  • 1. Data: 2010-05-29 09:41:46
    Temat: Ogniskowa tanszych kamer HD???
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Pytam tu, bo gdzie indziej moga nie wiedziec o co mi sie rozchodzi ;)

    Szukam informacji jakiej ogniskowej na FF odpowiada ogniskowa
    7.45mm w kamerze Aiptek AHD 200. Nie znam rozmiaru przetwornika...
    Sprawe komplikuje tez fakt ze kamera daje obraz HD - 16:9.

    Ktos moze wie jakiej ogniskowe FF odpowiada obraz
    z takiej kamery biarac pod uwage wysokosc lub szerkosc?

    Chce sobie wyobrazic pole widzenia ;)

    Przykladowy film: http://www.youtube.com/watch?v=de4WNTt6W4E

    Na oko wyglada to jak <> 50mm i troche wiecej po bokach...

    Gdyby mial ktos pomysl jak to przeliczac...

  • 2. Data: 2010-05-29 09:48:57
    Temat: Re: Ogniskowa tanszych kamer HD???
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 29.05.2010 Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> napisał/a:
> [...]
    > 7.45mm w kamerze Aiptek AHD 200. Nie znam rozmiaru przetwornika...
    > Sprawe komplikuje tez fakt ze kamera daje obraz HD - 16:9.

    3-4 dni temu na siłę przekonywano mnie że to dla Ciebie
    całkiem zbędna informacja :D

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 3. Data: 2010-05-29 10:07:37
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > 3-4 dni temu na siłę przekonywano mnie że to dla Ciebie
    > całkiem zbędna informacja :D

    Klamstwa, wszystko to klamstwa ;)

  • 4. Data: 2010-05-29 13:19:24
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sat, 29 May 2010 11:41:46 +0200, Jakub Jewuła wrote:
    > Pytam tu, bo gdzie indziej moga nie wiedziec o co mi się rozchodzi ;)
    >
    > Szukam informacji jakiej ogniskowej na FF odpowiada ogniskowa
    > 7.45mm w kamerze Aiptek AHD 200. Nie znam rozmiaru przetwornika...

    Siec twierdzi: ,,Sensor Size 1/2.5 inch'', tj jakies 7.2mm po
    przekatnej. Co by dawalo przy 16:9 jakies 6.3x3.5mm.

    > Sprawe komplikuje tez fakt ze kamera daje obraz HD - 16:9.

    Ha! ;)

    > Ktos moze wie jakiej ogniskowe FF odpowiada obraz
    > z takiej kamery biarac pod uwage wysokosc lub szerkosc?

    Jesli wierzyc sieci, to crop wychodzi w poziomie x5.7, w pionie x6.85.
    W pionie piecdziesiatka, w poziomie Smiena ;)

    PS. Pisuje tutaj specjalista od ekwiwalentow, pewnie cos wiecej podpowie ;)

    pozdrawiam,
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 5. Data: 2010-05-29 15:16:41
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Jesli wierzyc sieci, to crop wychodzi w poziomie x5.7, w pionie x6.85.
    > W pionie piecdziesiatka, w poziomie Smiena ;)

    To by sie na oko moglo zgadzac. Szkoda, ze nie troche szerzej, ale obleci.

    Dzieki za konsultacje :)

  • 6. Data: 2010-05-30 11:06:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >Przykladowy film: http://www.youtube.com/watch?v=de4WNTt6W4E
    >Na oko wyglada to jak <> 50mm i troche wiecej po bokach...

    Tak latwo nie zgadniesz - musialbys dopasowac okolice w google earth i
    znalezc kat widzenia, po perspektywie na podstawie budynkow, albo po
    kontenerach na tej "budowie" czy "kopalni".

    Mysle ze sie jednak nie pomyle jesli zaloze ze podstawowy obiektyw
    daje mniej wiecej "normalny" kat widzenia.

    J.

  • 7. Data: 2010-06-02 07:47:42
    Od: "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl>

    "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Na oko wyglada to jak <> 50mm i troche wiecej po bokach...
    >
    > Gdyby mial ktos pomysl jak to przeliczac...

    tak przy okazji, czy to tą kamere chcesz podwiesić do wiertaliota?
    rzuć okiem tutaj:
    http://www.camonboard.pl/

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 8. Data: 2010-06-02 08:02:15
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > tak przy okazji, czy to tą kamere chcesz podwiesić do wiertaliota?
    > rzuć okiem tutaj: http://www.camonboard.pl/

    Tak, rowniez do sexycoptera ;)

    Latalem z GoPro, ale to dosc szybko sie nudzi - ekstremalnie szeroki
    i znieksztalcajacy obiektyw po paru lotach robi sie niedobrze ;)
    Tu jest filmik z GoPro: http://www.youtube.com/watch?v=-ujCcpYJioE

    No a przede wszystkim mniej bedzie szkoda jak rozwale kamerke za 200zl ;)

    Docelowo pewnie Casio EX-FH100, ale to jak calosc okrzepnie - narazie
    jestem na etapie zabawy i eksperymentowania.

  • 9. Data: 2010-06-02 08:18:21
    Od: "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl>

> [...]
    >
    > Docelowo pewnie Casio EX-FH100, ale to jak calosc okrzepnie - narazie
    > jestem na etapie zabawy i eksperymentowania.

    bardzo fajna zabawa, sam sie zastanawiam czy sobie czegos takiego nie
    zbudowac.
    Na tym filmie jest GoPro w sersji SD? Bo GoPro Hero HD ma trzy tryby video:
    - 1080p - 1920 x 1080 (30 kl./s.), kąt widzenia 127 stopni, format 16:9
    - 960p - 1280 x 960 (30 kl./s.), kat widzenia 170 stopni, format 4:3
    - 720p - 1280 x 720 (30 kl./s. lub 60 kl./s.), kąt widzenia 170 stopni,
    format 16:9
    z tym ze jest piekielnie dorga.
    Ja mam JVC Picsio GC-FM1 - doś tania kamera HD na krty, ale ma jedą dla mnie
    wade.
    Maksymalny czas nagrania pojedyńczego klipu to 30min. potem kamera sie
    wyłącza.
    Pół biedy jak masz ją pod ręką, gorzej jak wisi pod skrzydłem :)
    Jaki ma udżwig copterek?

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 10. Data: 2010-06-02 09:00:57
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > format 4:3 - 720p - 1280 x 720 (30 kl./s. lub 60 kl./s.), kąt widzenia
    > 170 stopni, format 16:9 z tym ze jest piekielnie dorga.

    Nie wiem :) Kamera kolegi - przyklejam tasma i latam ;)
    Napewno jest to wersja HD. Chyba ta trzecia...

    > Jaki ma udżwig copterek?

    Maksymalny udzwig to tak z 250g/smiglo, realnie 300-400g z czterema
    smiglami. Latalem quadem z ciezarem 875g - klucz do rur ;)

    Jesli ma sie zamiar latac z czyms siezszym warto pomyslec o szesciu
    i wiecej smiglach. Ja pewnie bede latal czterema dla zabawy, a szesc
    lub osiem z ciezszym aparatem. Wyjdzie w praniu.