  • 1. Data: 2013-06-24 19:37:27
    Temat: Jonizator do samochodu
    Od: "Zbino" <zewmałpapoczta.onet.pl>

    Może komuś przyjdzie do głowy kupić jonizator do samochodu.
    http://obrazki.elektroda.pl/5272611800_1347835367_th
    umb.jpg
    Ostatnio na allegro i na wielu stronach pojawiły sie w ofercie jonizatory
    powietrza do samochodu.
    Skusiłem się na zakup tego cuda. Po rozebraniu okazuje się, że chińczyk po
    raz kolejny robi eurpoejczyków w balona. Jonizator składa się z obudowy,
    niebieskiej diody świecącej i rezystora ograniczającego prąd diody. Na
    płytce drukowanej jest też dla niepoznaki zamontowany dodatkowy scalak
    niestety chińczycy zapomnieli go podłączyć. Przestrzegam przed zakupem tego
    cuda. Szkoda czasu i pieniędzy.

  • 2. Data: 2013-06-24 19:43:12
    Temat: Re: Jonizator do samochodu
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    a tak poza, do czego to służy?

  • 3. Data: 2013-06-24 19:54:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    identyfikator: 20040501 napisał:

    > a tak poza, do czego to służy?

    odstrasza tuska i likwiduje skutki działania klimatu europejskiego.
    fajna sprawa, radzę wziąć od razu kilka, bo to zankomita okazja.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2013-06-24 20:45:52
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 24.06.2013 19:37, Zbino wrote:
    > Może komuś przyjdzie do głowy kupić jonizator do samochodu.
    > [...]Po rozebraniu okazuje się, że chińczyk
    > po raz kolejny robi eurpoejczyków w balona.

    W balona zrobił cie ten kto przekonał do zakupu. Chińczyk nie chciał
    mieć na sumieniu:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Ozon#Dzia.C5.82anie_tok
    syczne_na_organizm

    Michoo

  • 5. Data: 2013-06-24 23:21:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michoo napisał:

    > W balona zrobił cie ten kto przekonał do zakupu. Chińczyk nie chciał
    > mieć na sumieniu:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Ozon#Dzia.C5.82anie_tok
    syczne_na_organizm

    Ale to miał być *jonizator*. Ozon, to co innego.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2013-06-25 08:39:04
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    syczne_na_organizm

    > Ale to miał być *jonizator*. Ozon, to co innego.

    Ozon jest produktem jonizacji powietrza.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 7. Data: 2013-06-25 12:32:41
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 24.06.2013 23:21, Jarosław Sokołowski wrote:

    syczne_na_organizm

    > Ale to miał być *jonizator*. Ozon, to co innego.

    Zjonizuj powietrze bez uzyskania ozonu.

    Poza tym wg opisu jonizatorów z którymi się spotkałem mają one zabijać
    ba(k)terie wirusy, grzyby, przykre zapachy i teściową - jak nic opisane
    jest działanie ozonu.

    Michoo

  • 8. Data: 2013-06-25 12:32:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan AlexY napisał:

    > Ozon jest produktem jonizacji powietrza.

    Wszystko jest produktem jonizacji. Ale w zjonizowanym powietrzu wcale
    nie musi powstawać ozon.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2013-06-25 13:13:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michoo napisał:

    >>> http://pl.wikipedia.org/wiki/Ozon#Dzia.C5.82anie_tok
    syczne_na_organizm

    > Zjonizuj powietrze bez uzyskania ozonu.

    Jaki w tym problem? Żeby wytworzyć ozon, trzeba rozbić teln cząsteczkowy
    na tlen atomowy. Samo przylepienie elektronu do cząsteczki O2- jeszcze
    do ozonu nie prowadzi.

    > Poza tym wg opisu jonizatorów z którymi się spotkałem mają one zabijać
    > ba(k)terie wirusy, grzyby, przykre zapachy i teściową - jak nic opisane
    > jest działanie ozonu.

    Spotkałem się z opisem kota jako jonizatora powietrza. Wśród licznych
    zalet ma on zabijac myszy. Ale nie grzyby.

    Jarek

    --
    Na grzyby -- w aromatów pełen las
    Na grzyby -- przed wyjazdem sprawdźmy gaz

  • 10. Data: 2013-06-25 13:38:24
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 25.06.2013 13:13, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Jaki w tym problem? Żeby wytworzyć ozon, trzeba rozbić teln cząsteczkowy
    > na tlen atomowy. Samo przylepienie elektronu do cząsteczki O2- jeszcze
    > do ozonu nie prowadzi.

    Jak przywalisz O2 na tyle mocno, żeby zrobić jon to raz na jakiś czas
    zrobisz tez ozon. Oczywiście wydajność nie będzie taka jak przy
    wyładowaniu koronowym, ale jednak imo ozon zawsze powstanie.

    Afaik to co się zazwyczaj sprzedaje jako "jonizatory powietrza"
    (prawdziwe) rzeczywiście oczyszcza powietrze z zanieczyszczeń, ale na
    zasadzie działania podobnej jak w pompach próżniowych a nie przez emisję
    "magicznych" jonów do otoczenia - powstaje wiatr jonowy który łapie te
    zanieczyszczenia które były wewnątrz urządzenia i niesie je do elektrody
    gdzie jony kończą swój żywot.

    Takie działanie wymaga niestety przepływu powietrza przez urządzenie,
    zwłaszcza w samochodzie gdzie wymiana z otoczeniem jest dość znaczna aby
    dostarczać tlen i usuwać dwutlenek węgla.

    Natomiast opisy większości "jonizatorów" (jak i niebieskie diody ;) )
    sugerują raczej działanie przez produkcję ozonu a ten w stężeniu
    wystarczającym do dezynfekcji/deratyzacji przeprowadzi też dehominizację.

    Michoo