  • 1. Data: 2015-12-24 12:25:51
    Temat: Jaki samochód miał taki prędkościomierz?
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Pamiętam z dzieciństwa samochody z bardzo ciekawym prędkościomierzem -
    nie wskazówka, tylko szczelina z przesuwającym się paskiem (coś jak w
    125p), ale ten pasek w miarę przekraczania kolejnych granicznych
    prędkości kilkakrotnie zmieniał kolor. Jeździło tego trochę na
    taksówkach jakieś 45 lat temu...

    Co to było?

    MJ

  • 2. Data: 2015-12-24 12:37:56
    Temat: Re: Jaki samochód miał taki prędkościomierz?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-24 o 12:25, Michał Jankowski pisze:
> [...]
    > 125p), ale ten pasek w miarę przekraczania kolejnych granicznych
    > prędkości kilkakrotnie zmieniał kolor. Jeździło tego trochę na

    Prędkościomierz?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-12-24 12:47:59
    Od: Stiopa Lichodiejew <b...@r...kobyla.cccp>

    W dniu 2015-12-24 o 12:37, Liwiusz pisze:

    > Prędkościomierz?

    :-)

  • 4. Data: 2015-12-24 13:05:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 24 Dec 2015 12:25:51 +0100, Michał Jankowski napisał(a):
> [...]
    > 125p), ale ten pasek w miarę przekraczania kolejnych granicznych
    > prędkości kilkakrotnie zmieniał kolor. Jeździło tego trochę na

    hm, 1970 ... obstawiam ze jednak fiat. Bo jak nie, to Warszawa, Wolga,
    Zaporozec ... na zachodnie to chyba jeszcze za wczesnie, a Pewex to od
    1972.
    Moze jakas Zastawa, bo Dacia miala zwykly. Skody ... malo na
    taksowkach jezdzilo, i tez mialy zwykly.

    A technicznie moglo byc to bardzo proste - tak jak w fiacie dwa
    bebenki, przesuwajace pasek plastiku, ktory w polowie zamalowany, a w
    polowie bezbarwny i odslania tlo w roznych kolorach.

    Moze jakis film/PKF pomoze - raczej malo marek jezdzilo wtedy po
    kraju..

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Fiat_1300/1500#/media/
    File:Innenraum_Fiat_1300.jpg
    znany tez jako zastava

    J.

  • 5. Data: 2015-12-24 13:51:43
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

> [...]
    > polowie bezbarwny i odslania tlo w roznych kolorach.
    >
    > Moze jakis film/PKF pomoze - raczej malo marek jezdzilo wtedy po

    Wydaje mi się, ze Wołga. A Peugeot 404 ?

  • 6. Data: 2015-12-24 14:00:49
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Wydaje mi się, ze Wołga. A Peugeot 404 ?

    OIDP Wołga miała czerwony pasek, który nie zmieniał kolor.

  • 7. Data: 2015-12-24 14:11:28
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2015-12-24 o 13:05, J.F. pisze:

    > A technicznie moglo byc to bardzo proste - tak jak w fiacie dwa
    > bebenki, przesuwajace pasek plastiku, ktory w polowie zamalowany, a w
    > polowie bezbarwny i odslania tlo w roznych kolorach.

    Nie, nie, to nie chodziło o odsłanianie kolejnych kolorowych sektorów.
    _Cały pasek_ zmieniał kolor po przekroczeniu powiedzmy 50 km/h itd.
    I jeszcze była faza przejściowa, prążkowana (znaczy powiedzmy najpierw
    był żółty, przez chwilę w paski żółto-pomarańczowe, potem pomarańczowy).

    Dla dzieciaka to było wielkie łał (nie, wróć, wtedy nie mówiło się łał).

    Realizacja w sumie prosta - pasek przesuwał się nie tylko wzdłuż
    szczeliny, ale także w poprzek.

    MJ

  • 8. Data: 2015-12-24 14:13:41
    Od: Olo <j...@w...pl>

> [...]
    > 125p), ale ten pasek w miarę przekraczania kolejnych granicznych
    > prędkości kilkakrotnie zmieniał kolor. Jeździło tego trochę na

    fiat tempra

    Grześ

  • 9. Data: 2015-12-24 16:02:40
    Od: masti <g...@t...hell>

    Michał Jankowski wrote:

> [...]
    > 125p), ale ten pasek w miarę przekraczania kolejnych granicznych
    > prędkości kilkakrotnie zmieniał kolor. Jeździło tego trochę na

    stare Mercedesy tak miały. Pionowy słupek, który obracając się wskazywał
    prędkość zmieniając kolor bodajże od żółtego do czerownego

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 10. Data: 2015-12-24 16:17:38