  • 1. Data: 2009-12-16 22:57:45
    Temat: statyw... wielokrotny ???
    Od: "085" <z...@g...pl>

    Zazwyczaj noga statywu sklada sie z trzech lub czterech rurek, umieszczonych
    w sobie koncentrycznie. Pytanie do Was - widzial ktos moze gdzies statyw,
    skladajacy sie z wiekszej ilosci rurek ?

    Na przyklad metrowy, skladajacy sie z dziesieciu dziesieciocentymetrowych
    odcinkow ? :)

    p, zul

  • 2. Data: 2009-12-16 23:06:08
    Temat: Re: statyw... wielokrotny ???
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    085 pisze:
> [...]
    > skladajacy sie z wiekszej ilosci rurek ?
    >
    > Na przyklad metrowy, skladajacy sie z dziesieciu dziesieciocentymetrowych

    Potrzebujesz czegoś takiego do schowania do kieszeni? Nie robi się
    takich, bo i nie jest to stabilne i wcale nie jest wygodne rozstawianie
    tego - to jest 3x9 zatrzasków do poluzowania i zaciśnięcia, żeby się
    statyw nie złożył. I przy składaniu znów tyle roboty :P

    Pomyśl o monopodzie z 2 dodatkowymi krótkimi nóżkami. Stabilne to nie
    jest, ale autoportret można sobie zrobić.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 3. Data: 2009-12-16 23:08:40
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "085" napisał
> [...]
    > gdzies statyw, skladajacy sie z wiekszej ilosci rurek ?
    >
    > Na przyklad metrowy, skladajacy sie z dziesieciu dziesieciocentymetrowych

    Nie widziałem ale spodziewam się, że kolebałby się tak, że nikt by go nie
    chciał ; )
    No i byłby to najcięższy mały statyw świata ; )

    adam

  • 4. Data: 2009-12-17 06:34:48
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "085" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gdzies statyw, skladajacy sie z wiekszej ilosci rurek ?
    >
    > Na przyklad metrowy, skladajacy sie z dziesieciu dziesieciocentymetrowych

    Nie widziałem. To jest niepraktyczne - jak są 4 segmenty w nodze to jest już
    trochę niewygodne - nawet w monopodzie. Wolę dźwigać nieco dłuższy, ale
    łatwiejszy w ustawianiu i stabilniejszy kij... Każdy segment musi być nieco
    krótszy. Przyrost liczby segmentów ponad 4 nie powoduje znaczącego spadku
    długości ramienia.

    --
    Lol

  • 5. Data: 2009-12-17 08:30:46
    Od: "abs" <n...@w...pl>

    Może to:
    http://www.gitzo.com/cms/site/gitzo/cache/offonce/ho
    me/products/tripods/traveler
    Ale cena odstrasza.

    Pozdr,
    ABS

  • 6. Data: 2009-12-17 09:12:11
    Od: KrzysiekSX <k...@u...gdzies>

    085 pisze:
> [...]
    > skladajacy sie z wiekszej ilosci rurek ?
    >
    > Na przyklad metrowy, skladajacy sie z dziesieciu dziesieciocentymetrowych

    10x10 da Ci wysokość góra 60cm, bo one muszą zachodzić za siebie żeby się trzymać...
    za przeproszeniem to pieprzycie panowie piszący w innych gałęziach tego wątku :)
    ja mam taki statyw i jest to genialne urządzenia, ma parę wad, ale do lekkiego
    aparatu (rzędu 350d z sigma 18-125) spokojnie wystarcza. Statyw kosztował ze
    25zł, ma 6 albo 7 sekcji z zatrzaskami na kulkę ze sprężynką, które same sie
    blokują po rozciągnięciu. Można sobie rozłożyć dowolną ilość sekcji , jak się
    nie rozciągnie sekcji na całego to pod obciążeniem czasem się składa.
    Statywik ma wysokość ok. 110cm po rozłożeniu i ok.20 cm po złożeniu (nie licząc
    głowicy). Głowica jest łatwo demontowalna, totalnie nieprecyzyjna i krzywa, ale
    działa :)
    Wszelkie wady jednak nie przeważą tego, że statyw jest malutki po złożeniu i
    zawsze można go zabrać ze sobą, nawet na spacer z malutkim plecakiem, a nie
    tylko jak się jedzie na plener foto ciężarówką ze sprzętem.
    A jeszcze dodam, że kiedyś był taki wątek i ktoś pokazał wersję takiego statywu
    profesjonalną, z włókien węglowych i porządnie wykonaną, więc można poszukać.
    pozdrawiam Krzysiek

  • 7. Data: 2009-12-17 09:48:36
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 16 Dez., 23:57, "085" <z...@g...pl> wrote:
> [...]
    > skladajacy sie z wiekszej ilosci rurek ?
    >
    > Na przyklad metrowy, skladajacy sie z dziesieciu dziesieciocentymetrowych

    tak - i nazywa sie radiowa antena teleskopowa .

    widzialem taki stytywik dla lekkich kompaktow zrobiony na wzor
    odwroconych anten teleskopowych.

    ale to do rzeczywiscie lekkich aparatow , nawet chyba tam nie bylo
    zadnych srub zaciskowych.

    a wiec widzialem

    i co dalej ?

    jakia jest dalsza czesc pytania ?

  • 8. Data: 2009-12-17 12:02:49
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "KrzysiekSX" <k...@u...gdzies> napisał w wiadomości

> [...]
    > i zawsze można go zabrać ze sobą, nawet na spacer z malutkim plecakiem, a
    > nie tylko jak się jedzie na plener foto ciężarówką ze sprzętem.

    Żeby nie było, że teoretyzuję - mam również 7-sekcyjny, mosiężny z
    zatrzaskami na kulkę ze sprężynką... Kupiony bardzo dawno temu, rosyjski,
    praktycznie nieprzydatny. Nie polecam - jest bardzo niestabilny i kłopotliwy
    w obsłudze.

    --
    Lol

  • 9. Data: 2009-12-17 12:12:24
    Od: "aadax" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Lol" <l...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "KrzysiekSX" <k...@u...gdzies> napisał w wiadomości

    np. culman pronto 10 sekcji wsuwane, głowica metal. Używałem na wyjazdy do
    F90X/80-200/2.8D teraz do 450D/70-300 is i zero problemów, lekki.
    http://www.skapiec.pl/img/426462-60-1-cullmann-mini-
    stativ-pronto.html teraz
    można bardzo tanio kupić. Pozdrawiam R.

  • 10. Data: 2009-12-17 13:49:19
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    XX YY pisze:
    > a wiec widzialem i co dalej ? jakia jest dalsza czesc
    > pytania ?
    I to jest odpowiedz.

    Gościu pyta sie czy ktoś widział, a prawie wszyscy
    odpowiadają na zasadzie 'do dupy taki statyw' ROTFL
    Do łba nie przyjdzie że może on go potrzebuje np. do
    stawiania na nim tresowanego ptaszka w ogródku, albo
    czujki ruchu na mecie itp. itp. i w dupie ma że sie buja.

    A co do pytania, to ja też widziałem, nawet chyba mam gdzies
    jeszcze w manelach takiego Cullmanna co aadax pokazał, ale z
    pęknięta głowicą.

    A co do jego użyteczności.
    Jest super opcją jak chce sie zrobić samemu sobie z lubą
    fotkę na wycieczce, niż stawiać aparat na różnych dziwnych
    czesto nie równych podłożach. Do trzech czterech segmentów
    jest stabilny i silny.
    Do stawiania ptaszka jak najbardziej też sie nadaje w całej
    jego rozciągliwości :)
    --
    Krzysiek