  • 1. Data: 2011-08-03 14:01:22
    Temat: Czy polskie przepisy zabraniają stosowanie różnych prędkości max. na dwóch pasach jezdni?
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Prowadzę korespondencję z jednym dyrektorem odpowiedzialnym za oznakowanie
    dróg w mieście.
    Na moją propozycję, by na dwupasmowej drodze wprowadzić różne ograniczenia
    dla różnych pasów - odparł, że przepisy tego zabraniają.

    Jako przykład podałem niemieckie drogi, gdzie dość często widać ograniczenie
    na lewym np. 100, na prawym 80.
    On twierdzi, że to jest zabronione w Polsce. Czy mówi prawdę?

  • 2. Data: 2011-08-03 14:27:23
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-08-03 14:01, Marcin N pisze:
    > Jako przykład podałem niemieckie drogi, gdzie dość często widać
    > ograniczenie na lewym np. 100, na prawym 80.
    > On twierdzi, że to jest zabronione w Polsce. Czy mówi prawdę?

    To niech poda konkretną ustawę i punkt który tego zabrania.

  • 3. Data: 2011-08-03 14:33:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Na moją propozycję, by na dwupasmowej drodze wprowadzić różne ograniczenia
    > dla różnych pasów - odparł, że przepisy tego zabraniają.

    W Poznaniu o tym nie wiedzą, bo prawy pas na wiadukcie Franowo dostał
    ograniczenie do 40.

  • 4. Data: 2011-08-03 14:34:23
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

> [...]
    > dla różnych pasów - odparł, że przepisy tego zabraniają.

    W Poznaniu o tym nie wiedzą, bo prawy pas na wiadukcie Franowo dostał

    ============

    Czy mógłbyś podać dokładny adres, albo najlepiej jakąś fotkę tego miejsca?

  • 5. Data: 2011-08-03 14:41:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    >
    > ============
    >
    > Czy mógłbyś podać dokładny adres, albo najlepiej jakąś fotkę tego miejsca?

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Wiadukt_Franowo_w_Pozna
    niu
    http://www.dzienniklodzki.pl/tag/wiadukt-franowo.htm

    Przepraszam - to jest 50, a nie 40.

  • 6. Data: 2011-08-03 14:49:29
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Wiadukt_Franowo_w_Pozna
    niu
    http://www.dzienniklodzki.pl/tag/wiadukt-franowo.htm

    Przepraszam - to jest 50, a nie 40.

    ============

    Jak wyglądają znaki pionowe z tym ograniczeniem?

  • 7. Data: 2011-08-03 14:54:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    >
    > Przepraszam - to jest 50, a nie 40.
    >
    > ============
    >
    > Jak wyglądają znaki pionowe z tym ograniczeniem?

    http://www.epoznan.pl/news-news-25514-Trasa_Katowick
    a_wiadukt_Franowo_niebezpieczny

    Film - 1:43.

  • 8. Data: 2011-08-03 14:54:23
    Od: Ramok <c...@c...com>

    W dniu 03.08.2011 14:01, Marcin N napisał(a)/has written:
    > On twierdzi, że to jest zabronione w Polsce. Czy mówi prawdę?
    Niestety nie wiem, więc nie pomogę "bezpośrednio", ale na bardzo wielu
    drogach "wielopasmowych" spotyka się różne ograniczenia w zależności od
    pasa -w szczególności na rozwidleniach dróg, gdy np. dwa lewe pasy "idą"
    prosto lub lekko w lewa, a dwa prawe w prawo (te w prawo b. często mają
    ograniczenia np. do 80 czy 70, a lewe brak lub np. 100 czy 80, w każdym
    razie "wyższe" od tych na prawych). Czy taka sytuacja nie jest jakimś
    wyjątkiem (dotyczącym właśnie rozwidleń)? Nie wiem (choć szczerze
    mówiąc, tak mi się wydaje), poza remontami/dziurami (czyli sytuacjami
    "niestandardowymi"), na "prostych odcinkach" dróg nie spotkałem różnych
    wartości ograniczenia.

    Najlepiej niech "On" poda, dlaczego/na jakiej podstawie twierdzi, że
    jest to zabronione.

    Pozdrawiam!
    /Ramok

  • 9. Data: 2011-08-03 15:11:04
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    Cavallino w <news:j1bgdk$p8p$1@news.onet.pl>:

    > Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Nadużycie.
    2. Znak F-22 "ograniczenia na pasie ruchu" wskazuje pas ruchu, na którym
    jest zabroniony ruch pojazdów określonych symbolem znaku zakazu.
    ^^^^^^

    B-33 nie zabrania ruchu pojazdów

    --
    Tomasz Nycz

  • 10. Data: 2011-08-03 15:18:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@1...dyndns.org.invalid> napisał w
    wiadomości news:110803.151104.pms.2368@int.dyndns.org.invalid..
    .

    >>> http://pl.wikipedia.org/wiki/Wiadukt_Franowo_w_Pozna
> [...]

    Jak każde ograniczenie prędkości.
    To jest ewidentnie postawione dlatego, że ktoś nie poprowadził prawidłowo
    ruchu na konfliktowym skrzyżowaniu.
    Pisałem o tym tutaj 2 lata temu, do ZDM również.
    Czyli wtedy gdy zmienili pierwszeństwo na tym skrzyżowaniu, wcześniej było
    prawidłowe (choć przypadkowo bo takie wprowadzili podczas remontu wiaduktu).
    Olali, nawet nie odpowiedzieli.

    To jest polskie prawo, polscy urzędnicy.