  • 1. Data: 2023-10-12 11:31:26
    Temat: Jaki wskaźnik napięcia 3F dla dokładności <=1V?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Takim ZAMEL EXTA WSKAŹNIK NAPIĘCIA 3F 230/400V AC LDM-30 za 120zł podają
    że ma dokładność +-2,5V. Czyli na jednej fazie poda mi +2,5V na drugiej
    -2,5V i będę widział 5V różnicy. Nie dużo, nie mało...

    Ile trzeba wydać żeby widzieć pomiar 3F z dokładnością bliższą 1V między
    nimi? Nie musi mieć bajerów jak WiFi.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2023-10-12 13:43:40
    Temat: Re: Jaki wskaźnik napięcia 3F dla dokładności <=1V?
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Thu, 12 Oct 2023 11:31:26 +0200, użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

> [...]
    > -2,5V i będę widział 5V różnicy. Nie dużo, nie mało...
    >
    > Ile trzeba wydać żeby widzieć pomiar 3F z dokładnością bliższą 1V między

    Typowa klasa przyrządów pomiarowych to 2,5, czyli mierząc 230 V możesz
    dostać odczyty różne nawet o 5,75 V w obie strony. Cokolwiek będzie
    dokładniejszego, będzie znacznie droższe. A ty zastanów się i nam powiedz
    czy chodzi ci o pomiar napięcia fazowego z dokładnością lepszą niż 1 V czy
    pomiar różnicy napięć fazowych z dokładnością 1 V, bo to są nieco różne
    rzeczy :)

    --
    Jacek

  • 3. Data: 2023-10-12 14:07:36
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 12.10.2023 13:43, Jacek wrote:
> [...]
    > powiedz czy chodzi ci o pomiar napięcia fazowego z dokładnością lepszą
    > niż 1 V czy pomiar różnicy napięć fazowych z dokładnością 1 V, bo to są

    Na początek to może taki co nie eksploduje/pali się/wybija bezpieczniki
    zaraz lub niedługo po podłączeniu ;-)

    https://allegro.pl/oferta/f-f-wskaznik-cyfrowy-napie
    cia-3f-wnc-3-13226980829#productReviews

    A później to chciałbym "poznać napięcie" na każdej z faz w różnych
    momentach dnia i tygodnia. Gdy się budowałem 6 lat temu, to miałem po
    240-242V na każdej fazie w nocy. Teraz jak pokazuje 228V to jest dobrze.
    A w porach takich jak 7-8, 13-14, 18-19 to bywa różnie np. taki zestaw
    207V, 215V, 228V (to wyniki kiedy mój cały dom pobierał ~400W).

    I gdy będę znał już na co mogę liczyć na której fazie, to przepnę w
    skrzynce podłączeniowej odpowiednio, żeby u siebie bardziej prądożerne
    urządzenia mieć na tych dwóch lepszych. Teraz PC czy czajnik mam na tej
    najsłabszej i albo czasami PC wyświetli błąd zbyt niskiego napięcia albo
    zwalnia obroty żeby nie przekraczać 18A albo widzę jakie jest napięcie i
    wstrzymuje się z zagrzaniem wody w czajniku, bo teraz grzeje CWU...

    Ewentualnie takie zabawki -
    https://supla.zamel.com/product/monitor-energii-elek
    trycznej-wi-fi-3fn-mew-01/
    - to w miarę bezpieczne i można na tym polegać?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2023-10-12 14:53:18
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/10/2023 11:31, Mateusz Bogusz wrote:
    > Ile trzeba wydać żeby widzieć pomiar 3F z dokładnością bliższą 1V między
    > nimi?

    Potrzebujesz jakiegoś analziatora sieci.

    Może taki (używałem):

    https://ardetem-sfere.com/pl/produit/analizator-siec
    i-elektrycznej-peca-17/

    Kiedyś to było dostępne od ręki w PL, obecnie widzę, że trzeba się
    prosić o cenę, wiec nie wiem ile. Ale nie była jakaś duża, jak na
    urządzenie pomiarowe.

    Jest kilka wersji tego, ta jest dośc stara (~naście lat jak pamiętam,
    może już nie produkują).

    Nie pamiętam, czy on ma czy nie 1V dokładności, ale pewnie wyczytasz to
    z manuala.

  • 5. Data: 2023-10-12 15:51:46
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Mateusz Bogusz <m...@o...pl> napisał(a):
> [...]
    > w porach takich jak 7-8, 13-14, 18-19 to bywa różnie np. taki zestaw 207V,
    > 215V, 228V (to wyniki kiedy mój cały dom pobierał ~400W).

    Czyli chcesz porównywać napięcia, więc wysoka dokładność nie jest Ci
    potrzebna. Bo wszystkie będziesz mierzyć tym samym miernikiem i każdy pomiar
    będzie z tym samym błędem (np. zawyżony o 10 V). Oczywiście wynik może się
    zmieniać pod wpływem temperatury czy upływu czasu, ale niewiele.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 6. Data: 2023-10-12 17:31:33
    Od: PeJot <s...@n...pl>

> [...]
    > A w porach takich jak 7-8, 13-14, 18-19 to bywa różnie np. taki zestaw
    > 207V, 215V, 228V (to wyniki kiedy mój cały dom pobierał ~400W).

    207 V to już jest -10% i w tej sytuacji proponowałbym jakieś pismo do
    ZE. W opcji max powinni zainstalować analizator parametrów sieci i
    zrobić to, co chciałeś zrobić sam, a potem, jeżeli są możliwości
    podnieść napięcie na transformatorze albo przynajmniej skontrolować sieć.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 7. Data: 2023-10-12 18:04:02
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 12.10.2023 o 17:31, PeJot pisze:

    cia-3f-wnc-3-13226980829#productReviews

    > 207 V to już jest -10% i w tej sytuacji proponowałbym jakieś pismo do
    > ZE. W opcji max powinni zainstalować analizator parametrów sieci

    I w przypadku, kiedy analizator w opinii ZE nie wykaże problemów przyślą
    rachunek.

    P.P.

  • 8. Data: 2023-10-12 18:29:33
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    W dniu 12.10.2023 o 18:04, Paweł Pawłowicz pisze:

    cia-3f-wnc-3-13226980829#productReviews

    > I w przypadku, kiedy analizator w opinii ZE nie wykaże problemów przyślą
    > rachunek.

    Niestety. Ale działań raczej nie podejmą na podstawie wskazań
    amatorskiego sprzętu.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 9. Data: 2023-10-12 18:46:11
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 12.10.2023 o 18:29, PeJot pisze:
    [...]
    >>> 207 V to już jest -10% i w tej sytuacji proponowałbym jakieś pismo do

    > Niestety. Ale działań raczej nie podejmą na podstawie wskazań
    > amatorskiego sprzętu.

    Problem polega na tym, że oni bardzo "specyficznie" definiują
    niedoskonałości dostarczanego przez nich prądu. Na przykład wyłączenie
    często nie jest wyłączeniem. Trzeba by dokładnie przeczytać, jak
    definiowana jest niezgodność napięcia.

    Paweł

  • 10. Data: 2023-10-12 19:47:18
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    W dniu 12.10.2023 o 18:46, Paweł Pawłowicz pisze:
> [...]
    > niedoskonałości dostarczanego przez nich prądu. Na przykład wyłączenie
    > często nie jest wyłączeniem. Trzeba by dokładnie przeczytać, jak

    Zgadza się. Ale spróbowałbym najpierw mediacji z ZE.

    Inna sprawa, że jakoś nie mogę sobie wyobrazić że jakieś ustrojstwo nie
    chce pracować przy Un-10%.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza