  • 1. Data: 2010-05-29 08:46:35
    Temat: Jaki najlepszy cyfrowy aparat kompaktowy? (kompakt)
    Od: Janeo <j...@g...com>

    Wiem, wiem, milion razy pytali, więc zadam pytanie inaczej:
    zakładając, że - o ile wiem - obiektyw ma największy wpływ na jakość
    zdjęcia, to zapytam znawców, bo sam się nie znam:
    jaki obecnie jest na rynku aparat kompaktowy, MAJĄCY NAJLEPSZY
    OBIEKTYW, tzn. najbardziej zbliżony do typowych obiektywów
    lustrzankowych? Zależy mi na b.wysokiej jakości zdjęć, ale tylko od
    czasu do czasu.

    ps: mówiąc kompakt mam na mam na myśli nie tylko automatykę, ale małe
    rozmiary i chowany obiektyw (ewentualnie chowany ale z możliwością
    wymiany, nie wiem czy coś takiego jest).
    Pozdr. - J

  • 2. Data: 2010-05-29 13:06:28
    Od: "lucyna" <l...@w...pl>

    nokia !

  • 3. Data: 2010-05-29 14:08:01
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Wiem, wiem, milion razy pytali, więc zadam pytanie inaczej:
    > zakładając, że - o ile wiem - obiektyw ma największy wpływ na jakość
    > zdjęcia,

    Tak bylo za czasow analoga lupanego...

    > to zapytam znawców, bo sam się nie znam:
    > jaki obecnie jest na rynku aparat kompaktowy, MAJĄCY NAJLEPSZY
    > OBIEKTYW,

    ... a dzisiaj ocenianie aparatu po obiektywie w oderwaniu od matrycy
    i reszty elektroniki jest z lekka bez sensu.

    O jakosci obrazu decyduje caly tor: obiektyw, matryca, elektronika.

  • 4. Data: 2010-05-29 16:55:14
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    > zakładając, że - o ile wiem - obiektyw ma największy wpływ na jakość
    > zdjęcia,

    ...lepiej nie zakladaj, bo to bledne zalozenie. Co Ci po ostrej optyce,
    skoro aparat nie radzi sobie z WB, zdjecia sa zaszumione, detale zjedzone
    przez kiepskie algorytmy kompresji, a calosc potraktowana jest paskudnym
    wyostrzaniem?
    Na jakosc ma wplyw wiele czynnikow. Musisz uwzglednic kazdy, w dodatku warto
    nadac im wlasciwe priorytety. Warto tez pamietac, ze jakosc to nie wszystko,
    liczy sie tez szeroko pojeta "kultura pracy": szybkosc i celnosc AF,
    predkosc dzialania samego aparatu, czas wl/wyl, interfejs...

    --
    KILu

  • 5. Data: 2010-05-29 17:32:32
    Od: StaM <q...@g...com>

> [...]
    > OBIEKTYW, tzn. najbardziej zbliżony do typowych obiektywów
    > lustrzankowych? Zależy mi na b.wysokiej jakości zdjęć,

    Mam taki, jako trzeci.Sigma DP1
    Pozdrawiam StaM

    "Trwoga...trwoga, trzeba nam wyznaczyć wroga,
    bo jak wroga nie znajdziemy, to nawzajem się wyrżniemy...."

  • 6. Data: 2010-05-29 19:20:51
    Od: Falisty <f...@w...pl>

    W dniu 2010-05-29 10:46, Janeo pisze:
> [...]
    > rozmiary i chowany obiektyw (ewentualnie chowany ale z możliwością
    > wymiany, nie wiem czy coś takiego jest).

    Zobacz Fuji F200EXR. Niewielki zoom ale jakość super! Świetny jest też
    Sony WX1 ale ma jedną dużą wadę - obiektyw zasłania flasha i foty w rogu
    wychodzą lekko niedoświetlone, ale i tak aparat jest OK.

    http://www.swiatobrazu.pl/test_fujifilm_finepix_f200
    exr.html
    http://www.photographyblog.com/reviews/fujifilm_fine
    pix_f200exr_review/
    http://www.photographyblog.com/reviews/fujifilm_fine
    pix_f70exr_review/
    -troszkę słabszy od F200, ale i tak niezły aparat z większym zoomem
    http://www.photographyblog.com/reviews/sony_cybersho
    t_dsc_wx1_review/
    http://www.fotopolis.pl/index.php?n=10004
    http://www.optyczne.pl/2.6-Test-Test_kompakt%C3%B3w_
    szerokok%C4%85tnych_Sony_DSC-WX1.html

    --
    Pozdrawiam, Krzysiek
    Ps.Adres bez podkreślnika

  • 7. Data: 2010-05-29 19:52:57
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    > Zobacz Fuji F200EXR. Niewielki zoom ale jakość super! Świetny jest też
    > Sony WX1

    Ja pewnie wybralbym Lumixa... konkretnie TZ10. Dobra optyka, ogniskowa
    25-250, znakomitej jakosci zdjecia, dobre filmy (do tego ma wbudowany
    mikrofon stereo), GPS do geotagowania zdjec...

    --
    KILu

  • 8. Data: 2010-05-30 06:58:05
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 29 Maj, 18:55, "KILu" <b...@w...pl> wrote:

> [...]
    > przez kiepskie algorytmy kompresji, a calosc potraktowana jest paskudnym
    W praktyce b.dobra optyka w danym modelu kompakta idzie w parze z
    b.dobrą - nazwijmy to - 'resztą' :-). Producent chyba nie jest
    głupi :-).
    Pozdr. - J

  • 9. Data: 2010-05-30 07:18:32
    Od: Janeo <j...@g...com>

    ... faktycznie Lumix TX10 ma najlepszą automatykę, w tym tzw.
    inteligentna etc, choć trochę odrzuca szerokokątny 25 mm obiektyw (a
    oni się tym chwalą). Nie lubię krzywych krajobrazów.
    Pozdr. - J

  • 10. Data: 2010-05-30 08:09:53
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Janeo" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > W praktyce b.dobra optyka w danym modelu kompakta idzie w parze z
    > b.dobrą - nazwijmy to - 'resztą' :-). Producent chyba nie jest
    > głupi :-).
    > Pozdr. - J

    Zgadza sie - producent zdecydowanie nie glupi.

    Natomiast nie koniecznie zgadza sie, ze "b.dobra optyka w danym
    modelu kompakta idzie w parze z b.dobrą - nazwijmy to - 'resztą'"

    Poza tym zdradz tajemnice - jak masz zamiar ocenic jakosc
    samego obiektywu w kompakcie?