  • 1. Data: 2023-06-08 20:12:00
    Temat: Jakie ciśnienie potrafi wygenerować odkurzacz?
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Przeglądam sobie rózne parametry odkurzaczy i ...

    Może zacznę od początku.

    Mam jaccuzi, dmuchane, ogrodowe.

    Ma 1 podstawową wadę: wydajność filtracji jest niska.

    Mogłbym podpiąć filtr piaskowy zamiast fabrycznej pompy i sprawę
    zakończyć (grzanie i tak realizuje osbną pompą ciepła), ale to powoduje
    utratę bąbelków.

    Mogę przedłużyć rurkę do bąbelków ale ...

    Może by tak te 0.5m słupa wody dało radę wcisnąć zwykłym odkurzaczem?
    Wisiałby sobie ze 2m wyżej, dla bezpieczeństwa, z daleka od wody...

    Wywaliłbym w ten sposób oryginalny sterownik.

    .. no i przeglądam sobie te parametry i nie widzę czegokolwiek, co
    potrafiło by odpowiedzieć na pytanie jakie ciśnienie max potrafi
    wygenerować po stronie wylotowej przeciętny odkurzacz. Trafily mi się
    rozstrzelone informacje że 2 bary, że 10, ba, nawet że ma ciśnienie
    900W, co jest strasznie dużo ;)

    Ktoś wie?

    Celowałbym w jakiś wynalazek typu stary Zelmer, jamnik. On ma ładną
    dziurę na rurę wylotową.

    Przypuszczam, że te 50cm wody wypchnie, ale obawiam się, że wydajność
    dmychania będzie wtedy niska. Oryginalne dmuchanie jest głośne i z
    wylotu wiele ostro, powiedzmy, że nawet mocniej niż z odkurzaczy jakie mam.

  • 2. Data: 2023-06-10 13:55:03
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    W dniu 08.06.2023 o 20:12, heby pisze:
> [...]
    > 900W, co jest strasznie dużo ;)
    >
    > Ktoś wie?
    >
    > Celowałbym w jakiś wynalazek typu stary Zelmer, jamnik. On ma ładną

    Stary odkurzacz jest z reguły zasyfiony od środka i totalnie
    nieszczelny. Sugerowałbym użycie odpowiednio obudowanego, *nowego*
    agregatu ssącego.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 3. Data: 2023-06-10 18:37:02
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    heby napisał(a):
    > Trafily mi się
    > rozstrzelone informacje że 2 bary

    Podciśnienie bardziej 0,2 niż 2 i do tego całkiem spory przemysłowy.
    40 letni jamnik obstawiam ma 50% pow. kerszera czyli.
    Czyli wdmucha powietrze na głębokość pi x oko 1 metra.

    > Celowałbym w jakiś wynalazek typu stary Zelmer, jamnik. On ma ładną
    > dziurę na rurę wylotową.
    >
    > Przypuszczam, że te 50cm wody wypchnie, ale obawiam się, że wydajność
    > dmychania będzie wtedy niska.

    https://www.nurkomania.pl/nurkowanie-fizyka-cisnieni
    e-objetosc-gestosc-gazu.html
    50 cm jest w jego zasięgu.
    1kW bez chłodzenia szybko się przegrzeje.

  • 4. Data: 2023-06-11 09:35:36
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Jun 2023 09:37:02 -0700 (PDT), alojzy nieborak napisał(a):

    > (...)
    > 1kW bez chłodzenia szybko się przegrzeje.

    I to może być głónym problemem.
    Za chłodzenie odpowiada orzepływ powietrza. A jeśli tenże będzie mocno
    przytłumiony, to nie będzie wystarczającego oddawania ciepła z silnika do
    otoczenia.

    Należałoby oddzielić silnik od turbiny/wemtylatora i dać mu dodatkowe
    chłodzenie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2023-06-11 10:37:58
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 11.06.2023 o 09:35, Adam pisze:
    > Należałoby oddzielić silnik od turbiny/wemtylatora i dać mu dodatkowe
    > chłodzenie.
    W takim standardowym trudno wymusić dodatkowy obieg chłodzący.
    Ale są np. takie:
    https://allegro.pl/oferta/silnik-turbina-do-karcher-
    se-4001-mv2-wd2-wd3-12626462114?utm_feed=aa34192d-ee
    e2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=test&utm_source=g
    oogle&utm_medium=cpc&utm_campaign=_elktrk_rtvagd_pla
    _pmax&ev_campaign_id=17966335829&gclid=CjwKCAjw4ZWkB
    hA4EiwAVJXwqclRnbNurhfLxfufWWjIYOrZiOtyfFkahY_mywxIs
    MBURn2Rbsmm5hoCKdEQAvD_BwE

    Tylko wylot rozproszony.

    Robert

  • 6. Data: 2023-06-11 22:46:03
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Jun 2023 10:37:58 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):

> [...]
    _pmax&ev_campaign_id=17966335829&gclid=CjwKCAjw4ZWkB
    hA4EiwAVJXwqclRnbNurhfLxfufWWjIYOrZiOtyfFkahY_mywxIs

    Nawet niewiele IMO kosztuje.

    Usunąć blachę i dać obudowę jak w wentylatorach promieniowych i powinien
    nawet jeszcze lepiej działać niż taki, jak widać na fotkach.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam