  • 1. Data: 2010-04-13 15:41:43
    Temat: Karta Tv ktora obsluguje 1920x1080
    Od: "Ramzes" <j...@g...pl>

    Witam
    Jaką polecacie karte telewizyjną która obsługuje rozdzielczosc 1920x1080 ?

  • 2. Data: 2010-04-13 15:57:33
    Temat: Re: Karta Tv ktora obsluguje 1920x1080
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-04-13 17:41, Ramzes pisze:
    > Witam
    > Jak? polecacie karte telewizyjn? kt?ra obs?uguje rozdzielczosc 1920x1080 ?
    Czy ty jesteś pewny że wiesz o co pytasz?
    Chcesz kartę telewizyjną, która odbiera tv analogową? To najwyższą
    rozdzielczością będzie PAL D1 = pełna rozdzielczość tv = 720×576.
    Przeskalować i wyświetlić na 1920x1080 to osobna sprawa - zrobi to
    praktycznie dowolny soft do oglądania tv, ale jakości obrazu to nie poprawi.

    Chcesz kartę tv cyfrową (dvb-t , dvb-c) ? Te karty nie obsługują żadnych
    rozdzielczośći (obecne, nie wspominam o starszych dvb-s sat cyfrowych z
    własnym dekoderem mpeg2 sprzętowym), one udostępniają tylko "strumień" a
    ten strumień może zawierać np full-hd ale dopiero komputer programowo to
    dekoduje, i może z tego być 1920x1080...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2010-04-13 16:13:13
    Od: Michał Bień <m...@i...pl>

    W dniu 2010-04-13 17:57, BartekK pisze:

    > Czy ty jesteś pewny że wiesz o co pytasz?
    > Chcesz kartę telewizyjną, która odbiera tv analogową?

    Pewnie wie i wtedy nie pytałby o rozdzielczość 1080p.

    > To najwyższą rozdzielczością będzie PAL D1 = pełna rozdzielczość tv = 720×576.

    Kto to dziś kupuje do komputera, poza digitalizacją starych materiałów
    na VHS (jeszcze trochę i nie będzie kompletnie na czym odczytać - sprzęt
    się rozsypie) oraz np: do kamer monitoringu z sygnałem alanlogowym na
    wyjściu.

    > Przeskalować i wyświetlić na 1920x1080 to osobna sprawa - zrobi to
    > praktycznie dowolny soft do oglądania tv, ale jakości obrazu to nie
    > poprawi.

    Dlatego cały czas zastanawia mnie ten wyścig ludzi mających zwykłą TV
    SD i nic więcej do wymiany całkiem niezłych CRT na LCD. Pół biedy
    plazmowe HDReady (720p i 1024x768) trochę to maskujące, ale na
    najpopularniejszych LCD FullHD obraz SD po takiej wymianie jest GORSZY,
    a nie lepszy.

> [...]
    > ten strumień może zawierać np full-hd ale dopiero komputer programowo to
    > dekoduje, i może z tego być 1920x1080...

    Oj nie do końca masz rację. Zwróć uwagę, że na takiej karcie DVB-S
    jeszcze sama głowica musi być typu DVB-S2. Wszystkie starsze głowice
    DVB-S, pomimo obróbki strumienia całkowicie w sofcie, nie odbiorą
    praktycznie wszystkich dostępnych legalnie w PL kanałów HD.

    /MB

  • 4. Data: 2010-04-14 06:17:25
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Michał Bień" <m...@i...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > (jeszcze trochę i nie będzie kompletnie na czym odczytać - sprzęt się
    > rozsypie) oraz np: do kamer monitoringu z sygnałem alanlogowym na wyjściu.

    To po co mu 1080? VHS nie ma takiej rozdzielczości

> [...]
    > (720p i 1024x768) trochę to maskujące, ale na najpopularniejszych LCD FullHD
    > obraz SD po takiej wymianie jest GORSZY,

    Nie do końca tak jest.

> [...]
    > obróbki strumienia całkowicie w sofcie, nie odbiorą praktycznie wszystkich

    Skoro nadają (?) w DVB-S2 to nie da się obejrzeć na DVB-S.