  • 51. Data: 2015-01-18 19:55:57
    Temat: Re: Jaki operator i smartfon?
    Od: "Ewa" <...@...pl>

    gawfron w dniu 18.01.2015 o 19:32 napisał:

    > Wyżej jest wymieniony S3 mini w cenie poniżej 500zł - kupowałem ponad rok
    > temu za ok. 600 i jestem bardzo zadowolony. Ma wszystko razem z
    > SuperAmoled i jest na tyle mały, żeby dało się go nosić w kieszeni i
    > obsługiwać jedną ręką. Wszystko poza ciężkimi grami chodzi płynnie.

    Bardzo Ci dziękuję. To jest bardzo konkretna informacja od osoby,
    która danego smartfona używa.
    W Internecie występuje kilka nazw:
    po pierwsze w nazwie pojawia się słowo Galaxy - rozumiem,
    że o takim smartfonie mówimy;
    po drugie występują nazwy: GT-i8190, GT-i8190N, Samsung
    Galaxy S3 mini VE, być może jeszcze jakieś.
    Czy to wszystko jest to samo? Jeśli nie, to którego z nich Ty używasz
    i ewentualnie czym się różnią.

    Wygląda na to, że nie ma tylko DualSim. Będę się musiała z tym
    pogodzić. :-)

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 52. Data: 2015-01-18 20:18:30
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Ewa"

    Wygląda na to, że nie ma tylko DualSim. Będę się musiała z tym
    pogodzić. :-)
    ---
    Ja nie bardzo rozumiem twoje problemy z dostępem do internetu. Wystarczy
    10zł/miesiąc w v...n.

  • 53. Data: 2015-01-18 20:25:44
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Akarm" napisał:

    > Akcesoriów.
    > Akcesorium nie jest przecież rodzaju żeńskiego!

    Wszelki duch Pana Boga chwali! Ty żyjesz!
    I nie masz mnie w KF-ie! Hosanna!

    JoteR

  • 54. Data: 2015-01-18 21:27:50
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Ewa" napisała:

    > być może Internet w smartfonie używałabym więcej niż teraz myślę.
    > Wszystko zależy od wygody i opłat za używanie.

    Czyli zakładamy, że będziesz. Zatem smartfon. Pakiety internetowe są
    stosunkowo tanie.

    > Z drugiej jednak strony nie chcę płacić za smartona wyposażonego
    > w funkcje, z których nigdy nie skorzystam.

    Ale te funkcje dostajesz z tzw. dobrodziejstwem inwentarza. Są poniekąd
    wbudowane w system (obsługa gier czy router Wi-Fi) lub stanowią standardowe
    wyposażenie sprzętowe w klasie smartfonów (aparat czy niektóre czujniki).

    > No właśnie, pytałam już o to. Tego do końca nie czuję. Mój tablet
    > jest oparty na Androidzie 4, ale na smartfonie nie musi być tak samo.

    Raczej będzie. Windows Phone cały czas sprawia wrażenie systemu w fazie
    beta, a iOS odpada z przyczyn oczywistych dla grupowiczów, wyjąwszy Pszemola
    (a właśnie, że też jeszcze nie zabrał głosu, podsuwając najlepsiejszy
    telefon w Ramieniu Oriona? Chory nieboraczek czy nurkuje?).

    > Pisałam już o akceptacji około 400 zł. Cóż, 500 zł jest blisko. :-)
    > Natomiast będę miała opory przy kupowaniu używanego sprzętu.

    No to faktycznie podawany tu Samsung Galaxy SIII mini byłby niezłym wyborem
    z jednym ale. W tej cenie nie dostaniesz nowego SIII mini, tylko którąś
    mutację typu Pebble-blue czy mini VE (Value Edition?). Który jest zresztą
    (papierowo) całkiem sensownym aparatem, problemem może być potencjalny brak
    aktualizacji czy słaba dostępność akcesoriów (Akarm, jesteś tam?). Może też
    warto spojrzeć na Lumię 535, która na papierze wygląda baaardzo okazale, ale
    tu przydałaby się opinia użytkownika tego aparatu lub systemu Windows Phone
    8.1.

    JoteR

  • 55. Data: 2015-01-18 21:59:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Jan 2015 19:55:57 +0100, Ewa napisał(a):

    > Bardzo Ci dziękuję. To jest bardzo konkretna informacja od osoby,
    > która danego smartfona używa.

    ostroznie. Obsluga jedna reka jest problematyczna, a problematycznie
    to mozna tez obslugiwac nieco wiekszy model.
    Gdzie i ekran wiekszy, i rozdzielczosc, i klawiatura na ekranie
    wygodniejsza.
    A zalet amoled prawde mowiac nie widze.

