:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > bedzie
    > bardzej wyrazny i szczegolowy prawie jak na CRT

    Na CRT obraz masz właśnie mało wyraźny i mało szczegółowy, dlatego wydaje Ci
    się że jest lepiej.
    Wszystko raczej rozmyte, więc łagodzi to niedostatki sygnału.

  • 8. Data: 2009-08-31 19:58:53
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > nie chodzi mi o rozciaganie, moze zle sie wyrazilem, ale obraz ktory
    > bedzie
    > bardzej wyrazny i szczegolowy prawie jak na CRT, czy plazma rozwiazuje ten
    > problem?

    Nie wiem jaki problem, bo nie widziałem, ale plazma Panasonic 42" (np. PV8,
    bo taki mam) na pewno ma lepszy obraz na sygnale SD od każdego CRT. Obraz z
    komputera po HDMI jest po prostu super, kolorki lepsze (bardziej naturane)
    niż na moim monitorze komputerowym CRT 17" LG Flatron, chociaż i tak na
    Flatronie jest lepiej niż na nie jednym LCD. :-)
    Ostatnio widziałem dobry LCD 24" Nec, ale cena jego ok. 2000zł (za plazmę
    42" zapłaciłem 1799zł). :-)

  • 9. Data: 2009-08-31 20:18:18
    Od: "Jermat" <m...@g...pl>

    Jeśli 1024x768 jest dla Ciebie super no to ok. Ale to jest tylko 0,8
    megapiksela. Zapewne oglądasz również super zdjęcia?

  • 10. Data: 2009-08-31 20:26:06
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Jermat" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Jeśli 1024x768 jest dla Ciebie super no to ok. Ale to jest tylko 0,8
    > megapiksela. Zapewne oglądasz również super zdjęcia?

    Tak oglądam, a co się dziwisz? :-)

    PS. Odpowiadaj pod cytatem.