  • 1. Data: 2015-04-12 09:35:31
    Temat: Jazda motocyklem bez prawa jazdy
    Od: NoFun <pawel29b@_NOSPAM_gmail.com>

    Witam. Szukałem trochę w sieci i nigdzie nie mogę wyszukać konkretnej
    odpowiedzi.
    Dokładnie chodzi o to co mi grozi w razie kontroli gdy nie posiadam prawa
    jazdy kat. A. Mam tylko B. Słyszałem, że do tej pory był mandat 300zł.
    Lecz to ma ulec zmianie bądź już się zmieniło. A jeśli jeszcze nie to
    kiedy się zmieni?

    Z góry dziekuje za odpowiedzi. Pozdrawiam

  • 2. Data: 2015-04-12 17:50:00
    Temat: Re: Jazda motocyklem bez prawa jazdy
    Od: "Monster" <a...@o...pl>

    Użytkownik "NoFun" <pawel29b@_NOSPAM_gmail.com> napisał w wiadomości
    z.pl...
> [...]
    > kiedy się zmieni?
    > Z góry dziekuje za odpowiedzi. Pozdrawiam

    Drobnostka,w przypadku szkody OC nie działa.

    Tomek
    Ducati 900SS
    BMW R1100S
    Dniepr z wozem
    Ironhead Sidecar racer

  • 3. Data: 2015-04-13 10:16:46
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Sun, 12 Apr 2015 07:35:31 +0000 (UTC)
    NoFun <pawel29b@_NOSPAM_gmail.com> wrote:

    > Lecz to ma ulec zmianie bądź już się zmieniło. A jeśli jeszcze
    > nie to kiedy się zmieni?

    "§ 3. Kto na drodze publicznej, w strefie zamieszkania lub strefie
    ruchu prowadzi pojazd mechaniczny, nie mając do tego uprawnienia,
    podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny nie niższej
    niż 3.000 zł.

    § 5. W razie popełnienia wykroczenia określonego w § 4 można orzec
    przepadek pojazdu mechanicznego którym kierował sprawca. Orzeczenie
    przepadku pojazdu mechanicznego nie stanowiącego własności sprawcy jest
    możliwe jedynie wtedy, gdy kierował nim nie mając do tego uprawnień za
    zgodą właściciela."

    Zmieni się jak klepną.

    Ale i tak ważniejsze jest to co napisał Monster, taką jazdą można sobie
    przechlapać całe życie.

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 4. Data: 2015-04-13 17:56:49
    Od: "marek" <v...@p...fm>

    > Drobnostka,w przypadku szkody OC nie działa.

    czyli szkoda płacić nawet skoro nie działa :)

  • 5. Data: 2015-04-13 17:59:31
    Od: "marek" <v...@p...fm>

> [...]
    > zgodą właściciela."
    >
    > Zmieni się jak klepną.
    >
    > Ale i tak ważniejsze jest to co napisał Monster, taką jazdą można sobie

    no to teraz zaczną się ucieczki na całego przed policją, oraz możliwe z tym
    zwiazane bezsensowne śmierci uciekających motocyklistów

  • 6. Data: 2015-04-13 19:18:16
    Od: NoFun <pawel29b@_NOSPAM_gmail.com>

    Podsumowując kiedy wchodzą nowe przepisy?

  • 7. Data: 2015-04-13 20:49:31
    Od: Arni <a...@n...spam>

    W dniu 13.04.2015 o 17:59, marek pisze:

    > no to teraz zaczną się ucieczki na całego przed policją, oraz możliwe z tym
    > zwiazane bezsensowne śmierci uciekających motocyklistów

    czy ktoś kogoś zmusza wsiadać na motocykl?
    czy ktoś zabrania zdobyć uprawnienia?
    czy ktoś każe uciekać przed odpowiedzialnością za złamanie przepisów?
    Ostatnio taki uciekający (jeszcze za stare stawki czyli 300) zarobił 44
    punkty i prawko B bo tylko takie miał. A korkowi na ulicy zawdzięczam,
    że mi nie skasował wozu bo nie zdążyłem skręcić. Było nawet w tv.

    --
    Arni

  • 8. Data: 2015-04-14 07:41:23
    Od: "marek" <v...@p...fm>

    > czy ktoś kogoś zmusza wsiadać na motocykl?

    ależ skąd, nikt nikogo nie zmusza, ale może to jedyny środek transportu aby
    dotrzeć do pracy na czas ?

    > czy ktoś zabrania zdobyć uprawnienia?

    państwo zabrania, gdyż może komuś jakiś policjant zabrał uprawnienia za
    jazdę rowerem po paru piwach

    > czy ktoś każe uciekać przed odpowiedzialnością za złamanie przepisów?

    wcale nie każe, ale jak juz do dego dojdzie zawsze można się zatrzymać i
    usłyszeć że uprawnienia zabierają dożywotnio a ty idziesz do pierdla :)

  • 9. Data: 2015-04-14 08:31:32
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "marek" napisał

    > ależ skąd, nikt nikogo nie zmusza, ale może to jedyny środek transportu
    > aby dotrzeć do pracy na czas ?

    Tu nie znajdziesz zrozumienia dla jeżdżenia bez uprawnień

    --
    Hinek

  • 10. Data: 2015-04-14 09:27:12
    Od: "marek" <v...@p...fm>

    > Tu nie znajdziesz zrozumienia dla jeżdżenia bez uprawnień

    Ale ja żadnego zrozumienia tutaj nie szukam.
    Napisałem tylko to co myslę.
    Od ok. 25 lat jeżdzę różnymi motocyklami bez uprawnień .. i nigdy nie
    miałem kontroli. Posiadam uprawnienia innych kategorii (B C D E T) i nie
    sądzę że kategoria A jest mi do szczęścia potrzebna.
    Chociaż czasem myślę że z ta kategorią czułbym sie pewniej na drodze jadąc
    motocyklem, a co za tym idzie pozwalałbym sobie na różne wykroczenia.