> [...]
    > że o takim smartfonie mówimy;
    > po drugie występują nazwy: GT-i8190, GT-i8190N, Samsung
    > Galaxy S3 mini VE, być może jeszcze jakieś.

    Samsung wariuje z tymi nazwami. Galaxy jest w wielu produktach,
    to jest akurat S III mini, numerki potrafia byc inne, GT-8190,
    GT-i8190 itd.
    I nie mozna sie dowiedziec czym sie roznia.
    Chyba jeszcze w roznych krajach maja rozne parametry.

    J.

  • 56. Data: 2015-01-18 22:23:32
    Od: "Ewa" <...@...pl>

    JoteR w dniu 18.01.2015 o 21:27 napisał:

    > Zatem smartfon.
    Tak.

    > Pakiety internetowe są stosunkowo tanie.
    Gdy smartfon nie będzie DualSIM-owy, to zarówno tanie rozmowy,
    jak i tani pakiet internetowy musiałyby być na wspólnej karcie :-)
    Ponadto, w tej chwili jedynie w Orange można przedłużać
    ważność doładowania na rok.
    W Play są pod tym względem ograniczenia (wg mojej obecnej
    wiedzy na ten temat).

    > Windows Phone cały czas sprawia wrażenie systemu w fazie beta
    Nie mam dobrych doświadczeń z Androidem 4.0.4, którego mam
    na tablecie. Natomiast mam bardzo dobre doświadczenia z WinCE5,
    których używam na nawigacji, ale to jest już system dopracowany,
    żeby nie powiedzieć archiwalny.:-)

> [...]
    > Może też warto spojrzeć na Lumię 535, która na papierze wygląda
    > baaardzo okazale, ale tu przydałaby się opinia użytkownika tego

    W tej chwili rozważam:
    - Samsunga S III mini
    - Samsunga Galaxy Core Plus
    - Lumię 530, z tym, że wg informacji w Internecie Lumia 520
    była/jest lepsza
    - Lumię 535
    Listy jednak jeszcze nie zamykam.

    Przy porównywaniu korzystam ze strony: http://www.gsmarena.com/,
    z tym, że nie jestem w stanie ocenić/docenić wszystkich subtelnych
    różnic (subtelnych dla mnie oczywiście).
    Na co na przykład zwrócić uwagę porównując Lumię 535 z innymi?

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 57. Data: 2015-01-18 23:06:52
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Ewa" napisała:

    > Tak.

    I słusznie.

    > Gdy smartfon nie będzie DualSIM-owy, to zarówno tanie rozmowy,
    > jak i tani pakiet internetowy musiałyby być na wspólnej karcie :-)

    Nokia 535 jest w wersji Dual-SIM. Coraz bardziej mi się ten aparat podoba.
    Kupiłbym córce, ale młodej damie ciężko dogodzić - ona chciałaby Samsunga S4
    i już, a wszystko inne to złom. No to sobie dłuuugo poczeka ;->

    > Ponadto, w tej chwili jedynie w Orange można przedłużać
    > ważność doładowania na rok.

    Jest to tzw. trzeci rodzaj prawdy. Np. W Play również.

    > W Play są pod tym względem ograniczenia (wg mojej obecnej
    > wiedzy na ten temat).

    Owszem, są. Pomimo tego ja używałem w tablecie darmowy starter (darmowego
    startera? Akarm, nie śpij! pomóż...) Play, którego "zmigrowałem" do RWK (Rok
    Ważności Konta), w razie potrzeby doładowywałem go za dychę i kupowałem
    pakiet, najczęściej 1 GB za 9 PLN.

> [...]
    > na tablecie. Natomiast mam bardzo dobre doświadczenia z WinCE5,
    > których używam na nawigacji, ale to jest już system dopracowany,

    Ale Windows Phone to zupełnie inny system, niż WindowsCE czy Windows Mobile.

    > W tej chwili rozważam:
    > - Samsunga S III mini

    Nie dostaniesz nowego za 500 PLN.

    > - Samsunga Galaxy Core Plus.

    Może być, chociaż ta Bestcena.pl nie sprawia najlepszego wrażenia (a tylko
    tam chyba jest poniżej 500 PLN, wszędzie jest to ok. stówy drożej). Np.
    bazują na nieaktualnej ustawie konsumenckiej (10 dni na zwrot), bezczelnie
    robiąc wielką łaskę przez "ł", że u nich niby aż 15 dni.

    > - Lumię 530, z tym, że wg informacji w Internecie Lumia 520

    Trzymaj się od obu modeli z daleka. Zwłaszcza od tej 520..

    > - Lumię 535

    "Na papierze" wygląda świetnie, a nawet jeszcze lepiej. Jak za taką cenę...
    Tylko ten Windows mnie niepokoi. Ale może 8.1 już nadaje się do użytku?

    > Na co na przykład zwrócić uwagę porównując Lumię 535 z innymi?

    Z niczym innym w tej cenie nie porównasz. Serio.

    JoteR

  • 58. Data: 2015-01-18 23:18:58
    Od: "Ewa" <...@...pl>

    Bardzo dziękuję.

    > Z niczym innym w tej cenie nie porównasz. Serio.

    No to już wybrałam. :-)
    Jutro jeszcze obejrzę szczegółowo i wybiorę w którym sklepie
    kupić.

    Ponadto, nie przyznawałam się do tego, ale jakoś bardziej
    ciągnie mnie do Nokii niż do Samsunga. Pewnie dlatego,
    że z Nokii E51 byłam bardzo zadowolona.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 59. Data: 2015-01-18 23:33:16
    Od: usrael'skie wasale dupolizy szczopijcy gownozery spermolyki • • • • <p...@c...pl.invalid>

    Ewa wrote:
    > Moja filozofia jest następująca:...

    udawac ewe bedac adamem i ubijac tu duzo *PIANY* !

    --
    _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/
    _/ _/ _/ _/ _/ http://pl.vc/49fw9 _/ _/ _/ _/ _/

    _gm__gz,
    ,Z\/` 'c\.
    /,! '[W
    ]!] . []
    ] ] .-==- b]
    ]i ~ -==== !]-
    ] ~~ -![
    W d`
    'b W
    i[ 'M
    ]. ~ 4.
    ] -'[
    d -= b
    M! @
    @ `-D
    ]@ -]A
    @P , , . '@
    M| ~` '` /]@
    _._. Y ciP
    ,g/G/~Vi ![ '-V[
    ,Z~_/`- b@_ ,[ -` [
    _v4Tv/ .m/TGs,2V~-i ] \/.[
    ,vf ,(f `'iY.A / -[,z --=-__
    ,gY` v)` \-.@! ,--]Wf =/`,~N
    ,gY` id / b@[ -/ ]M (b.
    vf| - t[ !,i@P! ' ][. /`YZ~V,c.
    if, ' , ,(] ]'@` ]b `'/@. `'*W.
    K ,)`-'Z _ _ -/i@ i ' @Y |4t /Vmv.
    b gz/-Z`'` @ - ] -P] ` , i ,!W ]@ ',/M.-
    [ gZ\ ]! * i[ ! Z!d, ]- [W ~ \ ] X8.\
    ,[ '7v` A 'i ` - !' ] [@./ , ,] 4/c-
    ] !i- `][ ,] ' e!] i - . m ! 'W =
    W s-=` ][ !A /- ] W= ][!
    A -Z- @- -! P ,A, , ] ,@
    [ '- ,/4. !' Z` [ . W g`/[
    Y.- ' /[ . ,/ !.'c/b-
    Vi'- ' ! ! / ' `` @[
    'e. ] , . v @[
    Vs. '. .- ` / @`
    '5c. \ ! , --@.
    \Zs `-. '- \ - -A
    '\. - . ' ' - ` .-, = 'i[
    'e. -' - , -` ,/ !vi\ v i*`
    Vs -! -- ' v` ,'.-'/ _/`\`
    'G. ' ! '- / '.c\,` vfm/ -
    !i ` -. ,` ` , `'c ,z7!.` -
    Yi ' - ! . ,`` - - !` ,zL'`
    b i , - - ' - , - - ,Z|!`
    Y ` \- , , '- ` , . ,Z7
    8 -- . ` -` .'.- -P
    ] ] -, . - , ,[
    ]. Y- ' / 8
    i| ,' - ` . - ' W
    ` , - - , , K

  • 60. Data: 2015-01-18 23:36:49
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Ewa" napisała:

    > No to już wybrałam. :-)

    Rany boskie, co ja narobiłem...

    > Jutro jeszcze obejrzę szczegółowo i wybiorę w którym sklepie kupić.

    Zajrzyj też tutaj, może jednak odezwie się jakiś użytkownik tej Lumii.
    Zawszeć to opinia użytkownika jest bardziej miarodajna niż porównywanie
    papierowe lub krótkotrwały kontakt z aparatem w miejskiej "macalni". Bo na
    tzw. forach to głównie gimnazjalny bełkot typu "moja Lumia jest
    najlepsiejsza a inni som gupi i jusz" lub "mnie siem zepsóła po dwuch
    dniach".

    > jakoś bardziej ciągnie mnie do Nokii

    Ale to już nie jest Nokia Lumia, ino Microsoft Lumia.
    Panta rhei, tempus fugit, sar­vam aniatyan i takie tam...

    JoteR