  • 1. Data: 2024-01-10 15:34:44
    Temat: Jednopunktowy termometr na podczerwień jako kamera termowizyjna jednopunktowa
    Od: a a <m...@g...com>

    Są na rynku termometry na podczerwień, czyli sensor jest jednopunktowy.

    I chciałbym taki termometr przerobić na kamerę termowizyjną, jednpunktową
    z przesuwaniem termometru nad obiektem w celu zeskanowania ielu punktów macierzy N x
    N punktów

    Bo kamery termowizyjne są nadal drogie, a te do skanowania budynków jeszcze droższe.

    A tutaj czas na statywie się nie liczy i powstaje mozaika obrazów, które zostaja
    następnie sklejone w 1 duży obraz

    https://www.seeedstudio.com/Grove-Thermal-Imaging-Ca
    mera-MLX90614-DCI-IR-Array-with-5-FOV-p-4654.html

  • 2. Data: 2024-01-11 00:00:39
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 10.01.2024 o 15:34, a a pisze:
    > mozaika obrazów, które zostaja następnie sklejone w 1 duży obraz
    >

    > https://www.seeedstudio.com/Grove-Thermal-Imaging-Ca
    mera-MLX90614-DCI-IR-Array-with-5-FOV-p-4654.html

    72 piksele w poziomie.

    Robert

  • 3. Data: 2024-01-11 00:52:10
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday 11 January 2024 at 00:00:42 UTC+1, Robert Wańkowski wrote:

    mera-MLX90614-DCI-IR-Array-with-5-FOV-p-4654.html
    > 72 piksele w poziomie.
    >
    > Robert
    czego ściemniasz

    "This Infrared Thermometer module is equipped with a single-point medical-grade
    infrared temperature sensor (MLX90614)

    to termometr 1-punktowy

  • 4. Data: 2024-01-11 01:30:09
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    a a <m...@g...com> napisał(a):
    > czego ściemniasz
    > "This Infrared Thermometer module is equipped with a single-point
    > medical-grade infrared temperature sensor (MLX90614)
    > to termometr 1-punktowy

    On nie ściemnia, to Ty nie rozumiesz. Termometr jest 1 punktowy, czyli daje
    1 piksel. Jego kąt patrzenia to 5 stopni. Więca jak już zrobisz tę swoją
    kamerę, to będzie ona miała rozdzielczość 72 pikseli w danej płaszczyźnie
    (360/5=72). I te 72 piksele to przy patrzeniu dookoła. Jak będziesz patrzeć
    tylko w przód, np. z kątem 90 stopni, to wyjdzie Ci 18 pikseli rodzielczości
    (90/5=18).

    Twój problem polega na tym, że napaliłeś się na pomiar punktu wyobrażając
    sobie, że ten punkt będzie bardzo mały. Ale nie jest, przynajmniej w tym
    podlinkowanym termometrze. Po prostu nie możesz obracać tego termometru o
    mniej niż 5 stopni.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 5. Data: 2024-01-11 06:02:21
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 11.01.2024 o 00:52, a a pisze:

> [...]
    > czego ściemniasz
    >
    > "This Infrared Thermometer module is equipped with a single-point medical-grade

    Ale obracając nim uzyskasz max 72 piksele w poziomie.

    Robert

  • 6. Data: 2024-01-11 08:18:29
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Wednesday, January 10, 2024 at 5:52:12 p.m. UTC-6, a a wrote:

> [...]
    > czego ściemniasz
    >
    > "This Infrared Thermometer module is equipped with a single-point medical-grade

    Jak se w tej stronce klikniesz inne modele to masz takie np jak ten:

    https://www.seeedstudio.com/Grove-Thermal-Imaging-Ca
    mera-IR-Array-MLX90640-110-degree-p-4334.html
    32x24

    Widzialem z mlx-ow nawet 32x32 albo nawet 64x64 (ale tego nie jestem pewien)
    Taki 32x32 mam i se zrobie na nim mala kamerke i to bylo tanie, na poziomie chyba
    15pln za sztuke.
    Do zrobienia z arduino w doslownie 30 minut (wypluwac bedzie ascii pseudo grafike)
    lub nieco dluzej jak sie jakiegos oleda dodasz.

