  • 1. Data: 2010-10-09 20:35:28
    Temat: Jest jakis higrometr elektroniczny ?
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Witam
    Szukam czegoswpostaci higrometru, ktory zachowywalby sie np jak termistor
    itp. Czyli nie ientersuje mnie zaden wyswietlacz, a odczt moglbym dokonywac
    np liniowo (inna rezystancja) lub nawet skokowo, czy tez z pomiarem 2-3
    wybranych skokow wilgotnosci.
    Jest cos takiego ?

    Fantom

  • 2. Data: 2010-10-09 20:46:41
    Temat: Re: Jest jakis higrometr elektroniczny ?
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Fantom wrote:

> [...]
    > dokonywac np liniowo (inna rezystancja) lub nawet skokowo, czy tez z
    > pomiarem 2-3 wybranych skokow wilgotnosci.

    tak, tylko musisz mierzyć pojemność. No i do 100% nie sięga, trzeba trochę
    kombinować, by się dało.

    Waldek

  • 3. Data: 2010-10-09 21:05:36
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > tak, tylko musisz mierzyć pojemność. No i do 100% nie sięga, trzeba trochę
    > kombinować, by się dało.

    Aha. Czyli pomiar pojemnosci - troche gorzej.
    Mozesz wskazac konkretny produkt ?

    Fantom

  • 4. Data: 2010-10-09 21:22:45
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Fantom wrote:

    > Aha. Czyli pomiar pojemnosci - troche gorzej.
    > Mozesz wskazac konkretny produkt ?

    Np Philips 2322 691 90001, znany też pod nazwą Philips H1. Mierzy między 10
    i 90%. Jak chcesz mierzyć do 100% to musisz zwiększyć temperaturę w komorze
    pomiarowej gdzie jest sensor i obniżyć w ten sposób punkt rosy i przeliczyć
    na odwrót. Zmienia pojemność od 100 do 150pF (mniej więcej). Aha,
    temperaturę musisz też mierzyć.

    Waldek

  • 5. Data: 2010-10-09 21:54:01
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Poszukaj pod hasłem SHT a nawet SHT11.

    --
    Desoft

  • 6. Data: 2010-10-10 10:28:59
    Od: "dziadek Ben" <j...@o...pl>

    Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem Twoje potrzeby.
    Ja używam HIH-4000 z Elfy:
    https://www1.elfa.se/data1/wwwroot/assets/datasheets
    /apHIH4000.pdf

    dziadek Ben
    [beztego w adresie]

  • 7. Data: 2010-10-10 11:33:22
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    Fantom wrote:
    > Jest cos takiego ?

    ja uzywałem HIH 3610

    http://content.honeywell.com/sensing/prodinfo/humidi
    tymoisture/009012_2.pdf
    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 8. Data: 2010-10-12 09:01:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl> napisał
    >>> itp. Czyli nie ientersuje mnie zaden wyswietlacz, a odczt
    > Aha. Czyli pomiar pojemnosci - troche gorzej.

    A jakie zastosowanie ?
    Bo jest stary sprawdzony sposob na psychrometr - dwa termometry,
    jeden mokry.
    Tylko wymaga regularnego dolewania wody destylowanej.

    J.