  • 1. Data: 2009-04-16 14:08:50
    Temat: Jakie akumulatory (długo trzymające/niekoniecznie duża pojemność)?
    Od: amras <a...@g...com>

    Na wstępie przepraszam jeśli wątek nie powinien się tu pojawić/
    zdublowałem - użyłem szukajki, ale nie wykluczam, że może mnie nie
    lubić...

    Chcę kupić akumulatory do aparatu R6/AA, którego używam maksymalnie
    kilka razy w miesiącu. Siłą rzeczy zależy mi na tym, aby trzymały jak
    najdłużej po ładowaniu, nieco mniej interesuje mnie ich pojemność -
    nic mi po 2650 mAh, jeśli w tydzień po ładowaniu aparat ledwo wstanie.

    Czytałem gdzieś o ogniwach o nieco niższych pojemnościach maksymalnych
    (rzędu 2100-2200 mAh), charakteryzujących się jak dla mnie obłędnymi
    czasami rozładowania - kilkanaście tygodni.

    Czy ktoś mógłby potwierdzić moje informacje/powiedzieć gdzie mogę
    nabyć takie cuda? Ewentualnie - zaproponować jakąś alternatywę?

    Jaki prąd ładowania będzie optymalny - czy użycie 700 mA to przesada
    przy ładowaniu?

    Z góry dziękuję za pomoc.

  • 2. Data: 2009-04-16 14:13:42
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    amras pisze:

    > Czytałem gdzieś o ogniwach o nieco niższych pojemnościach maksymalnych
    > (rzędu 2100-2200 mAh), charakteryzujących się jak dla mnie obłędnymi
    > czasami rozładowania - kilkanaście tygodni.

    Sanyo Eneloop itp.(innych nazw niestety nie pamiętam). Czas rozładowania
    - podobno po roku powinna mieć ok.80%

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 3. Data: 2009-04-16 14:15:26
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    amras napisał(a):
> [...]
    > nabyć takie cuda? Ewentualnie - zaproponować jakąś alternatywę?
    >
    > Jaki prąd ładowania będzie optymalny - czy użycie 700 mA to przesada

    A nie najlepsze w tym przypadku będą po prostu baterie? Oczywiście
    trzeba je wyjmować z urządzenia, jeśli dłuższy czas ma być wyłączone.

    wer

  • 4. Data: 2009-04-16 14:28:32
    Od: amras <a...@g...com>

    > Sanyo Eneloop itp.(innych nazw niestety nie pamiętam). Czas rozładowania
    > - podobno po roku powinna mieć ok.80%

    Dzięki za pomoc. Zrobiłem mały research z którego wyszło mi że obecnie
    na rynku dostępne są marki:

    - Sanyo Eneloop (2000 mAh)
    - Panasonic Infinium (2100 mAh)
    - GP ReCyko+ (2100 mAh)
    - Camelion AlwaysReady (2100 mAh)
    - Forever Hybra+ (2000 mAh)
    - Varta Ready2use (2100 mAh)

    Czy któraś z nich jest szczególnie polecana/niepolecana?

  • 5. Data: 2009-04-16 14:30:38
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    amras pisze:

> [...]
    > - Forever Hybra+ (2000 mAh)
    > - Varta Ready2use (2100 mAh)
    >
    > Czy któraś z nich jest szczególnie polecana/niepolecana?

    Ostrożnie podchodził bym do Forever i Camelion.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 6. Data: 2009-04-16 14:31:17
    Od: amras <a...@g...com>

    On 16 Kwi, 16:15, "b...@n...pl" <b...@n...pl> wrote:

    > A nie najlepsze w tym przypadku będą po prostu baterie? Oczywiście
    > trzeba je wyjmować z urządzenia, jeśli dłuższy czas ma być wyłączone.
    >
    > wer

    Nieszczególnie:
    1) wolę kupić raz i się nie przejmować zakupem kolejnych kompletów,
    2) dążę do wyeliminowania w moim domu baterii na rzecz akumulatorów,
    przy odpowiednim użytkowaniu większość z nich (piloty do telewizorów,
    stacja pogodowa, sporadycznie używane latarki ledowe) przeżyje pewnie
    i mnie ;)

  • 7. Data: 2009-04-16 14:43:58
    Od: a402 <z...@o...pl>

    amras pisze:

    > 2) dążę do wyeliminowania w moim domu baterii na rzecz akumulatorów,
    > przy odpowiednim użytkowaniu większość z nich (piloty do telewizorów,

    Jak często ładujesz akumulatorki do pilota?

  • 8. Data: 2009-04-16 15:16:17
    Od: amras <a...@g...com>

    On 16 Kwi, 16:43, a402 <z...@o...pl> wrote:

    > Jak często ładujesz akumulatorki do pilota?

    Na tyle rzadko, że nie jestem w stanie podać Ci konkretnych wartości.
    Zwyczajnie nie pamiętam - miesiące. Inna sprawa że piloty przestają
    działać dopiero gdy ogniwo rozładowuje się do 0,9 V. Wiem, że to
    nienajzdrowsze dla akumulatora, ale do pilotów kupiłem no-name za
    jakieś śmieszne pieniądze (płaciłem mniej więcej tyle co za baterie
    alkaliczne) - więc nieszczególnie o nie dbam.

  • 9. Data: 2009-04-16 15:44:26
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Klik-klik-klik... To amras donosi :
    > Dzięki za pomoc. Zrobiłem mały research z którego wyszło mi że obecnie
    > na rynku dostępne są marki:
    [...]
    > Czy któraś z nich jest szczególnie polecana/niepolecana?

    Korzystam z Sony Eneloop i Camelion AlwaysReady.
    Jak na razie, bez zastrzeżeń. Mam w planach wymianę wszystkich aku
    na któryś z tych modeli :)

    Sławek
    --
    ________ From off campus, the users are freaking
    _/ __/ __/ 'Cause the Ciscos have just crashed hard...

  • 10. Data: 2009-04-16 19:50:32
    Od: "J.R." <r...@o...pl>

    cytat:
    amras -
    "(...) kupiłem no-name za jakieś śmieszne pieniądze (...)"

    Płaciłeś "śmiesznie", to i kupiłeś "śmieszne" akumulatory.
    Szkoda, że masz taki "śmieszny" stosunek do pieniędzy - przecież nawet 1
    grosz ma wartość ludzkiej pracy.

    J.R.