    From: Technolog <t...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Jakość Passata 2.0 TDI z 2005r.
    Date: Fri, 10 Sep 2010 13:52:54 +0200

    Za Wykop.pl (tekst nie mój)

    http://pokazywarka.pl/htn1jb-2/

    WYKOPOWICZE PROSZĘ POMÓŻCIE! CZAS SKOŃCZYĆ Z NIEUCZCIWOŚCIĄ I AROGANCJĄ
    WIELKICH KONCERNÓW!

    MOJA HISTORIA

    W 2007 r. postanowiłem swoje ciężko zarobione pieniądze przeznaczyć na
    zakup samochodu. Wybór padł na samochód VOLKSWAGEN PASSAT 2.0 TDI 140 KM.
    Nie wiedziałem wtedy, że będzie to najgroszy zakup w moim życiu. Auto
    wyprodukowane było w 2005 r. i posiadało przebieg 65 tys km.

    Dziś po 3 latach użytkowania i stanie licznika na poziomie 135 tys. km w
    aucie wysiadło praktycznie wszystko to co najważniejsze.

    1. Turbosprężarka - urwany wirnik, koszt wymiany 2500 zł (regenerowana
    oczywiście). Opis problemu : podczas wyprzedzania pojazdu mogło się
    zdarzyć, że komputer automatycznie przełączył auto w tryb awaryjny gdzie
    diametralnie traciło moc, żeby nie uszkodzić podzespołów ( o życiu
    podróżujących jakoś nie pomyślano )

    2. Pompowtryskiwacze - koszt jednego to 2500 zł w serwisie. Na aukcjach
    można trafić używki w cenie 500-1000 zł. Właśnie dzisiaj wysiadł mi drugi.

    3. Immobilizer - auto ma czasami cholerne problemy z odpalenie, kierownica
    się blokuje, brak napięcia w stacyjce. Problem jest ze sterownikiem. Koszt
    wymiany ok. 4000 zł w seriwsie.

    4. Pompa olejowa - wycieranie się napędu pompy olejowej to też jedno z wad
    fabrycznych tego pojazdu. Mechanik poinforował mnie podczas naprawy turbo,
    że u mnie ten problem już jest i że trzeba będzie to naprawić. Koszt rzędu
    kilku tysięcy złotych.

    Po co to piszę ?
    1. Ponieważ takich osób jak ja jest tysiące w Polsce i na świecie.
    2. Firma Volkswagen chowa głowę w piach i nie robi nic aby naprawić to co
    już spartoliła.

    Oto mail od osoby która ma zamiar zając się tą sprawą.

    Panie Wojciechu!

    Super! To jest juz nas trzech. Prosze "rozkecać" temat. Ja dzis zalatwilem
    artyku w "Auto Swiat" i w TVN. Umowiony jestem tez prawnikiem ws. pozwu
    zbiorwego (to nowy instrument) oraz mam wycene probek paliwa (poniżej).

    Myslę, ze bedziemy musieli zalozyć specjalna strone oraz stowarzyszenie. Ja
    sie tym zajmę. Poniewaz wszystko jest w fazie embrionalnej, prosze o
    podanie do Panu szerszych namiarów (telefon, info czy samochod jest na
    firmę, co sie w nim dokladnie stało, etc).

    Mnie znajdzie Pan pod tym mailem oraz pod telefonem 607 108 *** i pod
    adresem wydawnictwa www.infomarket.edu.pl Ja wydaje pisma o sprzecie AGD i
    wysle tez zapytanie w sprawie pomop SIEMENSA - to wkrotce. Tymczasem,
    prosze poinformować na forach i wszedzie, gdzie sie tylko da i gdzie Pan
    moze, ze taka akcje robimy.

    Niech wszyscy sla maile do mnie. Ja w poniedzialek posadze w firmie
    specjalną osobę od tego "tematu" i do konca m-ca organizacyjnie zaczne
    dzialń. Wku***** mnie tak, ze odwrotu juz nie ma. Proszę mnie wspierać i
    innych przekonywac. Oni wala w ch... (co dzis ustalilem z wieloma
    rzeczoznwcami) do potegi 4! Bedzie problem z udowdnieniem, ale nie mozmy
    sie poddać. Zreszta ja wykupie pare reklam tez w róznych pismach.

    Poki co musimu liczyc na nasz maly "zaczyn", ale wkrotce po moich
    dzialanich beda dziesiatki jesli nie setki osob.

    Mam nadzieje, że pomożecie naszej akcji.