  • 1. Data: 2011-08-03 21:10:47
    Temat: Jaki prostownik/ładowarka do akumulatora?
    Od: "Tadeusz" <...@a...pl>

    Witam,
    chciałbym kupić niedrogi prostownik/ładowarkę tak na wszelki
    wypadek: w końcu zima idzie :)
    Na CTEK'a mnie nie stać, tym bardziej że urządzenie ma być
    do użycia rzadko: od przypadku do przypadku...
    Akumulatory 50 - 90Ah

    co sądzicie o takim wynalazku:
    http://allegro.pl/prostownik-12v-pelny-automat-10a-g
    warancja-2-lata-i1734249622.html
    albo takim:
    http://allegro.pl/prostownik-prostowniki-na-6v-12v-0
    -8a-3-8a-sklep-i1743726967.html
    ewentualnie takim:
    http://allegro.pl/prostownik-ladowarka-automat-aku-1
    2v-15a-do-200ah-i1751027434.html

    A może coś jeszcze innego?

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 2. Data: 2011-08-03 21:44:53
    Temat: Re: Jaki prostownik/ładowarka do akumulatora?
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-08-03 21:10, Tadeusz pisze:

    > A może coś jeszcze innego?

    Mi sie calkiem dobrze sprawuje jakis marketowy prostownik UNITec czy
    jakos tak za 55pln. Uzywalem go juz parenascie razy i nie mam
    zastrzezen. Nieraz zimowa noca zostawal pod maska i ladowal przy -25*C i
    daje rade ;)

    --
    venioo
    GG:198909

  • 3. Data: 2011-08-03 22:22:53
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Tadeusz" <...@a...pl>

    > chciałbym kupić niedrogi prostownik/ładowarkę tak na wszelki
    > wypadek: w końcu zima idzie :)

    To kable kup. Akumulator zwykle nie ma problemu naładować się podczas jazdy
    tylko w niskich temperaturach ma mniejszą pojemność i wychodzi np że stary
    już jest. Ale jak zawodzi to i tak powód by go wymienić a nie stresować się.

  • 4. Data: 2011-08-04 08:37:26
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "niusy.pl" < napisał w wiadomości ...

> [...]
    > jazdy tylko w niskich temperaturach ma mniejszą pojemność i wychodzi np że
    > stary już jest. Ale jak zawodzi to i tak powód by go wymienić a nie

    kable mam :)
    problem polega na tym że często jeżdżę na krótkich trasach
    i aku nie zdąży się naładować.
    Jak zawodzi to wymieniam, natomiast zdarza mi się wyjeżdżać
    na 2 -3 tygodnie i po takim czasie stanie zimą nawet całkiem
    sprawny akumulator może mieć problem zwłaszcza jak zapomnę
    wyłączyć przez wyjazdem systemu bezkluczykowego...

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 5. Data: 2011-08-04 21:31:20
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "Tadeusz" <...@a...pl> napisał w wiadomości

    > co sądzicie o takim wynalazku:
> [...]
    Dla mnie najlepszy prostownik do "kwasiora" w aucie to zaden "impulsowiec"
    a najzwyklejszy transformatorowy z mostkiem prostowniczym
    oraz odczepami na uzwojeniu pierwotnym (do skokowej regulacji).
    Wbudowany amperomierz i woltomierz pokazuje co sie dzieje z bateria.
    No ale to samorobka :) sluzy juz od wielu lat w rodzinie,
    i jest praktycznie nie_do_zajechania.
    Moze nie jest "trendy" a ja nie dzisiejszy, ale impulsowego bym nie chcial
    ;)

  • 6. Data: 2011-08-04 21:36:47
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    Budowałem sporo prostowników i zawsze stawiałem na duży transformator.

    W tym roku padł mi aku w zimę i musiałem go szybko reanimować. Kupiłem
    jakieś badziewie w biedronce za 50 zeta i o dziwo spisał się. Gdy zajrzałem
    do środka okazało się ze tam siedzi transformatorek z rzutnika.
    Wniosek dla mnie. Do podładowania aku byle gówno wystarczy. Zreszto jak aku
    słaby to wydatek na wymiane Cię nie minie. To tylko odroczenie.

  • 7. Data: 2011-08-04 22:49:53
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "Marek P." <q...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Do podładowania aku byle gówno wystarczy.

    To prawda, zazwyczaj dla bat. osobowek wystarczy cos
    co poda te 3-5A pradu aby go podladowac w sensownym czasie.
    Jednak wiekszosc ludzi to "leniwce" (w tym ja)
    i nie chce im sie wyjmowac baterii czy nawet odkrecac klem ;)
    a tu juz podlaczanie _byle_gowna moze byc ryzykowne ;P

  • 8. Data: 2011-08-04 22:53:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Waldek,

    Thursday, August 4, 2011, 10:49:53 PM, you wrote:

> [...]
    > i nie chce im sie wyjmowac baterii czy nawet odkrecac klem ;)
    > a tu juz podlaczanie _byle_gowna moze byc ryzykowne ;P

    Bez przesady - akumulator musiałby mieć poobrywane całkiem płyty, żeby
    nie skonsumować prądu, jaki są w stanie wydać z siebie gówniane
    ładowarki.

    "Od zawsze" używam gównianej, marketowej ładowarki 5A. Już w niej dwa
    razy mostek zmieniałem - sąsiad lubi mylić kabelki :)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2011-08-04 23:10:13
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    > Bez przesady - akumulator musiałby mieć poobrywane całkiem płyty, żeby
    > nie skonsumować prądu, jaki są w stanie wydać z siebie gówniane
    > ładowarki.

    Fakt, aku przez swoja opornosc powinien nawet wywalic bezpiecznik na slupie
    jednak znacznie gorzej gdy przypadkowo "skonsumuje" uzytkownik
    jak zapewne wiesz pomyslowosc "uzyszkodnikow" nie zna granic ;)

    > "Od zawsze" używam gównianej, marketowej ładowarki 5A. Już w niej dwa
    > razy mostek zmieniałem - sąsiad lubi mylić kabelki :)

    A ja pierwszej samorobki z okresu technikum o ktorej wspominalem :)
    choc pozniej kilka razy mialem "zapedy" na zrobienie automatu
    z bajerami typu ladowanie z rozladowaniem przy zmiennym wypelnieniu
    i stosunku pradu ladowania do rozladowania... i cale szczescie ze mi
    przeszlo ;)

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2011-08-04 23:40:17
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    podpisuje sie rencami i nogami;)

    w trafo w najgorszym wypadku sie stopia uzwojenia i bedzie 'slabszy'.
    z impulsowym moga stac sie cuda - zalezy co poleci - moze dac ci np 24 V
    ciągiem zamiast w szpilkach.
    no i transformatorowe sa proste jak budowa cepa, nie specjalnie ma co sie
    tam zepsuc - poza diodami prostowniczymi....