  • 1. Data: 2018-01-03 21:19:14
    Temat: Kamera cofania
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Jak się instaluje? jak instaluje się ekran, na którym to widać?

  • 2. Data: 2018-01-03 21:52:13
    Temat: Re: Kamera cofania
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 03.01.2018 o 21:19, Borneq pisze:
    > Jak się instaluje? jak instaluje się ekran, na którym to widać?
    sam zdecyduj gdzie ją dasz. im wyżej tym lepiej widać w co sie
    wpakujesz. najgorsza mozliwa lokalizacja to tablica. działa. ale pole
    widzenia tylko dzięki "rybiemu oku"

    Monitor w lusterku jest bardzo marny. z drugiej strony, jak jest jasno,
    to widzisz gdzie jedziesz. jak jest ciemno - dobrze widać w monitorku.
    Kamera ma przesyłać obraz kablem- bez opóźnień, i działać od razu jak
    włączysz wsteczny

    ToMasz

  • 3. Data: 2018-01-03 21:58:39
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 03.01.2018 o 21:52, ToMasz pisze:
    > sam zdecyduj gdzie ją dasz. im wyżej tym lepiej widać w co sie
    > wpakujesz. najgorsza mozliwa lokalizacja to tablica. działa. ale pole
    > widzenia tylko dzięki "rybiemu oku"

    A gdzie warto na przykład na Jeepie?
    którego tył mniej więcej tak wygląda:
    https://spplthumb.blob.core.windows.net/1000x901c/e4
    /26/e0/jeep-liberty-cherokeesport-37-benzczarny-alum
    iniowe-felgi-pomorskie-gdansk-sprzedam-388360862.jpg

> [...]
    > to widzisz gdzie jedziesz. jak jest ciemno - dobrze widać w monitorku.
    > Kamera ma przesyłać obraz kablem- bez opóźnień, i działać od razu jak

    Czy monitor w lusterku nie przeszkadza w korzystaniu z lusterka i gdzie
    indziej można?

  • 4. Data: 2018-01-03 22:15:01
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Borneq" napisał w wiadomości grup

    >Czy monitor w lusterku nie przeszkadza w korzystaniu z lusterka i gdzie
    >indziej można?

    np. podmieniajac radio na komputer z adroidem

  • 5. Data: 2018-01-03 22:59:16
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-01-03 o 21:19, Borneq pisze:
    > Jak się instaluje?

    Ja wymontowałem lampkę podświetlenia tablicy i wsadziłem w to miejsce
    lampkę podświetlenia tablicy z kamerką.

    > jak instaluje się ekran, na którym to widać?

    Wsadziłem radio 2DIN. Wystarczyło wpięcie kamerki pod chinch i podanie
    informacji na kabelek że wrzuciłem wsteczny (12V od światełka cofania
    pod kabelek do radia)

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2018-01-03 23:16:09
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > A gdzie warto na przykład na Jeepie?
    sam zdecyduj, nie podejmuje się tego. ja piszę tylko o swoich
    spostrzeżeniach. ja mam w picasso parę cm nad rejestracją i uważam że im
    wyżej tym lepiej.

    > Czy monitor w lusterku nie przeszkadza w korzystaniu z lusterka i gdzie
    > indziej można?

    w korzystaniu z lusterka nie przeszkadza wcale. jeżeli w lusterku
    widzisz coś jaśniejszego niż monitor, to obraz z monitora jest trudno
    dostrzegalny. im jaśniej - tym gorzej. mozesz miec monitor w dowolnym
    innym miejscu - ale go będzie widać, moze to kusić włamywaczy. a monitor
    w lusterku jest niewidoczny. ktoś tu wspomina o urządzeniu z androidem.
    proszę o informacje ile sekund startuje to urządzenie i jakie jest
    opóźnienie.

    ToMasz

  • 7. Data: 2018-01-04 00:09:31
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 3 Jan 2018 21:19:14 +0100, Borneq <b...@a...hidden.pl>
    wrote:

    A kwestia czystości takiej kamerki? Bo w Bublo po deszczu to cała
    tylna klapa jest uwalona w błocie. Bo jeżeli co cofanie muszę wyjść i
    ją wyczyścić to jednak lusterka boczne są tańsze (bo na wyposażeniu) i
    nawet całkiem skuteczne :)
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 8. Data: 2018-01-04 00:48:24
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-03 o 23:16, ToMasz pisze:
> [...]
    > w lusterku jest niewidoczny. ktoś tu wspomina o urządzeniu z androidem.
    > proszę o informacje ile sekund startuje to urządzenie i jakie jest

    Nie wiem, jak z Androidem, ale miałem kamery sparowane z nawigacjami na
    WinCE: Lark FreeBird i Navroad Vivo ST.
    W obu przypadkach kamera cofania po własnym łączu radiowym, po podaniu
    zasilania na odbiornik obraz z kamery pojawia się w ułamku sekundy.
    OIDP to problem był w którychś z wersji Larka z zainstalowaną ówczesną
    wersją Automapy - był problem z powrotem na ekran Automapy. Problem
    został później rozwiązany, ale nie pamiętam już, czy przez firmware
    Larka, czy nową wersją AM.
    Na Vivo problemu niet.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2018-01-04 07:23:10
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2018 o 21:19 Borneq <b...@a...hidden.pl> pisze:

    > Jak się instaluje? jak instaluje się ekran, na którym to widać?

    Kombinuj tak, aby kamera była wewnątrz auta w miejscu, które czyści
    wycieraczka.
    Najbardziej mnie wkurza w moich kamerach to, że aby były przydatne trzeba
    pamiętać o ich czyszczeniu (mam fabrycznie nad tablicą rejestracyjną).
    Pewnie to zależy od kształtu tyłu auta - ale u mnie po przejechaniu
    kilkunastu km w taką pogodę jak dzisiaj (pada) - kamera jest brudna.

    TG

  • 10. Data: 2018-01-04 09:02:33
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 04.01.2018 o 07:23, Tomasz Gorbaczuk pisze:

> [...]
    > rejestracyjną). Pewnie to zależy od kształtu tyłu auta - ale u mnie po
    > przejechaniu kilkunastu km w taką pogodę jak dzisiaj (pada) - kamera

    ja mam kamerę wielkości paznokcia, obok guziczka otwierania tylnej
    klapy. nigdy nie miałem takiego problemu żeby kamera była tak brudna
    żeby nie było nic widać. najśmieszniejszy widok jest podczas deszczu, bo
    widać jak z kamery wisi i buja się kropelka wody.
    ToMasz