  • 11. Data: 2011-05-15 21:45:46
    Temat: Re: Jazda lewym pasem
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-05-15 21:14, Obserwator pisze:

    psychol?

  • 12. Data: 2011-05-15 22:17:22
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Wg powtarzających się opinii obcokrajowców, zachowania wielu
    kierowców na drogach w Polsce należą do najbardziej patologicznych
    i niebezpiecznych w Europie Środkowo-Wschodniej.

    I obawiam się, że chyba nie trzeba przekonywać do prawdziwości
    tej opinii nikogo kto jeździ po polskich drogach.

    --
    CB

    Użytkownik "Lew2" <w...@h...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

    Sytacja z 11 maja 2011, godz. 7:25. Łącznica autostradowa przy
    zjeździe z A4 na S7 jadąc od strony Węzła Wielickiego. Łącznica ma na
    całej długości dwa pasy w jednym kierunku i ograniczenie 70 km/h. Jadę
    prawym pasem z prędkością 85 km/h. Lewym pasem wyprzedza mnie jakiś
    samochód, ale nie zwracam na niego uwagi do momentu gdy nie słyszę
    klasksonu. Spoglądam na lewy pas. Wyprzedza mnie brązowy VAN (wygląda
    na amerykański chyba Dodge) z rejestracją KWI..., za nim na ogonie
    siedzi mu białe BMW z rejestracją KR..... i trąbi. Oba pojazdy jadą
    około 100 km/h. Łącznica kończy się i rozpoczyna się kikut 3 pasmowej
    drogi ekspresowej S7 do węzła Rybitwy.
    1) BWM energicznie wyprzedza VANa z prawej strony i wyhamowuje dosyć
    mocno przed nim, ale nie za mocno, gdyż VAN wyhamowuje bez stłuczki.
    2) BMW zwalnia do jakichś 40 km/h, więc VAN musi zrobić to samo.
    3) VAN zmienia pas na środkowy i zaczyna się rozpędzać.
    4) BMW wyprzedza VANa i ustawia się na środkowym pasie przed VANem, a
    następnie ostro wyhamowuje i zwalnia.

  • 13. Data: 2011-05-15 23:34:43
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Mirek P.

    > No ale ja miałem to
    > szczęście że w drugim aucie jechał świadek i potwierdził, że wyprzedził,
    > zajechał drogę i zahamował. Z drugiej strony, specjalnie za mocno nie
    > hamowałem:D

    Nie wiem czy się chwalisz, jeśli dobrze Cię rozumiem i świadomie nie
    uniknąłeś wypadku chociaż mogłeś ("specjalnie za mocno nie hamowałeś") to
    najprawdopodobniej popełniłeś przestępstwo.

  • 14. Data: 2011-05-15 23:38:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > uniknąłeś wypadku chociaż mogłeś ("specjalnie za mocno nie hamowałeś") to
    > najprawdopodobniej popełniłeś przestępstwo.

    I kolega też poświadczając nieprawdę.

  • 15. Data: 2011-05-16 07:58:32
    Od: Grzegorz <b...@b...com>

    Hello cbnet !:
    > Wg powtarzających się opinii obcokrajowców, zachowania wielu
    > kierowców na drogach w Polsce należą do najbardziej patologicznych
    > i niebezpiecznych w Europie Środkowo-Wschodniej.

    Oj przyznam Ci rację ... niestety. Takie sobiepaństwo - jeden jedzie
    *sobie* lewym bo mu się tak podoba. Inny chce wyprzedzić, ale palant
    jedzie dalej lewym. No to chcąc go nauczyć zajeżdża ... Cóż, może kiedyś
    taki manewr wykonany "z taktem" czegoś kogoś by nauczył, ale dziś
    agresji na drodze jest za wiele.

    > I obawiam się, że chyba nie trzeba przekonywać do prawdziwości
    > tej opinii nikogo kto jeździ po polskich drogach.

    Niestety, ale z jednym zastrzeżeniem - tych co myślą i jeszcze poznali
    kulturę jazdy w państwach trochę na zachód od nas. Aczkolwiek i tam jest
    gorzej niż naście lat temu, to o nagminnej jeździe środkiem czy lewym
    pasem raczej nie am mowy - bo policja ściga takie zachowania i karze
    dość surowo. Mam wrażenie, że w PL już na kursach uczy się sobiepaństwa
    i nieuprzejmości - jak sławne "wal w osobówkę".

    pzdrw.
    --
    Grzegorz

  • 16. Data: 2011-05-16 08:35:05
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-15 18:59, Lew2 pisze:
> [...]
    > 3) VAN zmienia pas na środkowy i zaczyna się rozpędzać.
    > 4) BMW wyprzedza VANa i ustawia się na środkowym pasie przed VANem, a

    Też miałem podobną sytuację ale w Bielsku, BMW X6 chciało zepchnąć z
    drogi Matiza bo ten ośmielił się wyprzedzać TIRa lewym pasem. Tylko gość
    z BMW troszkę się zdziwił jak tirmen zrobił z nim to samo co on z
    Matizem, czyli zepchnął na barierki i przeszorował bok. Oczywiści jak
    przyjechała policja zgodnie wszyscy przyznali że tir nie miał szans
    wyhamować :-) bo jakiś debil w BMW szalał po drodze.

  • 17. Data: 2011-05-16 08:38:12
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-05-15 22:17, cbnet pisze:
> [...]
    >
    > I obawiam się, że chyba nie trzeba przekonywać do prawdziwości
    > tej opinii nikogo kto jeździ po polskich drogach.

    podobnie jak pisania i cytowania na newsach....

    Michał

  • 18. Data: 2011-05-16 09:10:08
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-05-15 21:14, Obserwator pisze:
    > Użytkownik "Mirek P." <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Autem słuzbowym nie hamowalem i miałem swiadka.
    > Ladnie mu przerobilem.
    > Wypowiedz frajera nie kierowcy.

    A dlaczego? Bardzo dobrze zrobił, może nauczyciel się czegoś nauczył.

    A.

  • 19. Data: 2011-05-16 09:12:33
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-05-15 23:38, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości

    > I kolega też poświadczając nieprawdę.

    A skąd kolega miał wiedzieć z jaką siłą hamował?

    A swoją drogą tu akurat dobrze zrobił, tępienie "nauczycieli" na drogach
    to bardzo zbożny cel.

    A.

  • 20. Data: 2011-05-16 09:15:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości news:

    > A swoją drogą tu akurat dobrze zrobił

    Bardzo źle, do tego popełnił przestępstwo.

    >, tępienie "nauczycieli" na drogach to bardzo zbożny cel.

    Tępienie lewopasowców to znacznie bardziej zbożny.

    Oczywiście dopuszczanie do kolizji (czyli stawanie na hamulcu) to źle
    wykonana nauka, trzeba po prostu odpuszczać powoli gaz.