    Ale na ali widzialem juz takie zrobione juz fabrycznie za psipinionc

    https://vi.aliexpress.com/item/1005005932879126.html
    ?spm=a2g0o.productlist.main.11.4dbb4095vJAMMD&algo_p
    vid=a03f4cb2-1db9-4442-a47a-b1bd7db62cb2&algo_exp_id
    =a03f4cb2-1db9-4442-a47a-b1bd7db62cb2-5&pdp_npi=4%40
    dis%21CAD%21111.86%2148.72%21%21%21586.29%21%21%4021
    01f04d17049574538813591ed8fa%2112000034907550377%21s
    ea%21CA%210%21AB&curPageLogUid=t7UbkmiUeCjs&utparam-
    url=scene%3Asearch%7Cquery_from%3A

  • 7. Data: 2024-01-11 11:36:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Jan 2024 01:30:09 +0100, Grzegorz Niemirowski wrote:

> [...]
    > podlinkowanym termometrze. Po prostu nie możesz obracać tego termometru o

    Ta charakterystyka tez raczej nie jest taka 0-1, i mniejszy kąt ma
    sens, ale rozmycie obrazu będzie.
    Kolejna sprawa, to możliwość zmniejszenia tego kąta - czy to
    przysłonami, czy optyką odpowiednią - a ta droooga ...

    J.

  • 8. Data: 2024-01-11 14:28:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Jan 2024 06:34:44 -0800 (PST), a a wrote:
> [...]
    następnie sklejone w 1 duży obraz

    > https://www.seeedstudio.com/Grove-Thermal-Imaging-Ca
    mera-MLX90614-DCI-IR-Array-with-5-FOV-p-4654.html

    https://www.youtube.com/watch?v=P084K8iJDFM

    https://www.youtube.com/watch?v=CsoxaqSpW50

    https://allegro.pl/oferta/kamera-termowizyjna-usb-c-
    na-telefon-z-systemem-14643879039

    Ocen sam.

    J.

  • 9. Data: 2024-01-11 16:18:16
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday 11 January 2024 at 06:02:24 UTC+1, Robert Wańkowski wrote:

    mera-MLX90614-DCI-IR-Array-with-5-FOV-p-4654.html

    infrared temperature sensor (MLX90614)

    > Ale obracając nim uzyskasz max 72 piksele w poziomie.
    >

    > Robert
    nie ściemniaj

    to jest 1-pikselowy termometr z obiektywem o szerokości pola widzenia 5 stopni

    Obracanie niczego nie zmienia.
    Będzie się przesuwał na gimbalu albo ramieniu X Y, aby zeskanował budunek
    szachownicę

    Punkty będą się nakładały z uwagi na kąt pola widzenia 5 stopni,

    dlatego wymagane będzie skanowanie więcej niż 10 x 10 punktów

    Skanowanie z czętotliwościa 10 x na sekundę będzie za szybkie z uwagi na ruch i masę
    termometru
    a skanoanie 1 x sekundę jest za wolne

    Zatem przed obiektywem będzie ruchome lusterko, jak w projektorach laserowych i ono
    będzie przekierowyało widzenie obiektywu na coraz to inny segment budynku

    Cena jest ok, toaru brak, ale rozpocznę z termometrem na podczerień , ograniczę kąt
    pola widzenia i dodam optykę + boczne osłony.

