  • 1. Data: 2011-01-06 21:01:27
    Temat: Jeśli nie NEC to co ?
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Po 13 latach działania mój nieodżałowany monitor SONY 200ES
    zdaje się odpływać do krainy wiecznych łowów.
    Fotografią zajmuję się jako zaawansowany amator i stawiam pierwsze kroki
    w fotografii ślubnej. Powoli zabieram się do zakupu jakiegoś
    "współczesnego" monitora z nadzieją, że będzie to zakup może nie na
    kolejne 13 lat ale choć na jakieś 7-8.
    Preferowana wielkość to 24", 16:10, 1920x1200. Od lat marzyłem o EIZO
    S2433 lecz po przeczytaniu kilku opinii wyszło na to, że co prawda
    trochę droższy ale o poziom lepszy byłby NEC PA241W.
    I teraz sedno. Trochę się jednak obawiam, że może nie dam rady
    wykorzystać wszytki możliwości tego NECa. I cały czas mi chodzi po
    głowie, że może by jednak kupić coś tańszego ? W okolicach 2kzł
    wszyscy znani producenci "domowych" ekranów mają swoje topowe modele.
    Czy da się wśród nich kupić ekran, który nie będzie gorszy od mojego
    SONY i nie będzie zbyt odstawał od ww. NECa ?

  • 2. Data: 2011-01-06 21:10:08
    Temat: Re: Jeśli nie NEC to co ?
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    On 6 Sty, 22:01, Radek D <r...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Czy da się wśród nich kupić ekran, który nie będzie gorszy od mojego
    > SONY i nie będzie zbyt odstawał od ww. NECa ?

    Jasne - PA231W

  • 3. Data: 2011-01-06 21:16:27
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    > Jasne - PA231W
    Kurcze 1400zł w kieszenie tylko czy ta różnica nie wynika
    czasem z gorszej (a nie tylko mniejszej) matrycy ?
    Szkoda tylko że jest 16:9, te 120 pikseli po wysokości podczas
    obróbki w LR bardzo by się przydały.

  • 4. Data: 2011-01-06 21:47:49
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    On 6 Sty, 22:16, Radek D <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Kurcze 1400z w kieszenie tylko czy ta r nica nie wynika
    > czasem z gorszej (a nie tylko mniejszej) matrycy ?
    > Szkoda tylko e jest 16:9, te 120 pikseli po wysoko ci podczas
    > obr bki w LR bardzo by si przyda y.

    Monitor jest mniejszy i ma mniejszy gamut - ~sRGB (PA241, 271 i 301
    mają ~AdobeRGB). Reszta jest równie dobra jak w PA241W, regulacja
    jaskrawości jest nawet lepsza.

  • 5. Data: 2011-01-07 09:54:47
    Od: darzur <z...@g...skasujto.com>

    On Thu, 06 Jan 2011 22:01:27 +0100, Radek D <r...@p...onet.pl>
    says...

    > Preferowana wielkość to 24", 16:10, 1920x1200. Od lat marzyłem o EIZO
    > S2433 lecz po przeczytaniu kilku opinii wyszło na to, że co prawda
    > trochę droższy ale o poziom lepszy byłby NEC PA241W.

    Możesz jeszcze rozważyć S2243W. Klasę niższy od PA231W i niekalibrowalny
    sprzętowo (choć podobno niedługo ma się to zmienić) ale za to
    szerokogamutowy.

    --
    Pozdrufka,
    Żurek GG# 371288

  • 6. Data: 2011-01-07 13:53:09
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 11-01-07 10:54, darzur pisze:
    > Możesz jeszcze rozważyć S2243W. Klasę niższy od PA231W i niekalibrowalny
    > sprzętowo (choć podobno niedługo ma się to zmienić) ale za to
    > szerokogamutowy.

    I o niebo bardziej odporny na słabe oświetlenie miejsca pracy. W
    zastosowaniach amatorskich to niebagatelna zaleta.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 7. Data: 2011-01-07 17:20:44
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Chciałbym zobaczyć LR jak wygląda na w takiej rozdzielczości - muszę
    poszukać kogoś z takim monitorkiem.
    A jest jeszcze może coś godnego polecenia tak do 3kzł ale z rozdziałką
    1920x1200 ?

  • 8. Data: 2011-01-08 11:00:00
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    > I o niebo bardziej odporny na słabe oświetlenie miejsca pracy. W
    > zastosowaniach amatorskich to niebagatelna zaleta.
    Czyli zataczając koło wychodzi, ze jednak EIZO S2433 co prawda trochę
    gorszy ale za to 500zł w kieszeni, mniejsze wymagania co do miejsca
    pracy (choć prawie zawsze obrabiam fotki w zacienionym pokoju z włączoną
    małą lampką) i rozdzielczość na, której mi bardzo zależy.

    Pozostanie się jeszcze podszkolić z kalibracji z zarządzania kolorem.

  • 9. Data: 2011-01-08 18:20:58
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    > jest odporny na słabe oświetlenie miejsca pracy. W zastosowaniach
    > amatorskich to niebagatelna zaleta.

    Mógłbym prosić o jakieś rozwinięcie ?
    W sensownym przedziale cenowym jestem w stanie dopasować pokój względem
    oświetlenia.
    Od lat (choć nie wiem czy to właściwe podejście) pracuję w dość mocno
    zacienionym pokoju - tak mi wygodniej.

  • 10. Data: 2011-01-08 22:59:47
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sat, 08 Jan 2011 12:00:00 +0100, Radek D <r...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >małą lampką) i rozdzielczość na, której mi bardzo zależy.
    >
    >Pozostanie się jeszcze podszkolić z kalibracji z zarządzania kolorem.
    A 22'', 1920x1200 by cię nie zadowoliły, to jest EIZO2243. Różnica w
    cenie jest, rozdzielczość ta sama, za to fizyczny wymiar ekranu nie
    zmienia się tak mocno.
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish