  • 1. Data: 2009-12-17 06:48:17
    Temat: Jaki system z tanimi i dobrymi szkłami?
    Od: smogg <s...@N...pl>

    Witam,
    mam zamiar kupić w niedługim czasie lustrzankę cyfrową, na razie nie
    wiem jaką, tyle że z tych raczej do ~2500zł z kit/kitami, ważnym
    kryterium, a w sumie najważniejszym jest ilość tanich szkieł bez
    konieczności kupowania adapterów itp.
    Interesują mnie raczej szerokie szkła do krajobrazów i szkła do
    makro/portretów. Niskie szumy też były by fajne - w pełni używalne
    ISO800 - nie oglądam zdjęć na kropie 100% także nie musi być perfekcyjnie.
    Jak na razie na 1-szym miejscu jest Pentax K-X, ma dość dużą szklarnię i
    masę starego sprzętu co mi się podoba, lubię eksperymentować - jakie
    szkła możecie polecić do niego? Jak napisałem ma być tanio i dobrze :D
    Jedna rzecz, która mnie zniechęca do K-X to baterie AA (wolę dedykowane
    akumulatory) oraz problem z długością działania na nich... druga sprawa
    to trochę za bardzo uproszczona obudowa K-X... wolałbym mieć wszystko na
    obudowanie w przyciskach, a nie latać po menu :/
    Drugi na horyzoncie jest Canon i model 450D (z obsługą jest podobnie jak
    w K-X czy trochę bardziej pro?) lub 40D (tutaj pro, nie trzeba latać po
    menu, ale... trochę za duży i z za droga sama puszka... różnicę mogę
    dołożyć do jakiegoś szkła).
    Co jeszcze... Nikon? Drogie szkła i jakoś jak macałem D3000/5000 to tak
    trąci przysłowiowym "made in china", że ble... 450D też dość, ale jednak
    trochę lepiej jak dla mnie :)
    Jeśli chodzi o wykonanie to na szczycie stoi u mnie (z tanich sprzętów)
    Olek, ale tutaj szkła drogie jak nie wiem, ale znowu od razu mam 14mm
    z kita i bardzo dobry 40-150mm (tylko ten krop x2...). No i szumy dość
    widoczne na tle konkurencji...
    Sony - nie wiem za bardzo o nich - jakiś głos za lub nie (i dlaczego) ?

    Piszcie jakieś sugestie... chętnie poczytam. Może coś mi się rozjaśni
    albo jeszcze bardziej zagmatwa. Najbardziej mnie interesują propozycje
    szkieł dla K-X.

    pozdro
    smogg

  • 2. Data: 2009-12-19 08:57:55
    Temat: Re: Jaki system z tanimi i dobrymi szkłami?
    Od: "user" <a...@g...pl>

    Użytkownik "smogg" <s...@N...pl> napisał w wiadomości

    Olympus

  • 3. Data: 2009-12-21 08:57:31
    Od: "gebi" <gebi_KASUJ_TO_@_I_TO_poczta.fm>

> [...]
    > i bardzo dobry 40-150mm (tylko ten krop x2...). No i szumy dość widoczne na
    Te 14mm to właśnie ze względu na kropa odpowiednik 28mm, czyli mniej więcej to
    samo co i w kitach innych firm (na Canonie będzie około 2stopni węższy po
    przekątnej ze względu na większego cropa niż w Pentaksie i Nikonie).