    Ale szukam termometru na podczerwień bez limitu dla pomiaru ciała czlowieka, bo
    powyżej 42 st. nie mierzy,
    za 20 zł

    Mam stanąc przed budynkiem i zeskanować mapę temperaturową, a urządzenie będzie
    umieszczone na statywie, obiektyw stały, ale lusterko będzie umożliwiało skanoanie
    budynku

    Może to trwac i minutę
    ale koszt symboliczny w stosunku do kamery Flir za 3000 zł

    ----
    "
    Features

    Single-point medical-grade infrared temperature sensor (MLX90614)
    Wide temperature measurement range (-70°C~380°C)
    Narrow field-of-view (5°) for accurate measurements
    I2C Grove interface for easy communication with an MCU

    Description

    This Infrared Thermometer module is equipped with a single-point medical-grade
    infrared temperature sensor (MLX90614), which can detect the temperature of objects
    with an accuracy of ?0.2°C in the body temperature range. At room temperature, the
    surface temperature of the measured object can reach an accuracy of ?0.5°C in a wide
    range. The module can use the I2C protocol to obtain data from the camera. The field
    of view (FOV) of this sensor is 5°, the temperature measurement range is -70°C~380°C,
    and the working temperature is that the sensor's Ta value is between -40°~85°.
    Specifications
    Specification Details
    FOV 5°
    Measurement accuracy ?0.2°C
    Measuring range -70°C~380°C(object temperature)
    Senser operating temperature Ta is between -40°~85°
    Refresh Rate 0.5Hz ~ 64Hz
    Interface I2C
    Voltage 3.3V-5V
    Current ~18mA
    Part List

    1 x Grove - Thermal Imaging Camera - MLX90614 DCI IR Array with 5° FOV
    ECCN/HTS

  • 10. Data: 2024-01-11 16:38:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Jan 2024 07:18:16 -0800 (PST), a a wrote:

> [...]
    szachownicę

    > Punkty będą się nakładały z uwagi na kąt pola widzenia 5 stopni,

    Obracanie na gimbalu to ciągle zachowa te 5 stopni pola widzenia.

    > dlatego wymagane będzie skanowanie więcej niż 10 x 10 punktów
    > Skanowanie z czętotliwościa 10 x na sekundę będzie za szybkie z uwagi na ruch i
    masę termometru
    > a skanoanie 1 x sekundę jest za wolne

    Dawno dawno temu, bywały takie czujniki na tyle szybkie, ze i skanować
    sie szybko dało.
    Ale co ten potrafi ... 0.5-64Hz potrafi ...

    > Zatem przed obiektywem będzie ruchome lusterko, jak w projektorach
    > laserowych i ono będzie przekierowyało widzenie obiektywu na coraz
    > to inny segment budynku

    A o widzisz - ciagle masz 5 stopni pola widzenia.
    Z odleglosci paru metrow, to on np całe okno zobaczy.

    Przesuwanie na ramieniu - moze mierzyc z bliska.
    Ale bedziesz musiał miec kilkumetrowe ramie ...

> [...]
    pola widzenia i dodam optykę + boczne osłony.

    > Ale szukam termometru na podczerwień bez limitu dla pomiaru ciała czlowieka, bo

    sam czujnik moze miec szerszy zakres, za to lekarskim chyba
    dokładnosc/rozdzielczosc wieksza.
    Takie ogolne termometry/pirometry też są, ale moze własnie za mało
    dokładne. są też uniwersalne, ale droższe :-)

    > Mam stanąc przed budynkiem i zeskanować mapę temperaturową, a urządzenie będzie
    umieszczone na statywie, obiektyw stały, ale lusterko będzie umożliwiało skanoanie
    budynku

    o 5 st juz pisałem, ale to lusterko to też nie takie trywialne ...

    > Może to trwac i minutę

    Chcesz piksel co sekunde i skan co minutę?

    > ale koszt symboliczny w stosunku do kamery Flir za 3000 zł

    I parametry też :-P

> [...]
    > Current ~18mA
    > Part List
    >
    > 1 x Grove - Thermal Imaging Camera - MLX90614 DCI IR Array with 5° FOV

    Ciekawe czemu "Array".

    J.